Swedroid Forum | Nordens största Android-community

Gå tillbaka   Swedroid Forum | Nordens största Android-community > Telefoner > Samsung > Galaxy Note II LTE

Svara

Share Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
Gammal 2012-12-03, 14:34   #495 - (Permalink)
condoriano93
Baby Droid

Reg.datum: nov 2012

Tack: 3
Tackad 0 ggr i 0 inlägg
Standard

Har någon testat mugen power batteri för Note II? Undrar om det fungerar på 4G varianten.

http://www.mugen-power-batteries.com...tery-door.html

Senast redigerad av condoriano93 den 2012-12-03 klockan 14:45.
condoriano93 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-12-04, 22:56   #496 - (Permalink)
SweSonny
Baby Droid

Reg.datum: okt 2012

Operatör: Tele2
Telefon: Samsung Galaxy Note II LTE
ROM: Original/Stock

Tack: 35
Tackad 15 ggr i 12 inlägg
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av condoriano93 Visa inlägg
Har någon testat mugen power batteri för Note II? Undrar om det fungerar på 4G varianten.

http://www.mugen-power-batteries.com...tery-door.html
De ser ut å funka finfint. Enda nackdelen är väl att de är dubbla tjockleken, så man måste ersätta baksidan med ett mugen-skal och inte kan använda orginalskalet eller ett annat man gillar. Men det blir fortfarande en okej tjocklek på enheten, man får väl helt enkelt avväga extra batterikraft på t.ex långresor om man sitter och tittar på 2-3 filmer i sträck osv kontra behovet av att den ska vara bekväm i fickan osv.

Om du inte bryr dig så mycket om garantin på din enhet så tycker jag absolut du ska köpa ett och posta hur bra det var sedan! Kolla upp Mugens olika garantier och villkor för batteriet innan bara, så du är skadeslös om batteriet mot förmodan skulle orsaka några problem.
SweSonny är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-12-06, 10:25   #497 - (Permalink)
peterhjalmarsson
Kid Droid

Reg.datum: maj 2011

Operatör: Telenor
Telefon: Samsung Galaxy Note II
ROM: Orginal

Tablet: Sony Tablet Z
ROM: Orginal

Tack: 17
Tackad 22 ggr i 21 inlägg
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SweSonny Visa inlägg
De ser ut å funka finfint. Enda nackdelen är väl att de är dubbla tjockleken, så man måste ersätta baksidan med ett mugen-skal och inte kan använda orginalskalet eller ett annat man gillar. Men det blir fortfarande en okej tjocklek på enheten, man får väl helt enkelt avväga extra batterikraft på t.ex långresor om man sitter och tittar på 2-3 filmer i sträck osv kontra behovet av att den ska vara bekväm i fickan osv.

Om du inte bryr dig så mycket om garantin på din enhet så tycker jag absolut du ska köpa ett och posta hur bra det var sedan! Kolla upp Mugens olika garantier och villkor för batteriet innan bara, så du är skadeslös om batteriet mot förmodan skulle orsaka några problem.
Jag tycker nog att en separat laddare med t.ex. 5000mAh (typ http://dx.com/p/9000mah-mobile-exter...k-silver-54978) är en bättre lösning.

Jag har den ansluten hela tiden när jag spelar Ingress och sladden är faktiskt inte i vägen. Likadant på buss/tåg/flyg som är andra kända batteridödare. Och man kan använda den till andra enheter. Men bäst av allt är att man bara tar bort sladden så är mobilen slimmad och fin igen!
peterhjalmarsson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-02-18, 11:02   #498 - (Permalink)
tsimfuck
Baby Droid

Reg.datum: maj 2010

Operatör: Tele2
Telefon: Samsung Galaxy Note II LTE

Launcher: Apex
Tablet: iPad mini

Tack: 13
Tackad 6 ggr i 3 inlägg
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Robbson Visa inlägg
Inga problem, du måste dock ladda ner phone info för att telen skall kunna köra i både 2g och 3g nätet!

Hur gör jag sen då? går fortfaranda bara välja antingen 2g eller 3g?
tsimfuck är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:09.

Serverdrift och kapacitet levereras från ipeer.

Design By: Miner Skinz.com