Konstiga problem.

Diskussion i 'ASUS' startad av Agentum, 25 mar 2012.

  1. Agentum

    Agentum Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 dec 2011
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Sen Android 4 dök upp så gnällde jag om att batteriförbrukningen blev mångdubbel i viloläge, men så bölev det bättre, men ibland lika igen.

    Sen en natt när jag gick upp för att gå på toa då såg jag att plattan startat själv och stod och slog av och på sig själv med startupskärmen hela tiden, alltså hela tiden, ni kan ju haja vad det drar ström.

    Sen ibland går den inte tat starta, den är stendöd, då tänker man haha slut på batteri igen i med laddaren, händer inte ett smack, stendöd vägrar vakna.

    Efter man gjort en del sakr man inte ska göra som att knacka på dn och så inget händer och 25 startförsöket plötsligt bootar plattan liksom, jävligt jobbigt då det uppenbart är ett mjukvaruproblem.

    Anledningen tat jag ens skriver nu är att jag vaknade och plattfan har tänt upp står i nån bootskärm och den där laddar in eller vänta ringen snurrar i all oändlighet, omöjlig tat stänga av eller få nån ordning på.

    Ni ska veta att jag är jävligt försiktig med mina grejor, jag kan ha en mobiljävel i åratals utan ett märke på den liksom.

    Allt det här har börjat sen Android 4 som jag i övrigt är nöjd med, men vad är det här för dumheter?

    En orelaterad sak som mer gäller google browsern och när den ska ladda utlagda filclip tex. den slutar bara plötsligt oladda, på en normal windowsmaskin så buffrar den ju ghela tiden, men inte på den här oavsett bandbredd så kan den bara sluta buffra, och såklart slutar det man ser på då, ibland kan man tvinga den att hoppa fram och plötsligt funkar det bättre.

    Händer ständigt och jämt i princip, den lägger aldrig upp en buffert som är vettig, utan det gäller när det funkar att den får ner datan i samma eller anbbare fart än det man tittar på, det tycker jag verkar jävligt konstigt, hur svårt kan det vara att vad det nu är för program som tar hand om detta sluta buffra, buffra för sjutton tills inget mer finns kvar.
     
    Last edited: 25 mar 2012
  2. tobias84

    tobias84 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2010
    Inlägg:
    741
    Mottagna gillanden:
    149
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google pixel 6 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google pixel 6 pro
    Platta:
    Samsung galaxy tab s7
    Övrigt:
    Samsung Galaxy watch 5 pro
    Det här med bootproblemen har tagits upp i flera trådar, någon bugg sedan ICS, en uppdatering har släppts, blev lite bättre men vi får anta att ASUS jobbar på en lösning.
     
  3. Ampakin

    Ampakin Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2011
    Inlägg:
    370
    Mottagna gillanden:
    72

    MINA ENHETER

    En återställning och en uppdatering på det löser säkert det mesta...
     
  4. Thiesen

    Thiesen Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2009
    Inlägg:
    1 052
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    Nope... inte Sod/RR'sen... läs på XDA så inser du...
     
  5. Agentum

    Agentum Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 dec 2011
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ok, udda att man inte hittar ett sånt stort fel.

    Nåväl är man lite envis så bootar ju plattan till slut, men när den är kolmörk och man inte kan få igång den ens med laddaren så känner mna ju kalla kårar varenda gång, som sagt jag är väldigt försiktig md grejorna, men jag hade tänkt ha den ett längre tag så om den gick sönder nu så köpte jag nog aldrig nåt sånt igen det kan jag säga, då är det rent skräp.

    En del tappar ju grejorna i golvet och lever fan då kan man ju fatta det.

    Men än går den även om den ibland som sagt helt tämmer batteriet och har egendomliga saker för sig utan att man själv är inblndad utan ligger och sover haha.
     
  6. Thyg0d

    Thyg0d Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    791
    Mottagna gillanden:
    75
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Note20 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Note20 Ultra
    Samma problem här... Man får hålla in powerknappen i sisådär en 20 sekunder, släppa och sen hålla in igen... då brukar den starta upp... Duktigt irriterande..
    Sen har vi ju felet där bakgrunden flyttar när man swipe:ar men ikonerna rör sig inte...
    Och sen har jag även nåt som gör att halva skärmen blir knepig i en tusendels sekund..
    Nedre vänstra delen för att vara exakt..
    så jag hoppas också att dom fixar det snart för just nu funkar den som brevpress..
     
  7. Ampakin

    Ampakin Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2011
    Inlägg:
    370
    Mottagna gillanden:
    72

    MINA ENHETER

    Sorry ;)
    Antog att du inte hade satt dig in i det riktig och enbart uppdaterat plattan... Du får skriva lite mer geekigt nästa gång ;)
    OnT så har min platta faktiskt skärpt till sig... Det brukar bli en rr efter laddning men sen håller den sig...
     
  8. Ampakin

    Ampakin Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2011
    Inlägg:
    370
    Mottagna gillanden:
    72

    MINA ENHETER

    Förresten, alla ni som håller inne powerknappen men inte får igång den... Tycker mig se några som har problem med det.. Kör en cold boot, håll inne power+volym ner tills ni ser en liten textsträng uppe i vänstra hörnet.. Släpp och rör sen ingenting, den sköter sig själv efter det... Trycker ni på knappar när texten visas finns en risk att ni råkar välja en wipe...