HTC One X nu 8v levtid hos Tre

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av Avarell_Dalton, 15 mar 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Avarell_Dalton

    Avarell_Dalton Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2010
    Inlägg:
    1 903
    Mottagna gillanden:
    710
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    Vis av erfarenhet från när jag skulle köpa min Desire HD på Tre där ingen kunde svara på när man skulle få sin telefon och där leveranstiden på produktsidan hela tiden flyttades fram kollade jag in produktsidan för One X igår kväll och då hade den gått från 6 veckor till 8.

    När jag beställde min One X sa killen helt spontant att det var 4 veckors leveranstid tvärt emot informationen på hemsidan.

    Om nu Tre återupprepar sitt kaos sen december 2010 har vi som beställt en One X nu ingen rolig tid framför oss. Tre Facebook säger en sak, hemsidan en annan och kundtjänst en tredje och förmodligen kommer vi dessutom att få olika svar från samma källa. Yippie! :(

    Låt spekulationerna börja och de olika löftena från Tre att presenteras av abstinensstinna Swedroider :D
     
  2. Laxsjoe

    Laxsjoe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2011
    Inlägg:
    88
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    Tre på facebook och deras kundtjänst på telefon säger att vecka 13 är bekräftad för leverans. Att de ändrat till 8 veckors leveranstid på hemsidan kan kanske tyda på att första batchen är uppbokad och de som bokar nu kommer att få ta del av den andra batchen - vilket innebär längre leveranstid.

    Bara spekulationer från min sida men det känns rimligt.
     
  3. Naesstrom

    Naesstrom Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2010
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    När jag har pratat med 3 i butik så har dom sagt V14 hela tiden, kollade upp med Phonehouse om att kunna hämta ut den i en annan butik eftersom jag kommer vara på annan ort under den veckan och det skulle gå bra!
    Om dom nu börjar ändra det till v13 så blir det ju andra planer...
     
  4. LennartL

    LennartL Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    102
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag prata med deras kundtjänst så sent som idag då fick ja svaret vecka 14.
    men ska man veta 8 veckor då får ja ett mindre anfall :).
     
  5. Aja

    Aja Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2010
    Inlägg:
    736
    Mottagna gillanden:
    93

    MINA ENHETER

    Hoppas innerligt det inte kommer ta några åtta veckor! Då blir jag telefonlös länge! :eek:

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  6. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 629
    Mottagna gillanden:
    44 565
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Kan bidra med att HTC kommer hålla ett lanseringsevent för Norden den 27:e (vecka 13). Före dess kommer troligtvis inga telefoner dyka upp på butikshyllorna.

    I regel brukar det därefter dröja åtminstone en vecka till dess att telefonerna dyker upp i butik. Vecka 14 verkar med andra ord fullt rimligt ur i varje fall det perspektivet.
     
    nEE gillar detta.
  7. LennartL

    LennartL Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    102
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Kollade även upp note hos tre som ett alternativ men är fyra till fem veckors leveranstid på dom med.
     
  8. tidelipop

    tidelipop Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2010
    Inlägg:
    129
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag beställde en HTC One X hos The Phone House igår, leverans i början av april stod det. Hoppas det stämmer.
     
  9. Papazian

    Papazian Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2010
    Inlägg:
    1 141
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Det kan kanske vara så att första beställningen som kommer vara v. 14 är fullbokad och att om man beställer nu är det 8 veckors leveranstid.
     
  10. misewixe

    misewixe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 mar 2012
    Inlägg:
    224
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Hej gött folk.

    Vet inte hur det ligger till med TPH eller andra försäljningsställen men de som har beställt HTC One X på 3 via nätet eller via kundtjänst innan 12:e mars ska ha den vid lanseringsstart dvs v 14 om allt går som det ska. Alla som har beställt efteråt får vänta på batch nr 2. vilket är om ca. 8veckor. Den informationen fick jag när jag trippelkollade min beställning som jag har lagtpå en HTC One X just den 12:e mars :/. Surt att behöva vänta så länge men det kommer bli fett smutt att ha telefonen i handen sen i slutet av maj!
     
  11. Aja

    Aja Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2010
    Inlägg:
    736
    Mottagna gillanden:
    93

    MINA ENHETER

    Phonehouse skriver fortfarande ut, i stora bokstäver, att man garanterat får en i första leveransen om man beställer via dem, och den skall ske i början av april om allt går som planerat och det hoppas jag att det gör!

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  12. Hasse

    Hasse Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2010
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    24
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Motorola Moto G52

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Motorola Moto G52
    Jag beställde en One X igår fredag morgon hos 3, gjorde en förlängning av ett abb som går ut 13/4.

    Jag skulle få ett bekräftelsemail, men det har fortfarande inte kommit mer än ett dygn senare, och det syns ingen bekräftelse i "mitt 3".

    Är det nån som kan berätta om hur långt tid som är normalt att vänta på bekräftelsemailet?
     
  13. *JIMPA*

    *JIMPA* Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2012
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Har också gjort en beställning på HTC ONE X hos TRE förlängde mitt abbonemang och fick som svar v14 för jag frågade hur lång leverans tid det var då det stod 8 v men ca 2 veckors väntetid fick jag som svar. Så jag hoppas på det bästa :D

    Strulade dock till det lite för mig då jag i första hand valde Samsung Galaxy Note för jag inte kunde se att man kunde välja HTC One X
    men efter 2 timmars ångest så bytte jag till HTc'n

    Kanske lite taktiskt av 3 att inte lägga HTC one X så jättesynlig på deras sida för jag hittade inte den utan att söka den ..:scared:

    har heller inte fått något bekräftelse mail eller någon bekräftelse men då jag ringt till dom 2-3 ggr bara för att försäkra mig om att jag har bytt från Note till One så hoppas jag dom har gjort rätt :)


    men nu längtar jag som fan!
     
    Last edited: 17 mar 2012
  14. robocik

    robocik Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2009
    Inlägg:
    345
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    hmm...
    till mig ringde en kille från tre och sa att jag är en av deras bästa kunder och att mitt abonnemang har gått ut och att han har ett super erbjudande till mig... så jag sa till han att han ska fortsätta så får vi se om det är något super.
    Han började med att rabbla upp vad jag hade för fakturur hittils och sa att för 448 kr får jag fria samtal utan uppkopplings avgift, fria sms och mms, samt fri surf... dessutom får jag ett syster simkort med en dongel så jag kan använda min internet på en dator hemma... och jag får välja vilken smartphone jag bara vill...
    Låter bra sa jag, men jag vill ha prat global (billiga samtal utomlands, ringer mycket till polen) samt om jag får välja vilken smartphone jag vill, så vill jag ha en HTC ONE X ;)
    Bra sa han, inga problem... han bekräftade min beställning och sa att jag kommer få mina saker (inklusive telefonen) någon gång i slutet av nästa vecka... han ringde i torsdags, så det borde vara denna vecka som börjar imorgon, alltså vecka 12...

    vi får se hur det blir... ;)

    Vad fick ni för deal?
     
  15. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Jo.... slå till !! Sen tror jag inte så många känner till att "robocik" har "reputation".....;)

    Skulle vara mycket kul med en svensk utvecklare för One X... !! :teeth:
     
  16. Pachan

    Pachan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2010
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Sitter lite i samma läge. Har googlat runt lite och sökt och det verkar nästan som att de inte skickar ut några mail vid förlängningar. :ehm: men det verkar konstigt eftersom han sa att han skulle skicka ut en bekräftelse.
     
  17. robocik

    robocik Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2009
    Inlägg:
    345
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    när jag loggar in på mitt 3, så ser jag redan ett nytt simkort och nummer för bredbandet... systerkortet tydligen... inget om telefonen ännu dock... vi får se imorn.
     
  18. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Tjau..... från Telenor fick jag nästan direkt en bekräftelse att förhandsbolningen/beställningen är mottagen.

    Sen har Telenor en liten "bugg" med om man vill ha en svart eller vit lur.....skickade en följdfråga om det som jag förmodligen får svar på i morgon !
     
  19. Laxsjoe

    Laxsjoe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2011
    Inlägg:
    88
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    Inte för att vara den som är den men jag pratade med 3´s kundtjänst igår angående min beställning (har inte fått bekräftelse skickad) och han jag pratade med sade att jag kommer få min telefon i den andra batchen, som kommer vecka 15.
    Jag bokade min telefon 10 mars - så var ändå ute i ganska god tid men får ändå inte telefonen vid den första leveransen.
    Därför tror jag tyvärr att säljaren du talade med var lite väl optimistisk. Jag tvivlar på att återförsäljarna/operatörerna ens får in första "leveransen" under denna vecka.
     
  20. robocik

    robocik Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2009
    Inlägg:
    345
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    vi får se, hoppas kan man, sen om han "ljög" för mig, så får jag ytterligare ett argument som jag kan utnyttja... tex. för en 3 dongel så vill jag ha en router ;) hehe
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.