Övrigt: One X från 3 - Senaste leveransinformation

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av aframo, 4 apr 2012.

  1. aframo

    aframo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2010
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Jag har som många andra här varit en "pain in the ass" mot 3 med att försöka haffa åt sig så mycket information som möjligt angående HOX leveransen (VIT i mitt fall).

    Vissa säljare har koll medan andra inte, detta har vilselett oss kunder som f*n! Jag har "bara" idag pratat med 4 olika personer från kundservice och ingen av dem kan bekräfta att mobilen finns i lager. (Fick tidigare bekräftat av en säljare via facebook att den FINNS i lager)

    Och för 7 timmar sedan (skrivande stund) fick jag reda på detta av en JOHAN:
    "Vi vill naturligtvis att alla skall få sina telefoner så fort som möjligt och arbetar med för att skicka ut telefonerna så fort vi har fått de levererade.
    Har du beställt telefonen innan 22/3 beräknar vi att telefonen kommer skickas ut under morgondagen."

    Så ifall du planerar att ringa till 3, utgå från den här informationen och se vad de svarar och dela gärna med dig vad som sagts under just ditt samtal. Man vill ju ha mobilen innan påsk! ;)
     
  2. kruso

    kruso Guest

    Går Butik och webb på samma lager?
    Detta då tele2 verkar ha olika för butiker resp. Webb
     
  3. BenPool

    BenPool Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2009
    Inlägg:
    848
    Mottagna gillanden:
    35
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    HP Elite X3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    HP Elite X3
    ROM:
    Windows 10 for Phone
    Platta:
    Asus S8.0
    Platta 2:
    Lg Gpad X & Nvidia Shield
    Jag fick ungefär samma besked som aframo när jag ringde och kollade igår
    Om man beställt innan den 23 mars så är telefonen i princip på väg redan...ska skickas ut under denna veckan
    Jag beställde den 3 mars så min kommer väl att skickas nu då'rå, men påskhelgen ställer till det lite
     
  4. Hasse

    Hasse Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2010
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    24
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Motorola Moto G52

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Motorola Moto G52
    Jag gjorde en beställning 16/3.

    När jag igår 3/4 vid 09:00 ringde för att ändra till en grå så sade de att det inte var något problem för de hade ännu inte packat den den vita som jag hade en beställning liggandes på.
     
  5. Cliddo

    Cliddo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jan 2010
    Inlägg:
    273
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Telefonerna skickas idag och imorgon. Skickas från 3´s lager i Borås med MyPack (posten).
     
  6. Threshold

    Threshold Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2010
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Enligt 3:s kundtjänst kan du som befintlig 3kund logga in på "Mitt 3" och se om ditt abbonemang ändrats och en HOX är på väg.
     
  7. estiswe

    estiswe Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jul 2010
    Inlägg:
    366
    Mottagna gillanden:
    37
    Telefon:
    P20 pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    P20 pro
    Ifall telefonen skickas idag, vet du eller någon annan ifall man kan få ut sitt kollinr
    på något vis?
     
  8. Cliddo

    Cliddo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jan 2010
    Inlägg:
    273
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Vanligtvis skickas ett mail med kollinr när ordern är packad och posten fått informationen.
     
    estiswe gillar detta.
  9. wohlin

    wohlin Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 feb 2011
    Inlägg:
    218
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Jävligt splittad man bli när man snackar med kundservice på facebook sent igår kväll, och han säger att dom har fått in den i lager och kommer att skickas idag. Sedan ringer jag idag för att egentligen kolla annan info, men frågar om HOX, och han jag snackade med sa att den kommer nog inte skickas idag. Han själv satt tydligen på en likadan beställning. Men skulle återkomma i eftermiddag.. GRYM KOLL GRABBARNA HAR!
     
  10. Threshold

    Threshold Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2010
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    FB: 3 Sverige Vårt lager kommer arbeta för fullt under dagen och kvällen med att skicka telefonerna. Vi räknar med att de allra flesta som har beställt före den 22/3 skall kunna hämta ut telefonerna imorgon.

    Mvh Daniel
    för 55 minuter sedan
     
  11. Threshold

    Threshold Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2010
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Mitt tips är att inte prata med deras kundtjänst, de verkar totalt förvirrade. Verkar vara mer koll på 3:s Facebooksida t.ex.
     
  12. Goxx

    Goxx Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 feb 2010
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    Beställde en vit HOX 7/3 och enligt info från kundtjänst för 30 min sedan hade den inte skickats ännu. Den kanske skulle skickas idag. Samtidigt stod det i hennes info att jag skulle få den i morgon torsdag. Hon trodde att jag skulle få ett meddelande om kolli-id när den skickades. Verkade inte ha så bra koll dock...
     
  13. spengo

    spengo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 mar 2011
    Inlägg:
    166
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Jag har snackat med kundtjänst ett par gånger i dag. Jag gjorde min beställning 15/3. Det sista budet är att den kommer att skickas i morgon.:mad:

    Är det NÅGON som har fått kollinr?
     
  14. wohlin

    wohlin Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 feb 2011
    Inlägg:
    218
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Fick även reda på att jag som ny kund kommer få brevavisering samtidigt som paketet kommer till posten,och att den ska skickas idag! Det är de enda jag kommer tänka nu. allt annat är skandal ! :)
     
  15. wohlin

    wohlin Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 feb 2011
    Inlägg:
    218
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Innan 1 är dumt att hoppas på, man skulle höra av sig då tyckte dom..
     
  16. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 938
    Mottagna gillanden:
    7 927
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Ja, förhandsbokningar ska prioriteras och butikerna får sina senare. Dom gör inte som Tele2 och kör två olika lager!
     
  17. Hövding

    Hövding Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 apr 2012
    Inlägg:
    57
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Var precis i kontakt med 2olika personer på TRE. Båda sa likadant. Att leveransen är försenad, och att leveransen till TRE kommer att komma in imorgon. Så enligt dom 2 jag pratade med kommer vi få mobilerna sent nästa vecka.
     
  18. MatDiggy

    MatDiggy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2011
    Inlägg:
    1 377
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Sa dom vart man skulle se det på Mitt 3? Nu hade jag visserligen Total sedan innan, men jag har förlängt med det nya erbjudandet, så det kanske inte syns på samma sätt. Kan inte se någonting om att min HOX skulle vara på väg :(
     
  19. zappa79

    zappa79 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 aug 2010
    Inlägg:
    820
    Mottagna gillanden:
    99

    MINA ENHETER

    Jag beställde min genom mobilizera den 8/3 ringde tre för en stund sen för att kolla läget. Först sa han att han inte ens kunde se min beställning, sen bad han mig vänta, när han kom tillbaka så hade han tydligen hittat beställningen men eftersom den gjordes så sent så skulle jag inte räkna med att få min mobil i första leveransen! Vid frågan när han trodde att jag skulle få den, så sa han att jag får räkna med mellan 4 till 8 veckor beroende på hur många som var före mig i kön.

    Den 8 mars, tycker han alltså är en sen beställning, vad säger ni?

    Är det dags att klaga, eller ska man helt enkelt vänta?

    Sent from my LT26i using Tapatalk
     
  20. Threshold

    Threshold Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2010
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Gissar att det är under "Abbonemang" där ser jag iaf. vilken lur jag har just nu (Wildfire Mocca) och tror den ändras när HOX:en är på väg.