Huawei Ascend Mate 7

Diskussion i 'Huawei Allmänt' startad av citronbitare, 10 sept 2014.

  1. fluppen

    fluppen Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2011
    Inlägg:
    2 598
    Mottagna gillanden:
    424

    MINA ENHETER

    Det var just skärmen som gjorde att jag returnerade min G3, totalt menlöst med QHD, drar ström och allt blir tokvarmt.
    Sen syntes ett irriterande rutnät mot ljus bakgrund, för att inte tala om haloeffekt på svarta små bokstäver.
     
  2. pacmeyer

    pacmeyer Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2014
    Inlägg:
    1 909
    Mottagna gillanden:
    623

    MINA ENHETER

    Har förbeställt en Mate7 på Expansys nu. Tror den kommer vara kanon. Enda kritik jag hitills läst är väl kring kameran, men så är det väl nästan på alla mobiler nuförtiden. Undrar när release blir i Sverige tillslut?
     
  3. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 407
    Mottagna gillanden:
    4 150
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    priset på prisjakt är just nu 3300 kr... mkt rimligt pris.. vilket gör den till en värdig kandidat... den var tvungen att vara lägre pris en G3an...
     
  4. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 407
    Mottagna gillanden:
    4 150
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
  5. pacmeyer

    pacmeyer Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2014
    Inlägg:
    1 909
    Mottagna gillanden:
    623

    MINA ENHETER

    Ja det sjuka överpriset för Note4 känns inte aktuellt. Personligen känner jag mig också ganska klar med Samsung och dels Touch-wiz men också hur de (inte) hanterar mjukvaruuppdateringar och buggar.
     
  6. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 407
    Mottagna gillanden:
    4 150
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    priset på prisjakt är det billigaste jag hittat globalt.. om det nu är så att priset kommer vara runt 3300 då lutar mkt åt att jag köper mate 7, dels för det känns som note 4 är för dyr och att den inte känns tilltalande rent estetisk..även om hårdvaran verkar vara grymt bra... och dels för att det verkar vara ett helevete att få tag på exynos versionen.. att imporetera från usa blir förmodligen ett måste.. Då köper jag hellre en mate 7 för 3300 kr, har den i ett säljer den för kanske 1400 och väntar på vad 2015 har att erbjuda. Det är en stor nackdel att Huawei mobiler saknar andrahands värde det är lite trist.. samsung mobiler säljer bra på tradera även om skärmen är sprucken.

    Jag Gillar den svarta versioen av mate 7 bäst. Och om jag köper den är det lite av princip och i protest att samsung vägrarr fatta det där med yttermått.. och deras Alpha och den kommande A serien verkar ju bara bli värre och värre.. känns som dom bara gör vad apple gör.. dvs om apple har groteska sorgkanter så ska samsung också ha det...
     
  7. pacmeyer

    pacmeyer Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2014
    Inlägg:
    1 909
    Mottagna gillanden:
    623

    MINA ENHETER

    Har varit skeptisk till Huawei förut. Men har haft både en Mediapad X1 och en Mate2 och måste säga att jag varit nöjdare med Huawei än Samsung faktiskt. Får man en Mate7 för ca 4000 skulle jag säga att det är mycket prisvärt. En Note4 som egentligen inte är nått jättekliv från 3an för 7500 är ju helt sjukt dyrt kan jag tycka.
     
  8. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 407
    Mottagna gillanden:
    4 150
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Prognoser visar att efter 3 månader som note 4 har släppts har priset sjunkit med 40%.. men ja 7500.. är åt helvete..betalar gärna dom pengarna men då ska fan allt vara perfekt.. och man ska framförallt tycka att telefonen är snygg!
    Men är bara inse..det är dom mindre tillverkare som är mer innovativa nu..
    Men.. deras hårdvara är bra.. snabbaste cpun (exynos).. bästa skärmen överlägset..
     
  9. pacmeyer

    pacmeyer Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2014
    Inlägg:
    1 909
    Mottagna gillanden:
    623

    MINA ENHETER

    Mate7an presterar inte dåligt heller. Fingeravtrycksläsaren för att låsa upp skärmen kan ju vara sjukt smidig. Är lite väl mycket nörderi runt hårdvara runt android-mobiler i allmänhet just nu kan jag tycka. Lite som det kan vara hysteri runt grafikkort till PC. Bara det värsta som räknas. I två månader tills nästa värsting kommer. Användarvänlighet och innovation är som sagt prio 2 för många av de stora företagen som du säger tyvärr..
     
  10. fluppen

    fluppen Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2011
    Inlägg:
    2 598
    Mottagna gillanden:
    424

    MINA ENHETER

    Det måste väl vara 2gb/16gb versionen?
     
  11. pacmeyer

    pacmeyer Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2014
    Inlägg:
    1 909
    Mottagna gillanden:
    623

    MINA ENHETER

    Ja 3gb har jag inte sett nånstans än.
     
  12. fluppen

    fluppen Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2011
    Inlägg:
    2 598
    Mottagna gillanden:
    424

    MINA ENHETER

    Inte jag heller, frågan är hur det står till med frekvenserna...lirar den med svenska nät tro? Känns ju som man vill lägga en förbeställning nu när priset är såpass lågt.
     
  13. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 407
    Mottagna gillanden:
    4 150
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    fler återförsäljare har listat mate 7 med liknade prisättning runt 3500 kr. Så lutar åt att jag köper Mate 7 just nu som en "1 års" mobil..
     
  14. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 407
    Mottagna gillanden:
    4 150
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Dåligt har jag inte sagt, men i visa avseenden är den medioker, med det menas att den inte matchar 2014 års modeller, det är väl främst kameran som inte är top notch, kameran är dock förmodligen bra ändå och "duger" men inte kanske för de mest kräsna. Bildskärmen är nog så bra man kan förvänta sig för ett pris av en mobil för 3300-3500 kr.

    Beträffande ram mängden så lär jag sanolik köpa den billigaste modellen, då den med 32 gb och 3 gb ram sannolit kommer kosta över 4000 kr.

    Får hoppas den billiga versionen här i sverige även har dual sim, men något säger mig att den inte kommer bli så.. väldigt få mobiler som släpps här har dual sim. Medans i andra länder är det mkt vanligt, är vanligare i asien och latin amerika då folk ofta har 2 abbonemang där. jag personligen skulle tycka det var nice som fan att kunna ha ett sim för jobbet och ett för privat..
    att dual sim drar mer batteri är inget som spelar så stor roll tack vare telefonens överkapcitet på batterikraft. Ett annat plus med den stora batterikacpitet är att man kan köra i telefonen med max brightness hela tiden..många mobiler kanske har mer ljusstark skärm men det är inte mkt värt när man ändå måste snåla med ljusstyrkan för det mesta för att vara säker på att batteriet håller en hel dag.
     
  15. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 407
    Mottagna gillanden:
    4 150
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Skulle priset bli högre menar du ? att förebeställa för att tjäna pengar gör du inte bättre vänta på att fler återförsälajare har den i lager så att dom pressar priserna nedåt..
     
  16. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 407
    Mottagna gillanden:
    4 150
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Om priset är såpass lågt i sverige..vore spännade och se vad priserna för grå import hamnar på direkt från kina.. om någon har koll säg till..den lär sannolikt redan finnas på marknaden i kina ?
     
  17. fluppen

    fluppen Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2011
    Inlägg:
    2 598
    Mottagna gillanden:
    424

    MINA ENHETER

    Ja jag har läst om priser på 4500kr.

    Jag mejladeLiontech ang om det är det priset som gäller och vilka frekvenser den använder.
    Inväntar svar..
     
  18. pacmeyer

    pacmeyer Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2014
    Inlägg:
    1 909
    Mottagna gillanden:
    623

    MINA ENHETER

    Lite OT kanske, men vilka erfarenheter har ni av Liontech? Enligt omdömen på Prisjakt verkar de ju antingen fungera bra eller så fungerar det inte alls för dem? Expansys kändes som ett säkrare val(?).
     
  19. pacmeyer

    pacmeyer Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2014
    Inlägg:
    1 909
    Mottagna gillanden:
    623

    MINA ENHETER

    Kameran ja.. Jag har testat kameran på Sony Z Ultra. DEN var dålig. Jösses.
     
  20. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 407
    Mottagna gillanden:
    4 150
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Liontech höjde nu priset från 3300 kr till 4900 kr och därmed sjönk intresset för denna telefonen som sten...
    G3an är billigare.. ja..som sagt.. Note 4 finns i lager nu på amazon.com det är frestande att lägga iväg beställnigen nu. Mate 7 är bara intressant för 3300 kr, annars är intresset noll. 4900 måste anses vara ett fantasi pris, då skulle den ha bra mkt bättre kamera till att börja med.