Lägga in orginal ROM blade 2

Diskussion i 'Blade' startad av Izeen, 7 okt 2012.

  1. Izeen

    Izeen Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2012
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hej!

    Har klantat mig rätt rejält(tror jag), har försökt att lägga in en custom rom på en blade 2(P735T). Efter en del efterforskande som självklart skulle ha gjorts innan jag satt igång och grejade så verkar det som att det inte finns några custom roms för just den(Rätt eller fel?) har i alla fall försökt lägga in en som då förstås är felaktig och nu startar inte telefonen utan fastnar på android loggan. Kommer in i cwm utan problem, frågan är då vart får jag tag på en orginal rom till blade 2;an? Har även prövat att köra ZTEs egna updater program men det gick inte. Hjälp uppskattas!
     
  2. Izeen

    Izeen Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2012
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Så här löste jag det i fall någon i framtiden kan ha nytta av detta:

    Hittade tillslut en stock ROM på ZTEs hemsida(http://wwwen.zte.com.cn/endata/mobile/Sweden/) tog en build för telenor. Laddade hem den och packade upp den, plockade ut updater-script(META-INF/com/google/android/). Tog bort dom två första get.prop raderna i updater-script filen för annars fungerade inte ROMen(Viktigt att man gör detta med en UNIX kompatibel redigerare notepad/notepad++ INTE wordpad). Sedan var det bara att smäcka in updater-script igen i zipen och lägga på minnes kortet. In i CWM och installera via zip. Allt frid och fröjd :)
     
    svenix gillar detta.
  3. onthegrind

    onthegrind Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2013
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har ni fått bort operatörslåset?