Moto G

Diskussion i 'Moto G (1-5:e generationen)' startad av Rospigg, 13 nov 2013.

  1. Konstigt

    Konstigt Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2010
    Inlägg:
    1 105
    Mottagna gillanden:
    145

    MINA ENHETER

    Screenshot från min Moto G
     

    Bifogade filer:

  2. henning

    henning Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 okt 2009
    Inlägg:
    182
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    4.4.4 kom till telefonen här om dagen och båda problemen löste sig! Kan vara bra för andra att veta
     
    Frisell gillar detta.
  3. acos

    acos Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2014
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har en svart moto g lte, märkt att skalet på baksidan känns anorlunda och mer gummiaktigt än det turkosa skalet/baksidan jag köpte från motorola. Alltså ett orginalskal. Lägg märke till att jag inte snackar inte om grip-shell heller.

    Så det turkosa skalet känns plastigt medan det svarta upplevs som skönare och något gummiaktig.

    Så ja, finns det andra skal som är gummiaktiga och inte bara plastiga?
     
  4. henning

    henning Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 okt 2009
    Inlägg:
    182
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Flickvännen har en vit Moto G LTE och importerade ett Rosa från Australien via Ebay tror jag. Ingen skillnad på dom två iaf vad jag vet.
     
    acos gillar detta.
  5. acos

    acos Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2014
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Okok, en vän till mig har rött skall som han sa inte kändes som det svarta skalet utan mer plastigt. Möjligt att det vita också är mer plastigt heltenkelt, att det är därför hon/du inte märker ngn skillnad på det och det rosa. Eller tycker du att de känns lite "lena" och gummi-aktiga på utsidan?
     
  6. naDah

    naDah Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2011
    Inlägg:
    316
    Mottagna gillanden:
    67
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Moto G7 Power

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    Moto G7 Power
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Apple iPad 4
    ROM:
    Stock
    Jag har ett vitt backstycke och nog känns det rätt plastigt men vad gör man inte för att ens telefon ska se ut som en stormrtrooper?
     
  7. acos

    acos Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2014
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Haha, de ja tänker också, dock vill ja gärna att mobilen ser ut som bumble bee med gul å svart! Men tycker annars både turkos, vit, svart, gul och röd är jäkla snygga.

    Men då har du en svart mobil och ett svart orginal skal också? Kan du känna någon skilnad på det vita ovh svarta skalet?
     
  8. naDah

    naDah Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2011
    Inlägg:
    316
    Mottagna gillanden:
    67
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Moto G7 Power

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    Moto G7 Power
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Apple iPad 4
    ROM:
    Stock
    Oh ja, det vita skalet är mycket halare. Det svarta originalskalet har inte samma blankhet och känns i det närmaste gummerat.
     
  9. acos

    acos Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2014
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nu har jag fått reda på ett annat forum att det finns två olika versioner av skal, oberoende av färg. Den första versionen är den som känns plastig och halare, finns i alla färger. Den nya versionen är den gummibeklädda som jag gillar, finns tydligen också i alla färger.

    Enda visuella skillnaden är Motorola "M" loggan på baksidan. Den plastiga hala versionen har en ett svart glänsande M, medan de gummibeklädda har ett matt silvrigt M.
     
  10. Aqualize

    Aqualize Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 nov 2010
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Funderar på LTE-versionen nu men frågan ställs till er alla moto G-användare:
    Är det någon som använder bluetooth hörlurar (speciellt Nokia BH-505)? Eller annan blåtandsmusik (A2DP) och upplever att räckvidden är bra? Speciellt utomhus där radiovågorna har mindre att studsa emot.

    Story. Har slitet ut flera Nokia BH-505 genom åren (svåra att få tag på nu) men gillar de så bra. Använt Nokia E51, E52, LG Optimus One, Sony Xperia mini pro, HTC Desire 500 och kanske någon mer. Funkar bra att få utomhus med mobilen i fickan. Köpte mig Sony Xperia P i våras (vet att den var gammal men föll inom budget och fanns ju med upp till Jelly Bean 4.1). Men den är usel. Får ju gå längs väggar för att det ska höras alternativt placera telefonen uppe på axeln liksom. GPS:en är också väldigt dålig, den kan se 10-12 satelliter men låser inte.

    Behöver snart en telefon med minst 4.3 för Bluetooth Smart och Moto G verkar passa in bra. Så framför allt: Är blåtandssändaren vettig eller svag? Med både GLONASS och GPS antar jag den ska lyckas med positionering bra.
     
  11. DanielSundberg

    DanielSundberg Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2010
    Inlägg:
    55
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Jag har ett gult skal med "M"-loggan i silver, detta är betydligt halare än det medföljande svarta som hade den mer matta ytan. Länk till skalet jag köpte:

    http://www.amazon.co.uk/dp/B00GNTWYYW/?tag=swedroid-21
     
  12. naDah

    naDah Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2011
    Inlägg:
    316
    Mottagna gillanden:
    67
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Moto G7 Power

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    Moto G7 Power
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Apple iPad 4
    ROM:
    Stock
    Mitt vita "hala" skal och har också en silverlogga.
     
  13. The_JJ

    The_JJ Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 sept 2012
    Inlägg:
    88
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Hittat moto G 16gb och G 8gb 4G lte med en 50kr skillnad i pris, nu har jag bara några frågor.
    -Med 8gb kan man installera apps på sdkort? Rootad eller ej för att kunna
    -Drar 4G så mycket mer batteri än moto g utan 4G ?
    -Är dom identiska förutom 4G och utrymmet samt att 16gb varianten har dual-sim?

    Kommer förmodligen välja 16gb om det nu så att det är krångel att kunna ha apps på sd kortet iom man bara har ca. 5gb ledigt med 8gb modellen
     
    Last edited: 26 aug 2014
  14. Frisell

    Frisell Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2010
    Inlägg:
    596
    Mottagna gillanden:
    243

    MINA ENHETER

    Jag har en 8gb och kan ångra att jag inte tog en 16.. Det finns ingen plats för sdkort serru. Jag antar att med 4g kan man använda "molnet" lite bättre iofs..
     
  15. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    för de pengarna hade jag tagit 16gb ist och skitit i LTE för så viktigt är det inte.
    jag köpte en 8gb 3g för ett par dagar sen som reservlur då det var så bra pris och jag hört så bra om den. förutom kameran då som jag redan visste inte var toppklass så är det här helt klart en av mina favoritlurar all time. så jädra smidigt behändig och snabb och bara svinbra på det mesta. i like!
     
  16. Canon

    Canon Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2010
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Jag köpte också en 8gb 3g härom dagen som reservlur när min N5 behövde lite service. Kan bara hålla med neddie, fantastiskt mycket telefon för pengarna! Om den skulle vara min "riktiga" telefon skulle jag dock gå på 16gb-modellen för att ha lite mer ledigt utrymme
     
  17. Aqualize

    Aqualize Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 nov 2010
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    LTE-versionen har microSD-plats, som han/hon funderar på.



    Android har i många år klarat att lägga över appar på minneskort, ser inga problem med det. Har för mig att appen måste ha "stöd" för det - men idag har nog alla seriösa appar som tar nämnvärd plats stöd för det.

    Som synes ovan behöver jag själv byta och är inriktad på 8 GB LTE-versionen.
     
  18. The_JJ

    The_JJ Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 sept 2012
    Inlägg:
    88
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Har du någon bra guida hur man ska göra ?
     
  19. acos

    acos Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2014
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Stämmer bra, köpte själv ett gult skal med silverlogga som inte alls är gummibeklätt. Dock tror jag att de som är gummibeklädda endast kommer i silvrig logga, aldrig i svart.


    Jag har lte version, alltså 8gb me sd kort på 32gb. 40gb totalt alltså. Trodde inre lte skulle va viktigt, men man märker verkligen skillnad! Har bra täkning också, även då jag pendlar långt utanför gbg. Sjukt nöjd med LTE. Om ja förstår rätt så drar dagens LTE teknik inte mkt ström. Jag har riktigt bra batteritid i alla fall.

    8gb (5gb) räcker gott å väl till alla appar. Många som tex spotify går ju att ha på SD kirtet också.

    Vad för guide snackar du om?
     
  20. acos

    acos Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2014
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Lägg även märke till att ytterligare en version av Moto G kommit ut. Kallas bara moto g, eller nya moto g. Same shit typ, men med större skärm, 8mp kamera och framåtriktade högtalare. Gjort en ny tråd för denna.