Skärm kass på note 10.1 2014

Diskussion i 'Samsung' startad av k6-2, 30 aug 2014.

  1. k6-2

    k6-2 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2011
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Har en Note 10.1 2014 4G som jag köpte ny hos telia i julas. För någon vecka sen blev skärmen jättekonstig i färgerna, som någon sorts inverterad rosa nyans. Den var oxå mörk i ena hörnet. Detta var en dag efter jag hade uppdaterat till senaste firmware via wifi. Stängde av den och lät den ligga nån timme för jag tänkte att det är väl nåt som jag kan lämna in den för. Sen startade jag den en timme senare och allting funkade helt normalt. Efter en vecka så hände samma sak igen, då tänkte jag att jag startar om den i recovery och gör en factory reset så kanske det ordnar sig. Då hängde den sig i en boot loop som jag inte kunde komma ur.

    Ok tänkte jag och körde och lämnade den på telia , dom skickar den på lagning som skickar ett mail till mig att displaymodulen är sprucken pga yttre påverkan och vill ha några tusen för att laga den.

    Vad fasen gör man!
     
  2. tcntad

    tcntad Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2012
    Inlägg:
    1 842
    Mottagna gillanden:
    183
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 3T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 3T
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab A6
    ROM:
    Stock Nougat
    Säker på att det inte är en yttre åverkan som gjort det? Råkat tappa den? Råkat slå i den?

    Är du helt 100 så stå på dig.
     
  3. G4il1

    G4il1 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2009
    Inlägg:
    1 004
    Mottagna gillanden:
    340

    MINA ENHETER

    Jag fick samma sak fr 2 veckor sedan, inkluderat bootloop. Lmnade in den hos Samsung service center i Kista och de fixade p garantin p 2 dagar. Det var flexikabeln mellan skrm och mammabord som gtt snder.
     
  4. k6-2

    k6-2 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2011
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag är helt säker på att jag inte tappat ellser slagit i den, Är skärmen kass så borde de inte magiskt börja funka igen, eller hur! Tror oxå det är kablen på nåt sätt som e kass. har läst om flera som har haft liknande problem på note 2014.

    Tycker det känns surt att betala 2500:- för nånting som jag är säker på att jag inte har sabbat.
     
  5. k6-2

    k6-2 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2011
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Kabeln kostar 50:- på ebay... Känns surt om verkstaden skulle knäckt min lcd bara.. får se när jag får tillbaka den..
     
  6. tcntad

    tcntad Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2012
    Inlägg:
    1 842
    Mottagna gillanden:
    183
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 3T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 3T
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab A6
    ROM:
    Stock Nougat
    Ta den till en Samsungverkstad och säg att skärmen inte fungerar som den ska så ordnar dem det, fråga om kostnadsförslag men att det bör gå på garanti.
     
  7. k6-2

    k6-2 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2011
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Skulle hämta ut min note idag, Då är digitizern (glaset) helt spräckt! Det ser ut som nåt har satt en skruvmejsel i kanten och bräckt upp den, mitt copter skärmskydd som satt på är oxå borta! Den ser allmänt misshandlad ut oxå, det var inte en skråma på min när jag lämnade in den! Vad sysslar det företaget som gör service egentligen med? Har de bytt glas på min till ett trasigt från nån annan eller? De skrev att "Displaymodul" var sprucken! Menar de skärm eller digitizer?

    Butikschefen skulle ringa mig imorgon.. vi får väl se vad dom säger!
     
  8. Hamster

    Hamster Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2014
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    3
    Telefon:
    Sony Xperia Z5 Compact

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony Xperia Z5 Compact
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1 2014
    Nu har inte jag samma problem, men likväl jag har lite skärmproblem med min Note 10.1 SM-P600
    skärmen flimmrar en hel del till och från, inte varje dag men det händer oftare än sällan. det började någonstans när jag uppdaterade den med nån spansk variant av senaste. räcker det med att lägga in ny uppdatering om den svenska har kommit? och finns tillgänglig på sammobile eller liknande?
    eller är det bättre att lämna in den och hoppas på det bästa?
     
  9. k6-2

    k6-2 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2011
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Min började visserligen efter jag hade uppdaterat firmware via wifi. Butiken hörde av sig, jVerkstaden skulle ta på sig problemet så de skulle skicka den till verkstaden och de skulle laga den. Så jag får vänta 10dagar till.. hoppas de lyckas bättre denna gången. Tycker det är As-kass service i den telia butiken. kommer aldrig handla där igen!
     
  10. svempa

    svempa Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 nov 2010
    Inlägg:
    449
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Bumpar lite. Touchfunktionen+en del annat fungerar dåligt på min platta. Usel i kanterna, när man skriver får läsa noga efteråt, för att se hur många bokstäver som inte kom med. Lämnade in i Kista, snabb service, ingen skillnad på funktionen. Några dgr innan den var klar, skulle jag hämta min servade S5, då frågade jag om nåt var på gång. Nej, en komponent saknas, tar 4-5 dgr till. Dagen efter den frågan var plattan klar. Antingen hittade man plötsligt en komponent, eller struntade i det. Ett kretskort påstås vara bytt. Läst ett test där man klagar över touchen i kanterna.
     
  11. svempa

    svempa Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 nov 2010
    Inlägg:
    449
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Har inte varit i forum på ett tag. Har iaf haft plattan hos Samsung i Kista. Man klarade inte att åtgärda ett enda fel. Fler fel nu. Så här ser det ut:
    Touchen fungerar dåligt i kanterna.
    När man skriver ser det ut som om jag har dyslexi.
    Internet kraschar ofta.
    Vid surfning på ex dagstidning, blir bilden oftast svart. Omstart, omstart......
    Dålig wifi.
    Slår själv på program utan anledning.
    Regelbundna omstarter.

    När jag lämnade in den, fick jag efter några dgr höra att de måste skicka efter en komponent. Ändå var plattan klar dagen därpå. Överdriven misstänksamhet? Nu skall jag lämna in igen. Förväntar mig samma elände. Varför byter man inte en skärm som är defekt/inte fungerar?

    Ot: Två tel, S3+S5 har också varit hos Samsung. Samma skit.

    Endast kostnaden har hindrat mig från att slå yxan i skräpet. De borde begripa, betyder väl inget, att jag som kund tänker mig för många ggr innan fler Samsungköp. Mao, byt ut platteländet.

    Läser gärna era funderingar.
     
  12. Hamster

    Hamster Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2014
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    3
    Telefon:
    Sony Xperia Z5 Compact

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony Xperia Z5 Compact
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1 2014
    "tappa" den i golvet och lämna in på reperation. Problemet löst! :)
     
  13. svempa

    svempa Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 nov 2010
    Inlägg:
    449
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Ingen försäkring, om det inte går på drulle. Är klar efter rep 2, inte hämtat. Löst det på annat sätt, köpt en annan surfplatta.
     
    Hamster gillar detta.
  14. svempa

    svempa Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 nov 2010
    Inlägg:
    449
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Nu fick jag skärmen bytt+något batteri. Ingen skillnad. Hade svårt att skriva den här texten. Ett tryck betyder inte att det blir en bokstav. I miiten går bra, inte på kanterna. Vilket skräp.
     
  15. tcntad

    tcntad Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2012
    Inlägg:
    1 842
    Mottagna gillanden:
    183
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 3T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 3T
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab A6
    ROM:
    Stock Nougat
    Du har bara fått ett ordentligt måndagsex, min och många andras fungerar perfekt.
    Bara göra om processen. Lämna in den igen på service för samma fel, efter tre upprepade gånger har du andra möjligheter.
     
  16. svempa

    svempa Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 nov 2010
    Inlägg:
    449
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

     
  17. svempa

    svempa Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 nov 2010
    Inlägg:
    449
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Om verkstaden två gånger redan har försökt laga din surfplatta för samma fel har de möjlighet att ansöka om reklamation tredje gången samma fel konstateras.


    Efter två reparationer av samma fel har du som konsument dessutom rätt att neka fler reparationsförsök. Om olika fel har uppstått på en vara kan säljaren har rätt att försöka reparera varan fler gånger.

    Fick detta från Samsung.
     
  18. svempa

    svempa Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 nov 2010
    Inlägg:
    449
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Tappa i golvet är inget alla försäkringar täcker. Gäller att kolla försäkringsskyddet först.
     
  19. svempa

    svempa Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 nov 2010
    Inlägg:
    449
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Jo, jag håller på med eländet fortfarande. Tyvärr har jag köpt den på ett oseriöst företag, som har sin tolkning av Konsumentköplagen, men man lär sig.