[ROM]Elelinux-CM7.2-Desire-v3.1 Android 2.3.7/Elelinux-Bravo-ICS (2012-07-08)

Diskussion i 'Desire - Allmänt' startad av elelinux, 27 jun 2011.

  1. elelinux

    elelinux Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2010
    Inlägg:
    1 823
    Mottagna gillanden:
    352

    MINA ENHETER

    Elelinux-CM7.2-Desire-v3.1-Android 2.3.7

    Detta är en CM7 baserad rom med apps2sd inkluderat

    [​IMG]

    Från början tänkte jag inte släppa denna rom utan använder den endast för privat bruk men tänkte "why not" kan lika gärna dela med mig,har kompilerat
    närmare vet ej men mellan 500-1000 hero-rommar så det är inget nytt för mig.Har även uppdrag som Hero-Maintainer hos CM,rommen då en CM7 baserad historia med mina egna tweak samt gapps inkl. och en tweakad 2.6.38 kernel,apps2sd som fungerar med automatik förutsatt att man har en ext-partion på sitt sd-kort.

    Rommen är lite bantad oxå för speed och preformance samt en ett par av mina egna appar ELWapper och HTC.Elegance som är valbar med theme chooser.Den är även baserad på de senaste uppdateringar för RC1

    [​IMG]


    Jag kommer eventuellt släppa någon uppdatering framöver men inget regelbundet som mina andra rommar jag har.


    * INSTALLATION

    * Rootad lur
    * Wipe av allt (factory restet samt ext-partion om sådan används)
    * Flasha rommen
    * Reboot

    GÖR ALLTID EN BACKUP INNAN INSTALLATION AV NY ROM

    Rommen

    Version 3.1 ................. Uppdaterad 2012-06-22

    >>> www.elelinux.se/desire/Elelinux-CM7.2-Desire-v3.1.zip

    >>> md5sum 5a7e3b4c86150ba85af7a70a7330f53d

    Version 3.1-Light 2012-06-22 För CM7 r2 hboot, ca 70 mb, ladda ner extrapaketet från options

    >>> www.elelinux.se/desire/Elelinux-CM7.2-Desire-v3.1-Light.zip

    >>> md5sum 9f80c51930804f8c4912899705944e6c

    Elelinux-CM7.1-Desire-CUSTOM-v1.2 ................. Uppdaterad 2011-11-13 läs changelog

    >>> www.elelinux.se/desire/Elelinux-7.1-Desire-CUSTOM-v1.2.zip

    >>> md5sum 122c677ed306a401c95b122008f8e1ea

    Options "Samtliga option's flasha från bootmenyn"

    Extra paket för lite version, packa upp filen lägg på sd-kortet En mapp media där ligger alla media filer som jag plockat bort med rätt mappstruktur så att filerna hittas i systemet samt en mapp apps där i finns appar som kan installeras med filemanager.För samtliga lite versioner.
    >>> www.elelinux.se/desire/extra-v2.2-light.zip

    Gtalk
    >>> www.elelinux.se/desire/gtalk.zip

    Google Music 4.0.1
    >>> www.elelinux.se/desire/music2.zip

    HTC.Elegance_v4.5.5 min utvecklingversion som jag jobbar på
    >>> www.elelinux.se/desire/HTC.Elegance_v4.5.5.zip

    Moddad stock dialer med T9 HDPI Wipa cahen innan ni flashar denna option. Han som gjort denna modd är "ereslibre" stort tack till han :D

    >>> screen http://img825.imageshack.us/img825/2993/device20110911190556.png

    >>> Zippyshare.com - Contacts_HDPI_T9.zip

    2.6.37.6@Desire-Kernel Build 37 förberedd för ICS " 2011-12-11 "

    >>> www.elelinux.se/desire/[email protected]

    2.6.37.4@Desire-Kernel-CM7-35.............. Uppdaterad 2012-02-05

    Bytt drivrutin för micrpop "knappbelysning", för dem som har haft problem med 2.6.37.6 kernel'n

    >>> www.elelinux.se/desire/[email protected]

    >>> MD5SUM 7887ba36cc709929edaeb6ad25e5e7f7

    Båda temana har edify script nu " updater-script "

    BlueSky_v1.01 Uppdaterad 2011-08-23

    >>> Zippyshare.com - BlueSky-v1.01-signed.zip

    HTC.Elegance-v4.5.1 Uppdaterad 2011-08-23

    >>> Zippyshare.com - HTC.Elegance-v4.5.1-signed.zip

    ===============================================

    Officiella Gingerbread Sense Stock Extra rom för de som vill ha sense fast rootad. Uppdaterad 2011-08-10

    Inge konstigheter, den officiella Gingerbread Sense Stock från HTC, rootad, apps2sd, Stock kernel, Deodexad. Kommer ev om jag har tid lägga upp en tweakad kernel oxå samt semi-transparant notifierings förnster som option till denna extra rom.

    Uppdaterad 2011-10-24 Läs changelog update3

    >>> www.elelinux.se/desire/Elelinux-Gingerbread-Sense-2.3.3-update3.zip

    >>> md5sum cfbaa5c82aa7f613c10d7afc9f5576d1

    ==========================================================

    För dem som är intresserade, här kan ni läsa om ändringarna som görs hos CM-Source
    >>> CyanogenMod nightlies changelog for Bravo

    ==========================================================

    TELIA MMS " HOW TO "

    Radera dina gamla apn'er sedan skapa 2st nya apn'er

    Telia

    Kod:
    Name: Telia online
    APN: online.telia.se
    Proxy: 10.254.254.254
    Port: 8080
    MCC: 240
    MNC: 01
    APN type: default
    


    Kod:
    Name: Telia MMS
    APN: mms.telia.se
    Proxy: 193.209.134.132
    Username: mms
    Passworld: telia
    MMSC: http://mmss/
    MMS proxy: 193.209.134.132
    MMS port: 8080
    MCC: 240
    MNC: 01
    APN type: mms
    
    När detta är klart spara och starta om luren.

    EDIT: För att förtydliga då, skapa 2 nya profiler en "Telia Online" samt en "Telia MMS"

    ###############################################

    Elelinux-Bravo-AOSP-ICS

    [​IMG]

    ......................ICS..................................HTC.EleganceX............................ALUMINUM

    Detta är min första release för Desire med Android 4.0.4 ICS

    Elelinux-Bravo-v1.0.0 är en ren AOSP produkt inget CM9 utan pure aosp med lite extra moddningar. Har provat att kompilera både CM9 och AOKP men valde nu att släppa en release med AOSP inte så mycket lull lull utan ren och snabb ok lite lull lull finns med som mina egna teman bla. Den som skall ha Credit för denna rom är Evervolv Tack :D har använt hans source till stor del. Kernel är en tweakad 2.6.38.8 version med massa olika options när det hastigheter samt guvenörer " kan rek. smartassV2, bra val med bra batteritid ". Väljer även nu i detta läge att inte starta en egen tråd för denna rom tills jag bestämt mig för vilken source jag skall bygga på i framtiden, vi kan kalla detta en BETA.

    INSTALLATION OCH BEROENDEN

    Man bör ha en ext3/4 partion på sitt sd-kort för ICS tar lite mer plats en GB fixa det först innan ni funderar på installation, även en stock recovery "storleks mässigt" bör finnas på telefonen.

    TA ALLTID EN BACKUP INNAN INSTALLATION
    Installation

    1. Wipe av allt även ext partion "factory reset"
    2. Installera rommen och starta upp.
    3. Det första som bör göras är att fixa igång a2sd, starta terminal emulatorn finns under apps. 1. skriv "su" och och ge rättigheter åt superuser när frågan kommer. 2. skriv "a2sd install" tryck enter och svara med ett y och enter tror det är 3 frågor sammanlagt sedan startas telefonen om, detta behöver bara göras en gång
    4. Klart

    En screen på min telefon på lagringsytrymmet 77 appar installerade

    [​IMG]

    Det är ganska hyfsad prestanda med denna rom oxå

    [​IMG]

    BUGGAR

    1. Videokameran fungerar inte blir bara grått men jobbar på det som många andra
    2. Det saknas något mer i rättigheterna för teman men jobbar på det
    3. Har en bugg i Verktyg oxå när det gäller att hantera de förbyggda widgetarna, men använd Ström widgeten istället så länge

    Planer

    Fixa de små buggar som finns kvar och bygga in lite mer options som väder i lås skärmen osv. Ev. bygga lite mer på mina teman om tid finnes.
    Översätta det sista som saknas

    Rommen 2012-07-08

    >>> http://www.elelinux.se/ics/Elelinux-Bravo-v1.0.0.zip

    >>> md5sum fa4ec750bb9645da19f9ba5294330551


    Enjoy :D
     
    Last edited: 8 jul 2012
    dopparn, Gunnarsson, Letalis och 30 andra gillar detta.
  2. elelinux

    elelinux Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2010
    Inlägg:
    1 823
    Mottagna gillanden:
    352

    MINA ENHETER

    Changelog 2012-07-08

    Elelinux-Bravo-v1.0.0

    >>> Första releasen

    Changelog 2012-06-22

    Elelinux-CM7.2-Desire-v3.1
    Elelinux-CM7.2-Desire-v3.1-Light

    Installation, Wipe av allt rekommenderar jag, ta en backup innan installation

    >>> CM7.2 stable, allt det senaste från CM
    >>> ro.build.version.incremental=eng.elelinux.20120619.125437

    Detta var den sista version nu för Gingerbread som jag släpper.

    Changelog 2012-04-08

    Elelinux-CM7.2-Desire-v3.0
    Elelinux-CM7.2-Desire-v3.0-Light

    Från tidigare version, med clockwork recovery wipe av cache, med amon'ra wipe av cache och dalvik cache
    NY INSTALLATION, wipe av allt (factory reset) inklusive ext-partion om sådan används

    >>> ro.build.version.incremental=eng.elelinux.20120406.180429
    >>> bytt tillbaks till kernel 2.6.37.4 build 35 som standard
    >>> byggt om ICS temat samt HTC.Elegance med ökade rättigheter i systemet " innebär att man ser mer av temat än man gjorde tidigare, typ rätt färg stapeln när du höjer volym ect.."
    >>> Alla den senste uppdateringarna från CM fram tom 2012-04-06

    Har testkört i 2 dar nu mina inställn. av kerneln 245/1113 MHz samt smartass v2 som guvenör fungerar klockrent.

    Changelog 2012-03-04

    [​IMG]

    Elelinux-CM7.2-Desire-v2.9
    Elelinux-CM7.2-Desire-v2.9-Light

    INSTALLATION

    Från tidigare version, med clockwork recovery wipe av cache, med amon'ra wipe av cache och dalvik cache
    NY INSTALLATION, wipe av allt (factory reset) inklusive ext-partion om sådan används

    Nu i natt blev det Release av CM 7.2 RC1, denna rom har med alla uppdateringar gällande RC1 + lite till :D

    >>> ro.build.date=Sun Mar 4 00:14:54 CET 2012
    >>> allt det senaste från CM
    >>> otroligt mycket buggfixar
    >>> uppdaterat ICS temat lite, tagit bort bla. de röda fälten
    >>> ++++ massa annat smått o gott

    Om jag hinner under näst kommande vecka, då tänkte jag ge ICS temat en rejäl omgång "facelift"

    Changelog 2012-01-23

    Elelinux-CM7.2-Desire-v2.8
    Elelinux-CM7.2-Desire-v2.8-Light

    INSTALLATION

    Från tidigare version, med clockwork recovery wipe av cache, med amon'ra wipe av cache och dalvik cache
    NY INSTALLATION, wipe av allt (factory reset) inklusive ext-partion om sådan används

    >>> Ny Build 20120123.090544
    >>> Uppdaterat kernel'n clockbar ner till 128 MHz, bättre stöd för backlight mm
    >>> Allt det senaste från CM "Stort tack som vanligt till CM-Team"
    >>> Byggt ett nytt tema " ICS " lånat lite från SonnySekhon stort tack till honom
    >>> Plus lite annat smått å gott

    Har hållt på och kompilerat några ICS rommar på test men för mycket Alpha fortfarande tycker jag, det är orsaken till varför jag inte valt att släppa någon sådan rom ännu. Då kände jag ett ICS tema i GB som är helt grym känns rätt.

    Screen på ICS temat >>> http://img841.imageshack.us/img841/1615/v28v.png

    Finns i både light version samt den vanliga.


    Changelog 2012-01-06

    Elelinux-CM7.2-Desire-v2.7
    Elelinux-CM7.2-Desire-v2.7-Light

    INSTALLATION

    Från tidigare version, med clockwork recovery wipe av cache, med amon'ra wipe av cache och dalvik cache
    NY INSTALLATION, wipe av allt (factory reset) inklusive ext-partion om sådan används

    >>> Ny build 20120106.170250
    >>> Mycket nytt bla. T9 i dialern
    >>> Mycket buggfixar
    >>> Osv ......

    Tänkte inte släppa denna uppdatering men pga allt nytt som kommit sista månaden då valde jag en sista uppdatering " tror jag iaf " :D

    Changelog 2011-12-11

    Elelinux-CM7.2-Desire-v2.6
    Elelinux-CM7.2-Desire-v2.6-Light

    INSTALLATION

    Från tidigare version, med clockwork recovery wipe av cache, med amon'ra wipe av cache och dalvik cache
    NY INSTALLATION, wipe av allt (factory reset) inklusive ext-partion om sådan används

    >>> Ny build 20111211.010549
    >>> Nytt version nr 7.2
    >>> Otroligt mycket uppdateringar "buggfixar osv" från CM
    >>> Ny kernel build nr #37, har uppdaterat en hel del samt kernelversion till
    2.6.37.6, en snabb kernel med bra batteritid som jag förberett för ICS, det jag inte hunnit med är lägga till fler frekvenser, denna kernel har för tillfället 245/1113 Mhz vilket räcker till gott och väl, samt lagt till smartassV2.

    Det är nästan en månad sedan förra uppdateringen, CM7.2 har snart offentlig release som stabil. Jag har inte för avsikt att släppa fler rommar till Gingerbread nu utan nästa gång blir det ICS som jag har jobbat mycket med nu på sista tiden. Om tiden räcker till blir det även en release av min customrom de närmaste dagarna.


    Changelog 2011-11-13

    Elelinux-CM7.1-Desire-v2.5
    Elelinux-CM7.1-Desire-v2.5-Light
    Elelinux-CM7.1-Desire-CUSTOM-v1.2

    INSTALLATION

    Från tidigare version, med clockwork recovery wipe av cache, med amon'ra wipe av cache och dalvik cache
    NY INSTALLATION, wipe av allt (factory reset) inklusive ext-partion om sådan används

    >>> Ny build 20111113.091452
    >>> Mycket uppdateringar från CM
    >>> Mycket små buggfixar

    osv.........

    Changelog 2011-10-26

    Elelinux-CM7.1-Desire-CUSTOM-v1.1

    INSTALLATION

    Från tidigare version, med clockwork recovery wipe av cache, med amon'ra wipe av cache och dalvik cache
    NY INSTALLATION, wipe av allt (factory reset) inklusive ext-partion om sådan används

    >>> Ny build 20111026.100905
    >>> Fixat till ikonmissar
    >>> Lite kompilerings fixar

    Changelog 2011-10-24

    Elelinux-CM7.1-Desire-v2.4
    Elelinux-CM7.1-Desire-v2.4-Light

    INSTALLATION

    Från tidigare version, med clockwork recovery wipe av cache, med amon'ra wipe av cache och dalvik cache
    NY INSTALLATION, wipe av allt (factory reset) inklusive ext-partion om sådan används

    >>> By build 20111024.094231
    >>> Allt det senaste från CM
    >>> Uppdaterat Kerneln, lagt smartassV2 samt fler frekvenser, bra batteritid nu med smartass, build nr36
    >>> Fixat överföringshastigheten från sd-kortet
    >>> Bytt ut ett par bilder i ELWallapers

    Elelinux-CM7.1-Desire-CUSTOM-v1.0

    Installation

    Wipe av allt = Factory reset även sd-partion om sådan används

    Vad är detta då tänker ni kanske, min första version av CM7/Sense har börjat att bygga CM7 men i Sense stuk, en otroligt snabb rom på ca 80mb, ni får se på screenshotet och prova gärna riktigt trevlig, >>> http://img577.imageshack.us/img577/9669/56630814.png

    >>> Första version 1.0 byggd 20111024.161208
    >>> Samma kernel som i v2.4
    >>> Detta tema i denna rom är default men themechooser mm finns med för den som vill byta.
    >>> Denna får plats i CM7 r2 hboot recoveryn

    Riktigt trevlig rom för den som gillar sense looken men aosp hastighet.

    HTC.Gingerbread Sense Stock update3

    Från tidigare version, med clockwork recovery wipe av cache, med amon'ra wipe av cache och dalvik cache
    NY INSTALLATION, wipe av allt (factory reset) inklusive ext-partion om sådan används

    >>> Lagt till powermeny
    >>> Lagt till utökade funktioner i statusbaren
    >>> Uppdaterat kerneln,använt stock kernel source, lagt smartassV2 lagt till stöd för ext4 mm
    >>> Lagt till ELWAllpapers
    >>> Uppdaterat SU, market mm
    >>> Rensat lite i systemet

    Riktigt trevlig för att vara Sense enl. mig iaf

    Screen >>> http://img7.imageshack.us/img7/433/233fp.png

    Changelog 2011-10-16

    Elelinux-CM7.1-Desire-v2.3
    Elelinux-CM7.1-Desire-v2.3-Light

    INSTALLATION

    Från tidigare version, med clockwork recovery wipe av cache, med amon'ra wipe av cache och dalvik cache
    NY INSTALLATION, wipe av allt (factory reset) inklusive ext-partion om sådan används

    >>> Ny build 20111016.095022
    >>> Allt de senaste från CM
    >>> Rommen är inte RC längre utan Stable
    >>> Uppdaterat ELWallpapers med nya bilder från ICS
    >>> Bootanimationen är bytt till ICS
    >>> Lagt till ICS analoga klocka i default version

    ICS = Ice Cream Sandwich

    Changelog 2011-10-09

    Elelinux-CM7.1-RC1-Desire-v2.2
    Elelinux-CM7.1-RC1-Desire-v2.2-Light

    INSTALLATION

    Från tidigare version, med clockwork recovery wipe av cache, med amon'ra wipe av cache och dalvik cache
    NY INSTALLATION, wipe av allt (factory reset) inklusive ext-partion om sådan används

    >>> Ny build 20111009.145313
    >>> Alla de senaste uppdateringar
    >>> Lagt till en lite version för CM7 r2 hboot
    >>> Lagt till under options extrapaket för lite version samt min utvecklings version av HTC.Elegance

    Changelog 2011-10-04

    Elelinux-CM7.1-RC1-Desire-v2.1

    " INSTALLATION "

    På grund av ny android plattforms version rekommenderar jag wipe av allt, visst kan man prova att bara wipe cachen om man vill men uppstår det massa udda fel wipe allt först innan ni postar diverse fel

    >>> Android 2.3.7
    >>> Alla de senaste uppdateringar
    >>> Ny build 20111004.131619
    >>> Massa nytt från CM
    >>> Ny lås skärm som tillval med ring

    Changelog 2011-08-31

    Elelinux-CM7.1-RC1-Desire-v2.0

    INSTALLATION

    Från tidigare version, med clockwork recovery wipe av cache, med amon'ra wipe av cache och dalvik cache
    NY INSTALLATION, wipe av allt (factory reset) inklusive ext-partion om sådan används

    >>> Ny build 20110831.083828
    >>> Alla de senaste updateringarna från CM
    >>> Lagt till en funktion fär att kunna stänga ljudet i kamera slutarn, denna funktion
    kommer nog så småningom till CM-Nightly oxå, funktionen hittas under cm-inställningar/ljud
    >>> Uppdaterat kernel'n drivisen för wifi " bcm4329 " build nr #34
    >>> Uppdaterat BlueSky en del oxå
    >>> Lagt den senaste kernel'n som option oxå " endast för CM7 "
    >>> Lagt till en konf fil för avrcp stöd i /etc/bluetooth för framtida behov

    Changelog 2011-08-23

    Elelinux-CM7.1-RC1-Desire-v1.9

    INSTALLATION

    Från tidigare version, med clockwork recovery wipe av cache, med amon'ra wipe av cache och dalvik cache
    NY INSTALLATION, wipe av allt (factory reset) inklusive ext-partion om sådan används

    >>> Ny build 20110823.185442
    >>> Alla de senaste uppdateringarna från CM " mycket nytt sedan senast CyanogenMod nightlies changelog for Bravo "
    >>> Modifierat Telefon appen " Kontaktbilden är större nu" http://img705.imageshack.us/img705/4607/device20110823214712.png
    >>> Uppdaterat HTC.Elegance v4.5.1 " bytt ut kontaktbilden på okända "
    >>> Uppdaterat BlueSky v1.0.1 " bytt ut kontaktbilden på okända "
    >>> Uppdaterat options för temana med Edify script
    >>> Bytt ut en bild i ELWallpapers

    Changelog 2011-08-14

    Uppdaterat BlueSky till v1.1

    >>> Lagt nya ikoner för GenieWidget
    >>> Lagt till massa olika ikoner och bytt ut
    >>> Rensat kod samt lagt till en del

    Changelog 2011-08-13

    Elelinux-CM7.1-RC1-Desire-v1.8

    INSTALLATION

    Från tidigare version, med clockwork recovery wipe av cache, med amon'ra wipe av cache och dalvik cache
    NY INSTALLATION, wipe av allt (factory reset) inklusive ext-partion om sådan används

    >>> Ny build 20110813.084630
    >>> Allt det senaste från CM
    >>> Lagt till en bootanimation " Tack till rascarlo, han har byggt denna bootanimation, länk till orginaltråden
    [BOOT ANIMATION] A wire frame Android and a tornado revealing the logo - xda-developers "
    >>> Uppdaterat HTC.Elegance till v 4.5, bla byggt om H,G osv ikonerna så de gröna när man
    är uppkopplad mot Google, transparanta widgetar för FB, Twitter
    >>> Introducerar "BlueSky" mitt nya tema jag börjat jobba med, är fortfarande i beta stadiet
    men hoppas få klart det under hösten. http://img27.imageshack.us/img27/745/screenshot1313221830081.png
    >>> Semitransparanta låsskärmar är default nu

    Changelog 2011-08-10

    HTC.Gingerbread Sense Stock

    Från tidigare version, med clockwork recovery wipe av cache, med amon'ra wipe av cache och dalvik cache
    NY INSTALLATION, wipe av allt (factory reset) inklusive ext-partion om sådan används

    >>> Byggde om allt igen, läste att market krånglade.
    >>> Nytt script för apps2sd, tog bort allt med Dark Tremor och byggde ett eget
    >>> Provat de flesta funktioner allt fungerar, su, apps2sd, market, wifi osv... ,
    hoppas inte behöva uppdatera denna mer.

    Changelog 2011-08-07

    HTC.Gingerbread Sense Stock

    Från tidigare version, med clockwork recovery wipe av cache, med amon'ra wipe av cache och dalvik cache
    NY INSTALLATION, wipe av allt (factory reset) inklusive ext-partion om sådan används

    >>> Byggde om rommen med apps2sd scriptet + fix av su
    >>> Speedat upp den lite till

    Changelog 2011-08-05

    Elelinux-CM7.1-RC1-Desire-v1.7

    INSTALLATION

    Från tidigare version, med clockwork recovery wipe av cache, med amon'ra wipe av cache och dalvik cache
    NY INSTALLATION, wipe av allt (factory reset) inklusive ext-partion om sådan används

    >>> Ny kompilering 20110805.194126
    >>> Ny stor uppdatering från google 2.3.5_r5
    >>> Fixat ordboken nu
    >>> Fixat HTC.Elegance strulet med checkboxar etc...
    >>> Allt det senaste från CM
    >>> Lagt till en option för semitransparant låsskärm

    Jag personligen tycker att android 2.3.5 är riktigt trevlig nu, massa buggfixar är ordnade mm.

    Chanelog 2011-08-01

    HTC.Gingerbread Sense Stock

    Installation wipe av allt, ta en backup först

    Rootad
    Apps2sd
    Tweakad
    Deodexad

    Alla appar etc.. finns kvar

    La upp denna extra rom för de som vill ha sense

    Changelog 2011-07-27

    Elelinux-CM7.1-RC1-Desire-v1.6

    INSTALLATION

    Från tidigare version, med clockwork recovery wipe av cache, med amon'ra wipe av cache och dalvik cache
    NY INSTALLATION, wipe av allt (factory reset) inklusive ext-partion om sådan används

    Detta är en jätte uppdatering med bla. versionsuppdatering till Android 2.3.5

    >>> Kompilerade idag 20110727.082507
    >>> Uppdaterat HTC.Elegance ytterligare
    >>> Lagt till Kernel build #33 som default
    >>> Har översatt en del av det som saknades
    >>> En del nya funktioner under CM settings

    Nu har jag inte hunnit att testa så jättemycket ännu, upp till var och en om man vill prova denna nya versionuppdatering, läste lite i loggorna att ska ha gått relativt smärtfritt om man jämför när 2.3.4 kom.Har haft denna installerad sedan i morse och har inte hittat något udda därav lägger jag upp den public. Normalt efter en version uppdatering kommer det en jättefix och då uppdaterar jag igen.

    Changelog 2011-07-19

    Elelinux-CM7-RC1-Desire-v1.5

    INSTALLATION

    Från tidigare version, med clockwork recovery wipe av cache, med amon'ra wipe av cache och dalvik cache
    NY INSTALLATION, wipe av allt (factory reset) inklusive ext-partion om sådan används

    Det blev en snabb uppdatering till v1.5, blir smått trött på när det krånglar för folk skiten skall bara fungera, därav en snabb uppdatering.

    >>> Nykompilerad rom ikväll ro.build.version.incremental=eng.elelinux.20110719.170036
    >>> Kerneln är uppdaterad med mer stöd för nätverk,bluetooth och ledbelysning ,build nr #28
    >>> Cm-sourcen uppdaterad med de nya funktionerna som tillkommit bla. custom bakgrundsbild, färg eller transparans i låsskärmen.
    >>> Lagt till den nya market appen som default i rommen

    Hoppas att det skall fungera smärtfritt för alla nu.

    Changelog 2011-07-17

    Elelinux-CM7-RC1-Desire-v1.4

    INSTALLATION

    Från tidigare version, med clockwork recovery wipe av cache, med amon'ra wipe av cache och dalvik cache
    NY INSTALLATION, wipe av allt (factory reset) inklusive ext-partion om sådan används

    Söndag och sketväder perfekt att sitta hemma och koda :)

    >>> ro.build.version.incremental=eng.elelinux.20110717.185657
    >>> Sourcen uppdaterad i dag med allt det senaste från CM
    >>> Har även lagt till kod som inte ännu finns i CM-source, bla. ljusnotiferingen som inte fungerade när man laddade, håller även på att bygga på en ny funktion som inte riktigt
    färdig ännu.
    >>> HTC.Elegance är i slut tampen nu, har lagt till flera hundra rader kod, etc... så ni får en förhandvisning av slutresultatet.

    Säkert glömt något som vanligt, vill även passa på att önska alla en trevlig sommar.




    Changelog 2011-07-07

    Elelinux-CM7-RC1-Desire-v1.3

    INSTALLATION

    Från tidigare version, med clockwork recovery wipe av cache, med amon'ra wipe av cache och dalvik cache
    NY INSTALLATION, wipe av allt (factory reset) inklusive ext-partion om sådan används

    >>> Färsk för dan kompilerad 2011-07-07
    >>> Jätte uppdatering från google 2.3_r4
    >>> CM-source likaså massa nytt,bla inbyggd screen shot funktion mm
    >>> HTC.Elegance senste versionen 4.3
    >>> Maps är uppdaterad 5.7.0
    >>> Snyggat till updater-scripet lite

    Har inte hunnit att titta på den ev. grafikbuggen för storm8 spel.

    TIPS: 3DGalleri är "skit" enligt mig, QuickPic på market mycket bättre alt iofs 2D men helt grymt för bildhantering och är gratis.


    Changelog 2011-06-27

    Elelinux-CM7-Desire-v1.2

    Installation, wipe av allt (factory reset) inklusive ext-partion om sådan används

    >>> Kompilerad 20110627.192000
    >>> Custom Rom baserad på CM 7.1-source
    >>> Apps2sd är inkluderat
    >>> Gapps är inkluderat

    Första offentliga versionen från mig för Desire, detta är en tweakad rom för speed och preformance med en 2.6.38 kernel, lite av en lättviktare inga direkt onödiga appar förutom mina 2 egna som jag la in HTC.Elegance samt ELWallpaper but lite reklam för mig själv :)

    En otroligt stabil och snabb rom med andra ord utan massa lull lull, det kommer fler uppdateringar i framtiden men bara när jag anser det är nödvändigt lite beroende på vad som händer i CM-source.

    Enjoy :)
     
    Last edited: 8 jul 2012
    Andresin och boe gillar detta.
  3. chrizby

    chrizby Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 feb 2011
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Haha fasen vad kul att du släppte en ROM ändå!
    Jag körde dina rommar på min Hero så detta måste ju givetvis testas, :)
     
  4. elelinux

    elelinux Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2010
    Inlägg:
    1 823
    Mottagna gillanden:
    352

    MINA ENHETER

    Jo det blev så :) jag använder den själv och är otroligt nöjd,det som inte är helt färdigt ännu, jag jobbar på hela tiden är med temat HTC.Elegance (tar otroligt mycket tid ) .
     
    Last edited: 28 jun 2011
  5. rawimage

    rawimage Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2010
    Inlägg:
    1 025
    Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Moto X4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Moto X4
    Telefon 2:
    LG G4
    Telefon 3:
    Sony Xperia S
    Tjena!

    Fick syn på denna ROM och blev sugen att testa, så sagt och gjort in åkte den.
    Kollade md5, gjorde en full wipe och installationen gick aldeles utmärkt.

    Enda tills jag bootade den första gången.
    Den accepterade min PIN, men låste aldrig upp SIM kortet utan det stod att kortet var spärrat.
    Jag försökte komma åt att återställa via PUK, men telefonen blev helt oresponsiv.
    Testade att starta om den för att komma in i menyerna, men det gick aldrig.
    Hela tiden kom PIN inloggningen upp (typ var 15: sekund) men den låste aldrig upp kortet.
    Då provade jag att slå fel PIN och då kom det ett meddelande om att det var fel PIN. Testade då att slå rätt PIN igen och denna accepterades men låste inte upp kortet.
    Efter ett tag kom det upp att android.phone.process slutat fungera och den FC'ade.

    Jag gav då upp och körde min senaste Nand kopia på InsertCoin och telefonen fungerar fullt normalt igen, inklusive SIM kortet.

    Har du någon som helst aning om vad det kan vara?
     
  6. elelinux

    elelinux Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2010
    Inlägg:
    1 823
    Mottagna gillanden:
    352

    MINA ENHETER

    Konstigt ,var tvungen att testa själv gjorde en ny installation,fungerade utan anmärkning bootade om allt fungerar,har inte aning om vad du råkat ut för.
     
  7. rawimage

    rawimage Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2010
    Inlägg:
    1 025
    Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Moto X4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Moto X4
    Telefon 2:
    LG G4
    Telefon 3:
    Sony Xperia S
    Hmm, synd.
    Ja det får först bli lite middag, sen testar jag igen fast med ett annat SIM kort.
     
  8. chrizby

    chrizby Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 feb 2011
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Låter jäkligt konstigt med SIM korts problemen.
    Jag drog in denna efter full wipe på cm7 hboot och det fungerande lysande. Riktigt rapp ROM måste jag säga, Elegance-temat var även det kanon! Bra jobb!
     
  9. rawimage

    rawimage Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2010
    Inlägg:
    1 025
    Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Moto X4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Moto X4
    Telefon 2:
    LG G4
    Telefon 3:
    Sony Xperia S
    Har precis gjort ett nytt försök med samma SIM - resultet blev som tidigare.
    Har nu Wipe'at telefonen och håller på att lägga in ROM'en fast med ett Comviq Kontantkort istället.
    Detta är aningen märkligt och jag har aldrig varit med om det tidigare.
     
  10. elelinux

    elelinux Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2010
    Inlägg:
    1 823
    Mottagna gillanden:
    352

    MINA ENHETER

    Jo det är tänkt att den ska vara rapp :) BTW uppdaterade precis temat lite till >>> https://swedroid.se/forum/36554-tema-htc-elegance-cm7-theme-v4-3-uppdaterad-2011-06-28-a.html

    >>> [THEME]HTC.Elegance-CM7-Theme v4.3 (updated 2011-06-28) - xda-developers
     
  11. elelinux

    elelinux Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2010
    Inlägg:
    1 823
    Mottagna gillanden:
    352

    MINA ENHETER

    Jadu har ingen bra förklaring varför det blir så för dig tyvärr :(
     
  12. boe

    boe Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 dec 2009
    Inlägg:
    524
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Kör igång en rom som fungerar och ta bort pin-koden. Kör in denna och prova att boota och om det fungerar kan du sätta på pin-koden igen. Hade samma problem en gång i tiden med min hero och detta fungerade för mig.
     
  13. jollelund

    jollelund Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 nov 2010
    Inlägg:
    1 219
    Mottagna gillanden:
    216
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Fold4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Fold4
    Telefon 2:
    Samsung Flip4
    Telefon 3:
    Samsung S22 Ultra
    Platta:
    Samsung Tab S8
    Platta 2:
    Ipad Air
    Så länge kunde du hålla dig ja... ;) Denna skall givetvis läggas in omgående :) Tackar
     
  14. rawimage

    rawimage Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2010
    Inlägg:
    1 025
    Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Moto X4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Moto X4
    Telefon 2:
    LG G4
    Telefon 3:
    Sony Xperia S
    :teeth:
    Installerade med ett annat SIM (som faktiskt inte hade någon PIN) och det fungerade. Stoppade sedan in mitt vanliga och Voilà det fungerade efter att jag fått välja operatör igen bara.
    Så nu har jag precis återställt apparna med Titanium och gjort en ny Nand innan jag ger mig på alla inställningar.
    Looking good so far!
     
  15. elelinux

    elelinux Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2010
    Inlägg:
    1 823
    Mottagna gillanden:
    352

    MINA ENHETER

    Jaja WTF :) ,det bra om det finns lite mer att välja på,nu kommer detta inte bli någon långkörare "har kompilerat alldeles för mycket i mina dar" några få uppdateringar när det behövs, CM7 börjar bli färdigt nu.
     
  16. elelinux

    elelinux Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2010
    Inlägg:
    1 823
    Mottagna gillanden:
    352

    MINA ENHETER


    Jaha där ser man :)
     
  17. unikum

    unikum Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 maj 2009
    Inlägg:
    774
    Mottagna gillanden:
    38
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Huawei Honor 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Huawei Honor 7
    Platta:
    Nexus7
    Kör du med senaste CM7 varje gång en ny version kommer?

    Och snälla, kör mellanslag efter varje punkt och komma! :)
     
  18. rawimage

    rawimage Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2010
    Inlägg:
    1 025
    Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Moto X4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Moto X4
    Telefon 2:
    LG G4
    Telefon 3:
    Sony Xperia S
    Haha, men märkligheterna är inte över.
    Telefonen hittar numera bara min Bredbandsbolaget accesspunkt, men inte min router till det interna nätverket. Det är en DLink Di-524 så det är bara 802.11G och inte N i den.
    Jag kan med andra ord inte längre köra MyPhoneExplorer :ehm:

    Vad är det "i stort" som skiljer denna ROM från t.ex InsertCoin, LeeDroid och MIUI? För alla dessa har fungerat utan något extra pillande.
    Misstolka nu inte detta för något negativt :teeth: jag är skadad då jag arbetat med IT support i en del år, så detta är bara en utmaning att få rätt på det.

    Jag har inte bytt radio utan kör fortsatt med 32.56.00.32U_5.17.05.23.
     
  19. elelinux

    elelinux Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2010
    Inlägg:
    1 823
    Mottagna gillanden:
    352

    MINA ENHETER

    Nej, jag kompilerar själv när lusten faller på, men uppdaterar min source dagligen, byter kanske rom varannan vecka lr så beror lite på vilken typ av uppdateringar som kommit och om jag själv gjort några "nya commits" i sourcen.
     
  20. elelinux

    elelinux Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2010
    Inlägg:
    1 823
    Mottagna gillanden:
    352

    MINA ENHETER

    Jag har aldrig provat de rommar som du nämner, skaffade denna telefon för vad är det nu 1-2 veckors sedan låste upp den, la in clockwork recovery provade en egen Sense rom jag satte ihop men inget för mig, kompilerade en egen CM7 istället.

    Hade inte för avsikt att släppa rommen public först, för orkar inte egentligen hålla på med support har redan för mycket av den varan både på jobbet samt mina andra rommar, sedan har jag uppdrag hos CyanogenMod som Maintainer för en annan enhet.