Problem: Fastnat i bootloop

Diskussion i 'Sensation - ROM-filer och utveckling' startad av MeXii, 19 maj 2014.

  1. MeXii

    MeXii Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 maj 2012
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    En polare gav sig på att försöka roota sin sensation. Nu har han fuckat upp den så den fastnar på HTC logon och bootar om efter en liten stund och bad mig hjälpa honom. Vet inte riktigt vad han gjort, och var evigheter sedan jag höll på med android.

    Hur som ser det ut som bootloadern är upplåst korrekt och 4ext recovery är installerat, så jag kan installera roms utan problem. Provat rensa all cache, dalvik cache etc. installerat några olika CM. Provade även ladda ner en RUU men den ville den inte köra in (RUU-Pyramid-ICS-hTC-Europe-3.33.401.53-Radio-11.76A.3504.00U-11.24A.3504.31-M-release-280871-signed.exe), var väl antagligen fel..

    Några tips på vad man enklast kan göra? Han är bara intresserad av att få igång den igen.
     
  2. Lullebulle

    Lullebulle Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    892
    Mottagna gillanden:
    60

    MINA ENHETER

    Har du provat formatera /data?
     
  3. MeXii

    MeXii Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 maj 2012
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Yes. Gjorde precis detta, cache, dalvik etc. och wipe data/factory och körde om CM10. Fastnar i bootloopen fortfarande.
     
  4. indika

    indika Custom Android Moderator

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    4 775
    Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Testa flasha en kernel separat. Antingen någon som är kompitabel med den rom du har just nu, eller original. Det kan lösa problemet men ibland kan det lagga som bara den om inte kernel matchar rom. Hur som helst kanske den startar.
     
  5. Lullebulle

    Lullebulle Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    892
    Mottagna gillanden:
    60

    MINA ENHETER

    Last edited: 20 maj 2014