Nöjd ägare av en telefon man öppnar

Diskussion i 'Övriga telefoner & tillverkare (ej Android)' startad av _Samuel_, 30 aug 2014.

  1. _Samuel_

    _Samuel_ Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2013
    Inlägg:
    314
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Ja, vad heter dessa telefoner. Fliptelefon? Man öppnar den genom att öppna en lucka som består av skärmen. Än i vilket fall så har jag haft min nya flipmobil sedan någon vecka tillbaka då samtalsfunktionen på min Xperia Z1 slutade fungera. En sån där "osmart" telefon som i princip bara fungerar till SMS, samtal och något litet spel. Minnet är så stort att man kan ha 500 kontakter och 300 sms!

    Nu sitter jag och funderar på om jag tametusan inte ska fortsätta med det. Okej, jag missar möjligheterna till gratis meddelanden på facebook men om det är viktigt så fungerar SMS eller samtal bra. Dessutom var man nog lite väl beroende av den smarta telefonen när man gick runt på internet hela dagarna. Min nya mobil är så otroligt tråkig och intressant så man hittar något annat att göra, ibland är det tillomed något produktivt man kommer på att göra istället.

    Därför funderar jag lite, är det någon här som kör med en osmart telefon? Det är dessutom ganska skönt att slippa ladda den varje dag, högst en gång i veckan har det blivit hitintills.
     
  2. pacmeyer

    pacmeyer Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2014
    Inlägg:
    1 909
    Mottagna gillanden:
    623

    MINA ENHETER

    Är ganska sugen emellanåt:). Men man lär väl va för beroende. Men skulle kunna ha en SE Z770 igen, på tal om clamshell-mobiler:)
     
  3. _Samuel_

    _Samuel_ Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2013
    Inlägg:
    314
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Aha, clamshell är namnet. Tack!

    Jag tycker det är ganska skönt att slippa ta fram den vid alla tillfällen man är rastlös. Nu kanske inte du gör det men testa. I slutändan blir det skönt att inte behöva känna efter mobilen hela tiden.