Testa nedladdningshastighet

Diskussion i 'Frågor och support' startad av MrQawer, 24 aug 2009.

  1. MrQawer

    MrQawer Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2009
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag försökt mig på att testa min nedladdningshastighet.

    Hemma har jag trådlöst nätverk kopplat till Comhem Medium (dvs. 8 Mit/s nedåt och 1 Mbit/s uppåt). När jag testar på bredbandskollen får jag 4,37 Mbit/s resp. 0,78 Mbit/s. Den bärbara datorn som går på samma trådlösa nätverk får 7,9 Mbit/s resp. 0.98 Mbit/s. Under testen stängde jag av "Mobile network"

    När jag stängde av wifi och i stället startade Mobile Network. Blev resultatet för telefonen jag nästan samma resultat, dvs. 4,13 Mbit/s nedåt och 0,62 Mbit/s uppåt. Är inte skillnaden större?

    Som operatör har jag Tre med tjänsten Mobilt bredband som lovar upp till 7,2 Mbit/s. Enligt Bredbandskollen är det ett bra resultat.

    Jag har även använt NetTester 137 kb/s. Förvirringen är total.

    Något offtopic. Jag kan inte lyssna på SR webbradio när jag är ansluten via wifi men inga problem via 3G. Underligt.

    Sorry, det var egentligen tänkt att posta detta meddelande i Forumet för Hero.
     
    Last edited: 24 aug 2009
  2. JonasE

    JonasE Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2009
    Inlägg:
    152
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Jag testade wifi tethering igår efter att installerat Cyanogen's senaste ROM med nya kärnan till min magic 32A.

    Har lite kass mottagning i min lägenhet, 1-2 pluppar i mottagning. Fick 1.4mbit/s ner, 0.6mbit/s upp 66ms i svarstid enligt bredbandskollen

    Det är snabbare än när jag körde PDAnetoch USB kabel, specielt svarstiden som låg på ca 120ms med då.