Desire X lever sitt eget liv - hostile takeover?

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av ikaskrika, 27 maj 2014.

  1. ikaskrika

    ikaskrika Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2014
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Som rubriken säger, min telefon lever sitt eget liv. Har sökt runt en hel del och det jag hittar som beskriver problemet bäst är att det är problem med digitizern.
    Den beter sig alltså som så att den trycker på saker av sig själv. Dock finns det några saker som jag jag tycker pekar på att det inte är digitizern.

    När den ballar ur går den in väldigt specifikt, t ex i facebookappen och försöker skicka meddelanden, börjar bläddra i bildgalleriet, samt försöker knäcka det optiska lösenordet för att komma in i telefonen. Idag gick den på sms-appen från låsskärmen och försökte sedan gissa rätt lösen för att komma in i telefonen. Den har aldrig startat ett program av sig själv utan den tar över det program jag för tillfället använder. Enda sättet att avbryta är att slita ur batteriet.
    En annan mycket skum grej är att när det händer går nätet ner från "H-täckning" till "E", vilket ytterligare får mig att tro att det är någon form av malware. Så fort den går tillbaka till "H" blir den snäll igen. Idag lyckades jag koppla bort mobilsurfen när den höll på och då slutade den.

    Har sökt och sökt och sökt igenom telefonen efter malware, men den hittar inget. Testade att installera en brandvägg, men det hjälpte inte.

    Någon som har nån input? Skulle ju vara skönt om den "bara" är trasig.

    /Ika
     
  2. Wallandroid

    Wallandroid Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    259
    Mottagna gillanden:
    37
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10E

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S10E
    Skumt problem får jag säga! Jag hade nog testat att fabriksåterställa telefonen.