Fråga: Någon till som fått en DOA? :)

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av easycure1974, 3 apr 2012.

  1. chrippe7

    chrippe7 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    2 988
    Mottagna gillanden:
    1 182
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL
    Telefon 2:
    OnePlus 7T Pro
    Hämtade ut en HOX igår i samband med tecknande av Tele2 Maxi Unlimited, lät den vara igår trots att det ryckte i fingrarna och öppnade den idag istället, lång historia och är ganska irrelevant. Laddade den fullt innan jag drog igång telefonen för första gången och man hade ju läst lite här om skärmflimret som många DOA:t för och jag testade på min, självklart fanns det där.. En annan sak jag märkt är att t ex Fruit Ninja är enormt laggigt men inte andra spel, det måste ha med att Fruit Ninja inte är optimiserat till ICS än va?
    Jag har ytterligare en fråga som dock gäller Go Launcher, använder du Go Launcher så är den här fula meny-knappen längst ner på skärmen och förstör hela intrycket, men när man får upp en dialogruta försvinner den och hela skärmen täcks av Go Launcher, kan man på något sätt ställa in så att den meny-knappen inte finns där i Go Launcher då den är ful och onödig.

    Ni som haft Er HOX en "längre" tid, är ni nöjda med telefonen hittils och anser ni att ni gjorde rätt val som valde den? :)
     
  2. FaroukX

    FaroukX Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2012
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Aaaaah börjar tröttna.

    Inne nu på min 3 dje HOX :( Besviken igen , skärm problem igen runt hela ramen är den tryckkänslig o trycker mot skärmen, värre än den jag hade innan. efter 20 min pillande nu märker andra fel som 3g fungerar knappt jämfört med den jag hade innan. DOA imon igen. Vad tycker ni här ute ? Ska jag lämna in och vänta på en annan HOX eller byta till en annan mobil ? , Gilla verkligen nya sense. Eller Vänta på Samsung GS3 ? . För de finns inga mer jag kan ta ut i malmö eller runtomkring nära från tele2 butiker. Svara gärna eller PM , Tack :)
     
  3. CaptainC

    CaptainC Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 dec 2009
    Inlägg:
    2 149
    Mottagna gillanden:
    2 319

    MINA ENHETER

    chattade först med nån brud på htc och hon sa som alla vet 14 dagar men sen kan återförsäljaren hitta på egen.

    Jag chattade med nick på TPH.se och enligt han ska TPH köra efter tillverkarens DOA policy .

    Välkommen till kundtjänst. Du talar nu med Nick
    Hur kan jag hjälpa dig?
    Du skrev.: tjena nick, skulle höra med dej om hur ni har det med DAO garantin? kör ni efter egen regel eller efter vad tillverkarna har satt upp?
    Du skrev.: DOA
    Nick: vi har dagars doa så länga tillverkaren erbjuder doa
     
  4. Nordis

    Nordis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    483
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER


    Även om det var onödigt att sparka på dörren har jag full förståelse för dig. Tyvärr bekräftar den här historien bara den uppfattning jag har av TPH.
     
  5. mattemaz

    mattemaz Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2010
    Inlägg:
    217
    Mottagna gillanden:
    43

    MINA ENHETER

    Samma sak hos cdon där jag beställde min hox. Chatta med dom och fråga då sa dom 7dagar och att ångerrätten va 14 dagar. Att om man tror de är en doa så ska man först skicka den till deras kontor sedan skickar dom vidare till mått service ställe för kontroll. Låter som en väldigt lång väg innan man får nått svar om man råkar ut för en doa :(
     
  6. Puolalainen

    Puolalainen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2012
    Inlägg:
    795
    Mottagna gillanden:
    53
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 4
    Info:
    Nova Launcher
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S5
    Info:
    Nova Launcher
    Telefon 3:
    Sony Z2
    Info:
    Nova launcher
    Platta:
    Samsung Tab Pro 12.2 4G
    Info:
    Nova launcher
    Övrigt:
    Samsung Gear 2 NEO
    Det var ju en helvetes tur att jag fick höra talas om alla dessa problem, låter ju fan inte klokt.

    Hade en beställning grå färg från 3 men har efter läst dessa sidor om problem idag ändrat till samsung galaxy note.

    Önskar er alla lycka till med era htc one x, bedrövligt att man ska behöva doa en massa och ändå funkar det inte.
     
  7. Ariozo

    Ariozo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2010
    Inlägg:
    653
    Mottagna gillanden:
    80
    Telefon:
    Google Pixel 2 XL

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 2 XL
    Telefon 2:
    iPhone X
    Platta:
    iPad Pro 2017
    Doa hysteri..:) skulle vara roligt se hur många doa dom fått på hox senaste veckan. Hade tur med mina, men för dom som tröttnat som den ovan som köpte en Note... kolla in One S. Prövat den under dagen och hade låga förväntningar på den men ack så fel jag hade, så sjukt snabb och skön design.


    Sent from my HTC One S using Tapatalk
     
  8. easycure1974

    easycure1974 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2009
    Inlägg:
    2 804
    Mottagna gillanden:
    1 339
    Telefon:
    iPhone 13 PRO

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 13 PRO
    One S, samma sunkiga skärm som Motorola R skiten ju samt att den tappar färgen, ytterligare en HTC lur som passerat kvalitets kontrollen utan kontroll :)

    Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2
     
  9. Necko89

    Necko89 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 maj 2011
    Inlägg:
    55
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    DOA min telefon idag (tele2), batteri, vågor i skärmen vid tryck, gula fläckar längst ner på skärmen, samt glipan mellan skärmen och plasten högst upp (om det är något fel, börjar tro att det ska vara så). Samma fel fanns även på deras visningstelefoner i butiken :)

    Jag ville inte ha en ny i butiken då jag sett flera i detta forum lämna in sina flera gånger och de hade inga gråa kvar i butiken. Hoppas man får en nytillverkad som gått förbi någon slags kvalitetskontroll!
     
  10. JÄGERMEISTER

    JÄGERMEISTER Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2012
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    har en hox med flimrande skärm men även att skärmljuset slocknar om man trycker lite lätt med ett finger på skärmen typ där play butik appen är o ett finger på baksidan "nyper lite lätt" köptes från katshing och dom har bara 7-dagars doa inte 14-dagar som htc hävdar.. nägon mer med problem med hox från katshing??
     
  11. The Phone House

    The Phone House Adult Droid Verifierat konto

    Blev medlem:
    3 nov 2010
    Inlägg:
    501
    Mottagna gillanden:
    516

    MINA ENHETER


    Både du och jag kan nog hålla med om att det sättet du lämnade butiken inte var direkt smart, så nu har jag det sagt iaf. Det betyder dock inte att en av våra anställda ska hotas på det sättet och detta är självklart något jag kommer att ta upp imorgon för vidare utredning.

    Du vet att jag finns här och jag hjälper till med det jag kan för att du ska få en fungerande telefon förstås, nu är det så att forumet endast tillåter ett visst antal PM och senaste veckorna har jag blivit tvungen att radera dem två gånger så jag har inte dina uppgifter kvar i PM, men skicka gärna om dem till mig så ska jag försöka hjälpa dig få en fungerade lur :)
     
  12. Gemini

    Gemini Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 apr 2012
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Så om jag har förstått er rätt nu så står sxs för Sony Xperia S? ;)
     
  13. hussseein

    hussseein Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    1 492
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    får man doa för att skärmen flimmrar när man trycker på den eller inte? Jävla skit htc aldrig mer
     
  14. Johanboyboy

    Johanboyboy Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2010
    Inlägg:
    100
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Jag DOAde min HOX idag, men säljaren erbjöd mig en Xperia S istället. Jag känner att detta inte är en telefon jag vill ha, nu i efterhand (har inte öppnat förpackningen överhuvudtaget). Det måste väl gå att få en HOX igen istället väl?

    Kanske låter uppenbart, men eftersom HOX är dyrare så vet man väl aldrig..
     
  15. CaptainObvious

    CaptainObvious Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2012
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Pallade inte med dom där märkena och klev in på THP och sa som det var. Enligt hemsidan då i förmiddags och även nu, så står det att dom har vita hemma i den butiken, dock få. Svaret jag fick av han var att han inte har några alls och att det inte är han som bestämmer om jag ska få en ny eller inte utan Anovo.
    Han skrev dock i felanmälan "DOA!!! <Problemet här>. Kund vill ej ha tillbaks denna!". Skönast hade ju bara varit att säga att jag kan hämta en ny på måndag.. klart. Antar att de måste gå den här byråkratiska vägen

    Sa bara att den såg ut som skit när jag först lyfte på skyddsplasten över displayen men det gick ju att torka bort.. men av olika skäl märkte jag inte dessa skumma fläckar förrens 1-2dgr senare.
     
  16. Dynamic

    Dynamic Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 nov 2010
    Inlägg:
    117
    Mottagna gillanden:
    22
    Operatör:
    Comviq, Telia
    Telefon:
    OnePlus Nord 2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq, Telia
    Telefon:
    OnePlus Nord 2
    Telefon 2:
    Iphone SE 2'nd edition
    Platta:
    Lenovo Tab4
    Jag har lite svårt att begripa det här med att DOA för att man har flimmer om man trycker på kanterna.. Jag testade på min och visst går det att få flimmer om man trycker hårt på kanterna.. men när skulle man behöva göra det vid normalt användande? :)
     
  17. mape82

    mape82 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 dec 2010
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    flimmerlängs kanterna har jag på min ray också, inget jag märkt första 10 månaderna, men nu testade jag, och det kom fram... har svårt att tro att det är ett fel, och verkligen inget som stör, om det inte är riktigt riktigt dåligt, men så verkar det inte vara... knappast ngt jag skulle göra en doa för. testade även på polarens one x idag, och kunde få fram flimmer längs kanten om man tröck till lite, men knappast något att göra en doa för
     
  18. tc737

    tc737 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2010
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Att få höra att en av era anställda springer efter en missnöjd kund och hotar denna borde 1 polisanmälas av tphs ledning omedelbart.
    Att känslor hettar till hos kunder som lagt mycket pengar av sina hårt jobbade pengar är knappast chockerande.

    Jag hade. missnöjet att komma hem till min fru en kväll då hon gjort affär med en tph säljare. hon grät och kände sig lurad då hon gick igenom abonnemangsavtalet igen. Efter några veckor och samtal med hk i nacka backade ni. så litet hopp finns det hos er. Därför uppmanar jag tph genom dig att se sig om efter seriösa medarbetare som inte hotar om våld eller försöker sälja onödigt dyra tjänster.

    Du är en förebild för ditt företag med ditt engagemang på swedroid. Dock känner jag att medlemmen här ifråga förtjänar en stooor ursäkt med garantier om ersättning för sveda och värk.

    Jag själv bedriver företag och skulle stämma denna säljare för varumärkessabotage och avsked.

    Hoppas ni löser historien med swedroidmedlemmen och skickar över en telefon bums till honom per bud eller liknande under dagen.


    förlåt om jag lade mig i men sådana skojare som säljaren i er butik är en skam för handeln.



    Sent from my HTC One X using Tapatalk 2
     
  19. Nordis

    Nordis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    483
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Det är flera som har det problemet vid normalt användande, dvs man behöver INTE trycka hårt bara nudda kanten. Man känner tydligt att glaset sviktar.

    Sent from my HTC One X using Tapatalk 2
     
  20. Larq

    Larq Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2012
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Doade min nya grå telefon på TPH igår (samma dag som jag hämtade den på) kartongen var redan öppen när jag fick den! Antar att andra har tittat igenom telefonerna redan.

    Hur som helst så var det tre stycken glipor 0.2-0.5mm breda mellan glas och den svarta kanten både uppe och nere så att man kunde se in i telefonen. Det fanns också ett glapp mellan den svarta kanten och skalet (uppe). Efter att startat upp telefonen så fick jag, som tidigare rapporteras gråa "flames" flimmer när jag håller telefonen. Detta problem var som störst när man håller om skalet (ramen) men inte så mycket när man rör glaset. Dessa störningar kom när jag helt normalt förde fingret vid kanterna av glaset eller den grå ramen. Antar att glaset inte passat in i telefonen och har fel mått, vilket gör dessa effekter.

    Beställde en vit istället, eftersom förhoppningsvis de har mindre problem än de grå. Fast jag tycker att de grå är snyggare :(

    TPH i Göteborg var trevliga men jag kunde inte DOA den i onsdags för då fanns det inga på lager??? konstigt system så jag fick komma tillbaka på torsdagen igen.