Problem: Gulaktig fläck på skärmen??

Diskussion i 'Xperia S - Allmänt' startad av Jockejo, 17 mar 2012.

  1. HenrikLundqvist

    HenrikLundqvist Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2011
    Inlägg:
    1 511
    Mottagna gillanden:
    201
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max
    Ja, men tanken är att det ska vara mörkt runt om :P
     
  2. Affe_

    Affe_ Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 mar 2011
    Inlägg:
    271
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Skickade in min telefon i torsdags kväll för jag lessnade på de gula fläckarna. Hade beställt den från CDON så kontaktade dom som bad sitt serviceställe Deltaservice att skicka ut en avi som jag använde för att skicka in telefonen.

    Hoppas verkligen inte det tar flera veckor då jag är sjukt irriterad på min gamla telefon.
     
  3. H3rr4n

    H3rr4n Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2011
    Inlägg:
    209
    Mottagna gillanden:
    45
    Telefon:
    S6 Edge+ 32 GB Sapphire

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S6 Edge+ 32 GB Sapphire
    Gjorde samma sak i torsdags. Gick in på deras hemsida och det stod att de tagit emot telefonen och väntar på delar. Hoppas inte att det blir som sega Anovo :scared:
     
  4. pappa_jon

    pappa_jon Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2010
    Inlägg:
    146
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Nu blir jag vansinnig! Lämnade in min telefon pga gul fläck ovanför hemknappen och åt höger. Skärmen blev även gul vid hela vänster sida. Loggade in och kollade hur det gått med servicen, fick upp detta då:
    Dom har fan inte gjort nåt förutom att uppdatera mjukvaran och skickat tillbaka.

    När jag skulle lämna in den frågade säljaren vad felet var, jag sa inget utan tände bara displayen. Då såg han direkt den gula fläcken och gula sidan. Jag förklarade att det kommer när telefonen blir varm och syns mest när det är vit bakgrund. Han noterade allt och det står även med på inlämningskvittot och när jag loggar in för att se serviceärendet, så verkstan vet om det med.

    Nu är jag så jävla förbannad och ska försöka häva köpet. Kommer iaf aldrig gå hem med den telefonen imorn när den kommit in.

    Det ska även tilläggas att telefonen har en död pixel. Det syns sällan men är irreterande än då. Dom vägrade att ta det på garantin pga att det tydligen inte täcks av sonys pixelgaranti för dom tillåter 2 döda pixlar tror jag det var. Seriöst 2012 och tillåta döda pixlar? :S

    Så nu har jag en telefon med gul fläck och gul sida och död pixel som jag nästan enbart köpt pga displayen.

    Jag kommer ALDRIG någonsin köpa en sony produkt igen eller rekommendera sony för någon. Ringde supporten i fredags och fick fan ingen hjälp där heller. Känns som sony pissar på mig. Ska gå in på prisjakt och lämna ett trevlig omdöme om telefonen. Hoppas verkligen att butiken tar sitt ansvar i morgon annars får det bli arn...
     
  5. kundservicegubben

    kundservicegubben Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2012
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Deltaservice är riktigt snabba, men ifall de måste beställa delar så kan det tyvärr ta lite längre tid :(
     
  6. Andresin

    Andresin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2009
    Inlägg:
    691
    Mottagna gillanden:
    114

    MINA ENHETER

    Upprörande! Sony har ju erkänt felet! Berätta gärna hur det fortlöper.
     
  7. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM

    Det där är ju lite lustigt. Anovo vet ju om problemet och ska fixa detta utan kostnad. Sony har ju gått ut med detta. Så det är ju löjligt. Detta är ju inte Sony som är problemet snarare Anovo som återigen inte verka göra sitt jobb. Inte första gången. Klart du inte skall godkänna något som Anovo vet skall fixas till. Ring gärna till Sony och förklara läget för dem också. Så kanske det blir annat ljud i källan hos ANovo.
     
    Last edited: 22 apr 2012
  8. pappa_jon

    pappa_jon Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2010
    Inlägg:
    146
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Köpt den på phone house, tror dom har egen verkstad dom skickar till. Sen skiter jag i vilken verkstad det är. Dom gör det ÅT Sony, då får fan Sony se till att det funkar och att dom får rätt information. Sen ett företag som säljer en "premium" telefon som tillåter pixelfel är skrattretande.
    Har för övrigt pratat med Sonys support som jag skrev innan. Deras svar var ungefär "om inte verkstaden har hittat nåt fel så är det inget fel på den". Konstigt då tom säljaren såg det direkt utan att jag sa vad felet var. Ska ta kort på den sen idag när jag ska till affären så lägger jag upp dom så ni får se
     
    Last edited: 23 apr 2012
  9. twintin

    twintin Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    1 420
    Mottagna gillanden:
    59

    MINA ENHETER

    Skillnaden är nog inte så stor mot andra tillverkare när det kommer till kritan skulle jag tro.

    http://www.webhallen.com/info/support_och_retur/pixelpolicy

    Alla företag har en och annan nöt på support som man kan ha otur att stöta på, men det är bara att ligga på. Rätt skall vara rätt.
     
    Last edited: 23 apr 2012
  10. CHEMAS

    CHEMAS Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2012
    Inlägg:
    92
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Jag skickade in min telefon till Anovo för ett tag sedan. Mailade dom och frågade hur det gick. Fick tillbaka det här:
    Tack för Ert mail.

    Ni kommer att få en utbytesenhet. Vi kommer att skicka utbytesenheten till Er så snart den anländer hos oss.

    Detta beräknas ske preliminärt inom ca 3-7 arbetsdagar.

    Ha en trevlig dag!

    Med vänliga hälsningar - Best regards

    Ok då tänkte jag bra. Men nyss så fick jag ett sms om att jag kan hämta ut min mobil på posten?

    Ska dom lagas eller bytas ut?

    Update: Pratat med dom igen och det hade blivit något missförstånd, min telefon är utbytt och jag ska hämta ut den idag. Hoppas den funkar. Återkommer.
     
    Last edited: 23 apr 2012
  11. Nicke_32

    Nicke_32 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 feb 2012
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har varit och hämtat min xperia s som varit på service på anovo nu ett tag.
    Jag fick ut en helt ny telefon.
     
  12. wmb

    wmb Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    6 986
    Mottagna gillanden:
    1 938
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    service för gul skärm? Utveckla
     
  13. Nicke_32

    Nicke_32 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 feb 2012
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ja det var en service för gul skärm.
     
  14. donuts

    donuts Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2010
    Inlägg:
    480
    Mottagna gillanden:
    234

    MINA ENHETER

    Nu är jag trött på denna skräpmobil: Anovo fick in mobilen den 12 april: Nu har jag fått mail från dem att det är brist på reservdelar, och att det hoppas inte att jag kommer genomföra en reklamation på den. Enligt Sony kan jag göra det på torsdag; de har en tidsgräns på 10 arbetsdagar, men på misco hävdar det att Sony har 3 veckor;S.

    Tack för Ert mail.

    Vi har beställt reservdel från tillverkaren. Dessvärre så är det reservdelsbrist för närvarande, därav förseningen.

    Om Ni vill reklamera enheten så ska det göras gentemot Er återförsäljare (som reklamerar den hos Soy Ericsson).

    Beklagar förseningen, hoppas att ni kan ha överseende med detta.

    Med vänliga hälsningar - Best regards
     
  15. Nicke_32

    Nicke_32 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 feb 2012
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag skickade in min den 3 April och fick den idag inte godkänt.
    Men sen fick jag ju en helt ny telefon och inte lagad det väger upp lite i alla fall.
     
  16. Sphex

    Sphex Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 feb 2010
    Inlägg:
    261
    Mottagna gillanden:
    52
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 11 PRO Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 11 PRO Max
    Sitter och väntar på min, lämnade in den för en vecka sedan.

    Min gula fläck var dock inte särskilt gul, det var knappt så att man såg den ens om enheten blev riktigt varm, men jag som många andra här köpte Xperian enbart för skärmen och då står jag inte ut med sådana fel.

    Angående pixlar så fick jag en helt ny SGS2 av samsung för en död pixel, dock hade den betydligt färre pixlar än xperian. Men det går ingen nöd på mig, köpte en Note som jag tycker är betydligt mycket bättre än Xperian och om glassmackan till Xperian inte är överaskande god slängs den upp på blocket eller tradera igen :D
     
  17. Affe_

    Affe_ Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 mar 2011
    Inlägg:
    271
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Min skärm blev verkligen extremt gul, nästan orange ibland, mot vit bakgrund. Inte alltid, men så fort den blev lite varm, annars var den bara lite gultintad.

    Vore ju soft med en ny lur men har inga större förhoppningar...
     
  18. CHEMAS

    CHEMAS Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2012
    Inlägg:
    92
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Hämtade ut min i eftermiddags. Helt ny telefon och än så länge så verkar den ok. Också märkt att den inte har någon 3 apps i sej, hoppas den är olåst också. :D
     
  19. ivind

    ivind Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hmm, jag läser att de flesta verkar ha anovo som reparatör?

    Själv har jag en Xperia S från TPH, (med tre), och den drabbades då också av en gul fläck.

    Jag "skicka", eller snarare gav in den på TPH 12 April, och sen fick jag ett papper med en länk till reparatören "emrox" hemsida, som det verkar heta, där jag kan nu logga in och se vad som händer. Den kom fram till verkstaden den 13:e, och det stod "Ready for repair" den 16:e, och efter det så står det att de verkar ha skickat in den till en "workshop", vet ej vad det betyder, möjligtvis Anovo? Sen dess har jag inte fått något mer info.

    Jag är faktiskt ganska beskiven på TPHs service, först så hade de ingen reserv-mobil i affären, och sen så hade de ingen mini-SIM->SIM adapter heller [de gav mig istället en plast "höjle" i formen av ett SIM kort som mini-sim kort brukar skickas med], och så snart jag kom hem så visade sig att Tre har blockerat GSM anslutningar från deras simkort, så den fungerar inte med NÅN av mina gamla icke-3g/smartphone telefoner.

    Har någon några tips om vem jag kan kontakta angående reparationen [nån annan som har lämnat in hos TPH?]? På emrox hemsida står det bara "[email protected]", vilket verkar vara den generella mail addressen för support.
     
  20. Affe_

    Affe_ Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 mar 2011
    Inlägg:
    271
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    CDON har inte Anovo som reparatör utan Delta Service. Har aldrig haft att göra med dom tidigare, någon som har några erfarenheter?