Problem: 3G-täckning utan internet-åtkomst

Diskussion i 'Galaxy Note - Allmänt' startad av h0nden, 7 maj 2012.

  1. h0nden

    h0nden Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 sept 2010
    Inlägg:
    190
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Fann ingen annan tråd om detta so here goes.

    I min lägenhet har jag i stort sett ingen 3G-täckning över huvud taget. En fet radioskugga antagligen.

    Men när jag går ut genom porten så får jag ganska snabbt 3G-täckning. Och det funkar att surfa på internet. Men efter en stund så kan 3G försvinna helt bredvid täckningsstaplarna, varpå det inte går att få åtkomst till internet igen. Det kan även vara som så att det står att jag har 3G-täckning, men jag kommer inte åt internet i alla fall. Och detta kan ske såväl inne i Göteborg stad eller i Angered där jag går på spårvagnen.

    Ursäkta om det blev en massa jobbiga upprepningar, men vet inte hur jag ska förklara annars.

    Är det någon som känner igen det här problemet? Är det en barnsjukdom som kan komma att fixas iom ICS när det väl dyker upp? Det är väldigt frustrerande alla fall och jag har ingen vidare lust att skicka in :(

    Tacksam för svar
     
  2. Loxus

    Loxus Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2011
    Inlägg:
    568
    Mottagna gillanden:
    42

    MINA ENHETER

    Mycket 3G-problem verkar bero på överbelastning i nätet.

    Varför du inte har 3G hemma i lägenhetet är dock en annan femma...
     
  3. markoff

    markoff Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 nov 2010
    Inlägg:
    78
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Jag bor också i Göteborg och har de senaste dagarna tyckt att 3G nätet varit ganska ostabilt. Är det här något som du har upplevt under en längre tid? Kanske det bara är en liten svacka i nätet?
     
  4. Rojje

    Rojje Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2010
    Inlägg:
    99
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Har Tele2 på jobbmobilen (SGS2) och plattan (SGT 10.01) och de två senaste dagarna har datatrafiken varit urdålig. Antingen ingen mottagning alls eller endast 3G. Körde till Göteborg tur och retur igår från Stockholm och det var samma problem i princip längs med hela vägen. Tror det är Tele2:s nät som är svajigt.
     
    Last edited: 7 maj 2012
  5. wmb

    wmb Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    6 986
    Mottagna gillanden:
    1 938
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Kompis med tele2 plus iPhone har problem sista tiden

    Tapatalked by One X
     
  6. Rojje

    Rojje Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2010
    Inlägg:
    99
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Enligt Tele2:s hemsida, idel grönt på täckningen runt om i landet. Hm, visst....
     
  7. h0nden

    h0nden Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 sept 2010
    Inlägg:
    190
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Låter som om vi har tele2 att skylla då helt enkelt. Deras Tele2 Maxi blev kanske för mycket för dom :) Dom måste ju försöka fixa det åtminstone.

    Det har varit så sen kanske en vecka efter jag skaffade min Note. Om jag trycker febrilt på apn-widgeten så går det igång efter en minut kanske. Bara för att försvinna igen, i dom flesta fall.
     
  8. Rojje

    Rojje Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2010
    Inlägg:
    99
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Pratat med Tele2:s kundtjänst för 30 minuter sedan och det är ett rikstäckande problem med surfning via mobil. Prognos för när det blir åtgärdat är okänd.
     
  9. fluppen

    fluppen Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2011
    Inlägg:
    2 597
    Mottagna gillanden:
    424

    MINA ENHETER

    Har oxå samma problem, det går i perioder har jag märkt också, det kan funka ok ett par veckor och sen kasst ett par veckor.

    Hade likadana problem med min Iphåne..
     
  10. h0nden

    h0nden Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 sept 2010
    Inlägg:
    190
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Tack för att du delar med dig. Riktigt tråkigt är det alla fall. Tycker dom kan byta ut sin Huawei-skit mot Ericssons mottagare :) Om det nu hjälper dvs.