![]() |
|
|
#1 - (Permalink) |
|
Baby Droid
Reg.datum: mar 2011
Tack: 0
Tackad 1 gång i 1 inlägg
|
Köpte häromdagen en S3:a på netonnet. Ganska så snart efter det såg jag att jag kunde få tag i en S3 4G till nästan samma pris från electronova.se Så nu sitter jag här med 2 telefoner på väg hem till mig. Av alla trådar att döma här verkar det som att 4G-versionen har många problem. Beror det på telefonen eller näten i Sverige? Jag tänker så här, beror det på näten och inte mobilen kan jag ju lika gärna behålla 4G versionen och köra den på 3G-näten tills de får löst 4G nätet. Men är det telefonen blir det ju en helt annan femma... Vad säger ni, experter?
|
|
|
|
|
|
#2 - (Permalink) |
|
Baby Droid
Reg.datum: apr 2012
Operatör: Tele2 Telefon: Samsung Galaxy S III LTE Tack: 1
Tackad 4 ggr i 4 inlägg
|
Du kommer tyvärr aldrig få svar på denna fråga... Om man frågar samsung så beror det på nätet, om man frågar providers (telia,tele2 osv) så ligger felet hos samsung och telefonen.
Det som är märkligt att vissa upplever stora störningar med denna telefonen och andra har absolut inga problem... Jag skulle tippa på att problemet ligger hos båda ... lite i telefonen (mjukvaran) och lite i nätet Men det är bara min tanke ![]() MVH |
|
|
|
|
|
#3 - (Permalink) |
|
Baby Droid
Tackad 1 gång i 1 inlägg
|
Tack för svar.
Det känns på nåt sätt mer logiskt att problemet ligger hos näten, då de är så färska och fortfarande under expansion runt om i landet. Eller har jag fel där, är 4G nätet "färdigt" i Sverige? Var ett tag sen jag nosa i den frågan när jag tänker efter... |
|
|
|
|
|
#4 - (Permalink) |
|
Baby Droid
Reg.datum: nov 2012
Tackad 0 ggr i 0 inlägg
|
Jag tror det beror på nätet. Jag har en S3 LTE från halebop och nu på senaste har den fungerat väldigt bra
Jag fick någon uppdatering till telefonen häromdan, som kanske gjort någon förbättring på nätet. Den gjorde bland annat så att man kunde ha autoläge mellan 3G-nät och GSM. |
|
|
|
|
|
#5 - (Permalink) |
|
Baby Droid
Reg.datum: apr 2010
Operatör: Halebop Telefon: Samsung Galaxy S III LTE ROM: Varierar (flashoholic) Tack: 4
Tackad 2 ggr i 2 inlägg
|
Även jag har en S3 LTE från Halebop, har fungerat klanderfritt hittills.
Inga problem med att 4G kopplar ner eller liknande. |
|
|
|
|
|
#6 - (Permalink) |
|
Kid Droid
Operatör: Tele2 Telefon: Samsung Galaxy S III LTE ROM: Stock-Original, plattan min kör dock annan rom. Tablet: Asus Transformer Tack: 17
Tackad 7 ggr i 7 inlägg
|
Jag kör telefonen med Tele2. Inga problem där. Läs tråden "4G men omöjlig att ringa till" för mer information i frågan. Det sista i den tråden tyder på att det ligger i näten vilket också är min uppfattning efter vad Telia gjorde för att hjälpa min sambo.
Det finns många anledningar till varför du ska behålla 4G-versionen vilket jag predikat för tillräckligt i andra trådar. Ska inte starta något sådant i dena här tråden! Skickat från min TF700 via Tapatalk 2
|
|
|
#7 - (Permalink) | |
|
Kid Droid
Reg.datum: apr 2011
Tack: 4
Tackad 10 ggr i 10 inlägg
|
Citat:
Sök och du ska finna! Min 4G i Göteborg fungerar också bra nu, och Telia vill jag minnas sa till alla Tokholmare att det var näten som krånglade. Om inte annat, kör den i 3g läge och njut av 2gb ram. |
|
|
|
|
| Följande medlem säger tack till AX3L för det här inlägget: |
|
|
#8 - (Permalink) | |
|
Baby Droid
Tackad 1 gång i 1 inlägg
|
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#9 - (Permalink) | |
|
Kid Droid
Reg.datum: apr 2011
Tack: 4
Tackad 10 ggr i 10 inlägg
|
Citat:
problem med tappat nät etc inklusive jag har helt sluppit dessa när vi kört med bara GSM/3G. Batteritiden blir också i allt väsentligt samma som 3G modellen, möjligtvis en liten skillnad pga det extra minnet och 4G chippet. |
|
|
|
|
|
|
#10 - (Permalink) | |
|
Kid Droid
Operatör: Tele2 Telefon: Samsung Galaxy S III LTE ROM: Stock-Original, plattan min kör dock annan rom. Tablet: Asus Transformer Tack: 17
Tackad 7 ggr i 7 inlägg
|
Citat:
Att koppla ur det är alltså enbart intressant om man har problem 4G-nätet, i mitt tycke. Skickat från min TF700 via Tapatalk 2
|
|
|
|
#11 - (Permalink) | |
|
Baby Droid
Reg.datum: okt 2012
Operatör: Tele2 Telefon: Samsung Galaxy S III LTE ROM: Jb. Tack: 1
Tackad 1 gång i 1 inlägg
|
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#12 - (Permalink) | |
|
Kid Droid
Tackad 7 ggr i 7 inlägg
|
Citat:
Det är också vad de på Tele2 borde säga. Skickat från min GT-I9305N via Tapatalk 2
|
|
|
|
#13 - (Permalink) | |
|
Baby Droid
Reg.datum: okt 2012
Operatör: Tele2 Telefon: Samsung Galaxy S III LTE ROM: Jb. Tack: 1
Tackad 1 gång i 1 inlägg
|
Citat: