ROM: MIUI.us UNITED WORLDWIDE 2.8.3

Diskussion i 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' startad av conny85, 14 apr 2011.

  1. conny85

    conny85 Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    3 478
    Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Du det verkar vara den releasen som hade ROOT problem :/ hmm får se om jag kan hitta 2.4.24 någonstans..
     
  2. x10_minipro

    x10_minipro Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 feb 2011
    Inlägg:
    1 093
    Mottagna gillanden:
    115
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Xiaomi Pocophone F1

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Xiaomi Pocophone F1
    ROM:
    ParanoidAndroid
    Okej, schysst att du fortfarande försöker hjälpa mig, har du ingen lust så säg till så väntar jag med att Flasha miui.

    Sent from my DROID3 using Tapatalk 2
     
  3. conny85

    conny85 Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    3 478
    Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    http://www.mediafire.com/?6encnsedlr2tmtf 2.4.21 ;) den ska funka . Ska testa själv också för säkerhetsskull.
     
    x10_minipro gillar detta.
  4. conny85

    conny85 Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    3 478
    Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    x10_minipro gillar detta.
  5. x10_minipro

    x10_minipro Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 feb 2011
    Inlägg:
    1 093
    Mottagna gillanden:
    115
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Xiaomi Pocophone F1

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Xiaomi Pocophone F1
    ROM:
    ParanoidAndroid
    Tack så mycket conny85 :)
    Syns imorgon då :)
    Hej då min nuvarande rom och hello miui ;)

    Sent from my DROID3 using Tapatalk 2
     
  6. conny85

    conny85 Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    3 478
    Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Inga problem :) ses, godnatt
     
  7. conny85

    conny85 Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    3 478
    Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Från Mathew gällande senaste V4 2.4.27v2 fix: Im busy over the next 48 hours, but i will look into the themes and other issues and prepare a fix for Monday night / Tuesday morning, regards Mat.
     
    x10_minipro gillar detta.
  8. Ascor

    Ascor Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2010
    Inlägg:
    61
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Gillar denna skarpt, men blir tokigt på att SMS hamnar i en sjukt konstig och ologisk ordning, varför skulle jag vilja previewa mitt älsta sms som jag haft med varje person? Hade varit enklare om jag fick se det senaste smset istället. Någon som vet hur man fixar detta?

    EDIT: Det var visst bara de första smsen som var buggade i varje konversation, nu ser allt ordentligt ut.
    Har dock ett annat mycket värre problem nu, hoppas någon kan hjälpa mig. Ibland när jag får sms (50% av gångerna kanske) så använder jag lockscreen-genvägen för att komma till meddelanden. Då ser det ut som att telefonen startar om sig, fast det tar bara 10 sekunder istället för 1 minut. Det står:

    MI
    xiaomi.org

    i gul text och det spelas en kort melodi i högtalaren, tio sekunder senare är jag inne i smslistan och kan fortsätta som vanligt. Varför händer detta? Kan det vara för att jag har någon gammal dålig kernel sedan jag installerade CM7? Vad är rekommenderat?

    Tack på förhand
     
    Last edited: 30 apr 2012
  9. ulsa

    ulsa Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2010
    Inlägg:
    749
    Mottagna gillanden:
    130

    MINA ENHETER

    FC på massor av appar med 2.4.29...
    Har inte gjort full wipe.

    Edit: Verkar vara MIUIs datadata-mapp igen och inte relaterat till 2.4.29...
     
    Last edited: 30 apr 2012
  10. P-V

    P-V Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 mar 2010
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    På tal om svensk översättning. Satte mig in i detta igårkväll, för andra som är intresserade var denna tråd mycket bra.

    Hittade dessutom http://crowdin.net/project/miui-rom-translation/sv-SE. Projektet verkar dött sedan länge och fungerade så var det till en gammal miui version. Men jag jämförde strängarna i framework-res.apk och contacts.apk i notepad++ och runt 60% av raderna verkade överensstämma. Vissa variabler hade ändrat namn eller tillkommit men det ser ut att vara en stor hjälp till en ordentlig översättning.

    Kan tänka mig att hjälpa till med översättningen, men jag har inte mycket dötid just nu mellan slutprov och uppsatsskrivningar.
     
  11. conny85

    conny85 Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    3 478
    Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3

    Det är ett gammal projekt för GB ROM:s (Edit: mitt projekt var detta http://crowdin.net/project/miui-galnet-rom-translation-s/sv-SE som jag startade tillsammans med andra medlemmar här på forumet )

    Dessa stings är från MIUI GB och dessa kommer inte funka att använda som en översättning till V4 just för att de är uppbyggda på olika sätt. Du kommer antingen hamna i bootloop eller få tonvis med FC. Spelar ingen roll om du lägger till de som saknas från V4 , det kommer inte gå. Man kan inte blanda huller om buller.

    V4 är uppbyggt på helt annat sätt så man behöver göra en helt fräsch och ny översättning. Det är mer än bara apk stings som ska ändras , bara för att dom ser lika ut i jämförelsen så är det stor skillnad i systemet.

    Dessutom saknar det massvis med apk filer får det gamla projektet som också ska översättas ..

    Ska man översätta måste man ha en bra grund och veta vad man gör då det blir för rörigt sist med förstörda string koder, det blev olika svenska ord för samma engelska ord osv. no offence , det var kul att många ville hjälpa till men det blev dessvärre värre då man fick gå tillbaka och rätta och laga strings. Man måste även tänka på att det ska låta bra och ha en korrekt meningsuppbyggnad osv.

    Är svårare än vad du tror med just översättning och använda stings och kodning ;)

    Ska man däremot redigera strings från en aktuell V4 till en annan v4 release som har ändringar så kan man föra över och redigera utan att behöva göra om allt. Detsamma gäller GB till GB!
     
    Last edited: 1 maj 2012
  12. P-V

    P-V Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 mar 2010
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tänkte väll att det inte kunde vara så lätt, och tack för den långa förklaringen!

    Kan inte säga att jag är helt med dock.
    Är .xml filens variabler är identiska med de från v4 (antal, namn, formattering, plats osv) frånsett själva strängarnas innehåll ser jag ingen anledning att de inte skulle fungera, det är ju trots allt bara xml filer.
    Själva jämförelsen jag kollade på bara för att förklara lite mer vad jag menar här, den till vänster är dragen ur 2.4.29 och den till höger från det gamla projektet. Dock förstår jag att det blir knas om strängarna är för långa etc.

    Jo, kollade igenom ROMen det är ju väldigt många apk filer som saknas. Och förstår att det är en hel del mer jobb än att bara sitta och översätta .xml filer (till korrekt svenska dessutom!) :)
     
  13. conny85

    conny85 Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    3 478
    Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Det är mer än så som måste redigeras och läggas till och i ordning som i sin tur kräver massa tid med att sitta och kontrollera/radera/lägga till, och trots det lär det bli problem. Så det är inget jag tänker lägga tid på utan ska det göras så kan det lika gärna göras med rätt material från start där man kan utgå och arbeta med cleana filer där man vet vad som är gjort. Tro mig , jag har laborerat och testat. Frågat galnet ett antal gånger och andra översättare ,det går inte använda framework från gb till ics rom utan bootloop eller massvis med FC. Det är ju inte bara strings man måste tänka på utan det är mer än så.

    Men vill du försöka labba ihop ett GB framework med ICS V4 så är det upp till dig :) tror ingen kommer stoppa dig. Önskar dig all lycka.
     
    Last edited: 1 maj 2012
  14. Oxyerol

    Oxyerol Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jan 2012
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

  15. wuqqs

    wuqqs Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2010
    Inlägg:
    749
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Den fungerar utan problem för mig. Har aldrig stött på några FC eller andra problem. Den är verkligen ett lyft från förra versionen av Spotify för Android.
     
  16. ulsa

    ulsa Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2010
    Inlägg:
    749
    Mottagna gillanden:
    130

    MINA ENHETER

    Börjar tro att det är nåt fel på den här ROMen. Hade 66% batteri kvar när jag la mig igår efter 17 timmar. Brukar vara där vid lunchtid annars. Och Android OS ligger konstant under 10%. Nåt är lurt ;-)
     
  17. wuqqs

    wuqqs Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2010
    Inlägg:
    749
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

  18. bvb

    bvb Solbränd Android Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    3 416
    Mottagna gillanden:
    1 420
    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop
    Platta:
    Apple iPad Mini
    Övrigt:
    Chromecast x6
    Blir att testa. Har haft lite problem med att applicera teman tidigare. Får se om det löser sig :)
     
  19. ulsa

    ulsa Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2010
    Inlägg:
    749
    Mottagna gillanden:
    130

    MINA ENHETER


    Root funkar inte på denna versionen.
    Varför ska man vara så snabb med att flasha...

    Edit: Ny version uppe där problemet ska vara löst!
     
    Last edited: 7 maj 2012
  20. conny85

    conny85 Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    3 478
    Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    ;).