Diskussion: Padfone 2

Diskussion i 'Padfone' startad av Withered, 2 okt 2012.

  1. Withered

    Withered Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2012
    Inlägg:
    98
    Mottagna gillanden:
    11
    Telefon:
    LG Nexus 5X 32GB

    MINA ENHETER

    Telefon:
    LG Nexus 5X 32GB
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note II
    Padfone 2 ska ju, som sagt, presenteras 16/10. Enligt läckta specs så lär den ju vara ungefär som LG Optimus G på prestandafronten, samt ha en "padfone station". Själva telefonen ska vara på 4.7" och både telefonen och plattan kommer i sådana fall vara mindre (självklart?) än originalet. Kommer den i tid och för ett rimligt pris borde den enkelt slå Optimus G på fingrarna. Hurvida de marknadsför den den här gången är dock en annan femma.

    Vågar man hoppas på att specsen stämmer, samt att den släpps runt årsskiftet för lite över 6k? Den inre nörden skriker efter den!
     
  2. liath

    liath Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2011
    Inlägg:
    477
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Det här kan bli min nästa telefon! Börjar bli småless på min Xperia Play (spelar sällan längre) och jag gillar tanken på allt i ett.

    Jag hoppas precis som du att den kommer relativt snabbt efter lansering. Att vänta till nästa år känns bara drygt :D.
     
  3. rootmoose

    rootmoose Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    94
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Jag är totalt ointresserad av en PadFone i större format än den nuvarande. Om man har en stor och fin tabletskärm att docka med så skulle jag snarare ha en lite nätt telefon än en som följer gigantotrenden.

    Med nätt menar jag 4", som jag kommit fram till är det ultimata formatet för mig! ;)
     
  4. MSIOCGenie

    MSIOCGenie Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 mar 2012
    Inlägg:
    721
    Mottagna gillanden:
    68

    MINA ENHETER

    Själv så kan jag inte tänka mig en så liten skärm som 4,3", 4,7" är enligt mig perfekt.
     
  5. InfoDan

    InfoDan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 aug 2012
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag håller med Rootmoose, om man vill ha BÅDE en stor telefon och en (stor) surfplatta har man missat hela grejen med Padfone. Självklart ska telefondelen vara nätt och behöver man större display så stoppar man den i surfplattan.....
    Eftersom ASUS har klantat sig med HDMI-anslutningarna på Padfone1 så hoppas jag även att den nya dockningen har samma mått som den gamla så jag slipper köpa om ALLTING...
     
  6. rootmoose

    rootmoose Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    94
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Jag tror det är omöjligt att dockan ska ha samma mått eftersom telefonen omöjligt kan ha samma mått om det ska bli 4,7". Såvida man inte lyckats behålla måtten och fylla ut i princip hela telefonytan med skärmen. Vilket i och för sig skulle vara rätt najs ... :P
     
  7. MSIOCGenie

    MSIOCGenie Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 mar 2012
    Inlägg:
    721
    Mottagna gillanden:
    68

    MINA ENHETER

    Missat hela grejen? Snarare så att man har olika smak.
     
  8. Withered

    Withered Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2012
    Inlägg:
    98
    Mottagna gillanden:
    11
    Telefon:
    LG Nexus 5X 32GB

    MINA ENHETER

    Telefon:
    LG Nexus 5X 32GB
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note II
    Det är snarare du som har missat hela grejen. Syftet med PadFone är att man får både en telefon och en tablet med samma data i, samt att det endast krävs ett abonnemang.

    Och är skärmen på 4.7" tum som det ryktats om (och verkar vara ganska säkert) kommer PadFone 2 garanterat inte få plats i den gamla dockan.
     
  9. liath

    liath Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2011
    Inlägg:
    477
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Personligen har jag inget emot att det blir ny dockning och t-bord. Jag hoppas på att Asus slimmat ner plattan och t-bordet en aning då jag tyckte den förra va lite för "klumpig" helt enkelt :).
     
  10. Cylon

    Cylon Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2009
    Inlägg:
    754
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Denna nalle vill jag ha! om den är så bra som det sägs.
    Root och linux borde vara mumsigt!
     
  11. monkie79

    monkie79 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2009
    Inlägg:
    556
    Mottagna gillanden:
    48

    MINA ENHETER

    Riktigt sugen på denna.
     
  12. EEKEN

    EEKEN Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2009
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    1
    Telefon:
    Oneplus 5

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 5
    Riktigt sugen på PF2. Min S2:a har varit kass ett bra tag nu (3,5mm och samtalshögtalaren är kassa :S) och jag har hållit ut i väntan på denna. Jag hoppas verkligen på en snabb release då jag åker till Dubai den 3e november och denna hade varit guld att ha både på flyget och i värmen :D

    Lite oft. men tror ni att det är någon skillnad på den (fungerar den i Sverige) om jag skulle hitta den i Dubai?
     
  13. Cylon

    Cylon Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2009
    Inlägg:
    754
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Bra video om Padfone 2 an, låter mycket lovande! och lite prat om några andra asus tablets.
    [Edit]Padfone 2 Börjar vid 1:40[/Edit]
     
    Last edited: 12 okt 2012
  14. kokiku10

    kokiku10 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 maj 2011
    Inlägg:
    77
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    tror också det blir en padfone. Frågan är bara om jag ska ta syrrans 1 eller köpa 2:an
     
  15. firezao

    firezao Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 mar 2011
    Inlägg:
    353
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Ha klart intressant dax att byta s2an. Tänkte vänta till jul då det brukar komma erbjudande om mobil plus platta med abonnemang. Men detta är ju klart intressant. Har den mini hdmi utgång tro. Det skulle göra den till ett givet köp

    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
     
  16. Withered

    Withered Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2012
    Inlägg:
    98
    Mottagna gillanden:
    11
    Telefon:
    LG Nexus 5X 32GB

    MINA ENHETER

    Telefon:
    LG Nexus 5X 32GB
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note II
    Där var det givet. PadFone 2 skall införskaffas!

    Hoppas verkligen att plattan är 1080p också, för den såg underbar ut jämfört med PF1s platta. Bra mycket tunnare och ska vara lättare.
     
  17. rootmoose

    rootmoose Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    94
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Läckta pressbilder på 2:an finns här: http://www.engadget.com/photos/padfone-2-leaked-press-shots/

    Designen på telefonen är ganska lik, fast strömknappen sitter på högersidan med volymknapparna ser det ut som. Det verkar också som att de övergått till touchknappar istället för grafiska, vilket jag tycker är ett bra drag rent praktiskt, men det ser inte så snyggt ut enligt mig.

    Telefonen sätter man nu ner i tabletdockan med botten först och utan någon lucka. Ser bra ut men jag förstår inte hur telefonen sitter kvar. :P Antar också att man då använder telefonens 3,5 mm-port även i plattan om den fortfarande är på ovansidan av telefonen.

    Plattan ska för övrigt vara betydligt lättare och tunnare.
     
  18. Withered

    Withered Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2012
    Inlägg:
    98
    Mottagna gillanden:
    11
    Telefon:
    LG Nexus 5X 32GB

    MINA ENHETER

    Telefon:
    LG Nexus 5X 32GB
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note II
    Jo, grafiska knappar är snyggare, men du har också rätt i att "touchknapparna" är mer praktiska i stort sett i alla lägen. Ger ju även lite mer skärmyta (telefonen blir större dock).

    Vad gäller dockningen verkade det ju finnas "kanter" som höll fast den.

    EDIT: Det kan i och för sig vara mjukvaruknappar trots allt. PF1 hade hårdvaruknappar när de visade upp den första gången. Fast med tanke på att den släpps inom en mycket snar framtid är det nog hårdvaruknappar som gäller trots allt.
     
    Last edited: 13 okt 2012
  19. MSIOCGenie

    MSIOCGenie Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 mar 2012
    Inlägg:
    721
    Mottagna gillanden:
    68

    MINA ENHETER

    Verkar inte som att det blir någon tangentbordsdocka?
     
  20. Cylon

    Cylon Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2009
    Inlägg:
    754
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Funderade precis på samma sak själv. men det enda man kan ana i botten är något som ser ut som ett 3.5mm uttag.

    Jag hoppas den kommer med tangentbord docka. annars får man köpa en BT variant.