Android suger

Diskussion i 'Allmänt' startad av Eldmannen, 4 maj 2012.

  1. e7andy

    e7andy Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    14 okt 2009
    Inlägg:
    2 350
    Mottagna gillanden:
    831
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    Varför är det så viktigt att få just version 4.0.4? Du kör ju redan ICS. Är det något speciellt du eftersöker i den versionen?

    Din andra tråd med samma ämne har en del utestående frågor:
    https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=72598
    Just frågan om varför du vill ha just 4.0.4 är intressant att få svar på.
     
  2. simpleminds

    simpleminds Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 dec 2010
    Inlägg:
    338
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Trams. Detta borde låsas och skickas till papperskorgen.
     
  3. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    4. 0.2 har en sjukligt irriterande btbugg som vore skönt att bli av med iaf.

    Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2
     
  4. appel

    appel Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    2 114
    Mottagna gillanden:
    123

    MINA ENHETER

    Vilken bugg? BT är ju inte direkt problemfritt med 4.0.4 heller tyvärr.
     
  5. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    bt lägger av titt som tätt under samtal och musik och drar igång högtalaren ist.. oftast hjälper bara reboot. sjukt störande.. det finns kanske kvar i 4.0.4?
     
  6. msen

    msen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 okt 2009
    Inlägg:
    102
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Eftersom jag vill ha den nyaste uppdateringen med buggfixar mm. Jag vill alltid ha den nyaste versionen i alla mina produkter såsom datorer, gps:er, mobiler, TV, kameror, digitalbox mm. Fungerar problemfritt att få dessa uppdateringar till alla mina produkter utom en... gissa vilken...
     
    Last edited: 8 maj 2012
  7. io53

    io53 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 okt 2010
    Inlägg:
    815
    Mottagna gillanden:
    58

    MINA ENHETER

    Nu är jag lite nyfiken med vad i iPhone som är bloat? Frugan har en iPhone och jag må då säga att jag inte har hittat en enda bloat-app.
    Utöver tycker jag att det är lite lustigt vad folk tycker är låst och inte, är det frihet att få byta launcher?
     
  8. googleye

    googleye Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 mar 2010
    Inlägg:
    2 255
    Mottagna gillanden:
    247
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1
    ROM:
    CM 10
    Har inte läst hela tråden men vill TS kanske lägga ner månader på en grym jävla app som ska underhållas och uppdateras så länge den finns i play store för att sedan ge iväg den gratis? Förstår man inte varför folk vill ha utdelning för sitt arbete har man problem....

    Sent from my Desire HD
     
  9. simpleminds

    simpleminds Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 dec 2010
    Inlägg:
    338
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    ^this made no sense
     
  10. e7andy

    e7andy Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    14 okt 2009
    Inlägg:
    2 350
    Mottagna gillanden:
    831
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    Bloat på iPhone är Reminders, Stocks, Newsstand, Weather, Facetime, hela konceptet med inlåsning mot iTunes och alla appar som kommer med den.
    Värsta av alla är Newsstand. Den är inte ens en vanlig app som går att lägga i en katalog utan den måste ligga framme på skärmen. Det finns dock ett knep för att få in den i en folder om man är snabb. När man drar ihop 2 andra appar som bildar en folder så om man är snabb så hinner man slänga med Newsstand så den också hamnar i mappen :)

    Det klart att det är frihet att kunna byta launcher. Allt som går att ändra på ger mer frihet. Det säger sig självt att inte kunna ändra på en sak är en begränsning.
     
    nioh gillar detta.
  11. nioh

    nioh Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 sept 2010
    Inlägg:
    970
    Mottagna gillanden:
    91

    MINA ENHETER

    Håller med e7andy.

    Jag kanske bredde på lite, men faktiskt ligger lite sanning i det lite elaka utrycket att du bara "lånar din iPhone från Apple" när du köper den för att Apple bestämmer för mycket åt dej.

    Och så vill jag påpeka att många gånger vad som är bloatware för en person behöver inte vara det för en annan, där det tvärtom kan vara en mycket önskad app. Det gäller både iPhone och Android.

    Och just friheten med Android är det som vunnit mig över till Androids sida, jag vill inte behöva jailbreaka för att få anpassa min smartphone såsom jag vill, annars är ju iPhone en väldigt bra produkt.
    Jag har en kompis som är en duktig IT-tekniker och han valde iPhone just för att han inte behöver bry sig så mycket eftersom det mesta är som det är på iPhone och oftast funkar väldigt bra, lite lathet helt enkelt och så vill han ha det.
    Så jag erkänner igen, jag skäller på iPhone en del, men det är en väldigt bra produkt och Android skulle inte vara så bra som det är idag om inte iPhone fanns och vice versa. :)
     
    Khayman gillar detta.
  12. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 393
    Mottagna gillanden:
    2 133

    MINA ENHETER


    Läs sista stycket i TS första inlägg. Där tycker TS att betalappar och t.o.m reklamappar som skräp. Det är ju helt ofattbart, utvecklare behöver också betala hyran. Olika trialversioner är ju underbart för då får man testa saker innan man köper det. Likaså med reklambaserade appar.

    Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 2
     
  13. appel

    appel Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    2 114
    Mottagna gillanden:
    123

    MINA ENHETER

    Något liknande finns kvar. Ibland hoppar ljudet ur och musikspelaren pausar, oftast om batteriet tar slut i headsetet. Trycker man på play igen när man kopplat ihop BT headsetet igen så tror den att den spelar upp men det kommer inget ljud varken ur högtalarna eller BT headsetet.

    Ibland hjälper det att sätta mobilen i flightmode men det kan kräva några försök innan man får ljud i headsetet igen.
     
  14. Mavro

    Mavro Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2010
    Inlägg:
    109
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Alla smartphone aktörer är bra på olika saker, och det är många aktörer som samarbetar. Apple har sitt koncept som är något i stil med att ha koll på hela kedjan, från plattform till åter försäljning. Och de satsar på en enhet och anpassar sin plattform till just den. Det tror jag är en fördel som ger kvalité. Och det gör det lättare för app-tillverkare att optimera sina appar till hårdvaran.

    Android är ju egentligen bara en plattform, och istället för att själva ta fram telefoner så har Google låtit andra ta tag i den biten. Vilket leder till en drös med olika modeller, och olika gränssnitt med mera. Mer frihet för användarna, mer valmöjlighet och ett större utbud.

    Jag ser det som att Apples koncept ger kvalité till bekostnad av valmöjlighet, frihet och utbud. Det finns bara en modell och den kan du egentligen inte ändra mycket på. Det tilltalar nog många. Bygg kvalité och funktionalitet.
    Android ger möjligheter men friheten kan leda till en skillnad i kvalité. Desto fler enheter som tillverkas av en hårdvarutillverkare, desto mindre arbete läggs nog på varje enskild modell. Fördelen blir ett större utbud i olika prisklasser och telefoner med olika fördelar.
    Mindre kontroll av appmarknaden leder också till en skillnad i kvalité över ett större spektrum. Jag ser det som att det blir längre till kanterna på skalan. Det finns lika bra appar till Android som till IOS, samt att Android har ett större utbud till fördel för användare som vill ha det.

    Finns massa andra för och nackdelar för båda parterna men det jag vill säga är att det handlar om olika koncept. Man väljer själv vad man blir tilltalad av.
    Personligen så gillar jag friheten att ändra på allt, och det kanske inte alltid är så effektivt eller leder till en bättre slutprodukt än den kontrollerade Apple versionen. Men det gör mig glad och det är en liten hobby som jag tror ger mig mycket i slutändan. ;)

    Det är så jag ser på det. Två koncept med olika fördelar.
     
    Khayman gillar detta.
  15. msen

    msen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 okt 2009
    Inlägg:
    102
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Sådärja, snabbt och enkelt har jag nu uppdaterat min iPad OTA med nya iOS 5.1.1-uppdateringen. Inga problem vilket det OFTAST inte är med uppdateringar.
     
  16. Mikey

    Mikey Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2011
    Inlägg:
    143
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    OTA-uppdateringar har väl fasen aldrig varit något problem för Android heller? Problemen kommer när man är för ivrig och inte orkar vänta på OTA:n...
     
  17. Eldmannen

    Eldmannen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2012
    Inlägg:
    59
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Arbete?
    Alla apputvecklare arbetar inte professionellt som apputvecklare, vissa har det som hobby vid sidan om sitt jobb.

    Det är inte bara appar som tar flera månader att utveckla som folk tar betalt för eller bäddar in reklam på, nej detta görs även på simpla appar som kan skrivas med 10 rader kod.

    Varför skulle grymma jävla appar som ska underhållas och uppdateras inte släppas gratis? Firefox, Android, Chrome, 7-Zip, GIMP, OpenOffice/LibreOffice, VLC har tagit flera år att utveckla men dom är gratis och reklamfria.

    Ja, trådskaparen vill utveckla appar och släppa dom gratis.
    Jag ska utveckla appar, och jag ska släppa dom reklamfria och gratis.
    Jag ska släppa dom under en liberal öppen källkods licens godkänd utav Free Software Foundation (FSF) och Open Source Initiative (OSI).
    Apparna kommer att leva upp till Debian Free Software Guidelines (DFSG). Källkod ska medfölja.

    Ja, reklamappar är skräp.

    Trialversioner är något som borde förbjudas, då dess enda syfte är att lura in folk att köpa något. De saturerar bara appstoren med skräp och gör Google Play mindre användbart.

    Användare ska inte behöva få sin integritet inkräktad på utav reklamföretag bara för att de vill använda en app.

    Utvecklare behöver betala hyran, men då kan de ha ett jobb.
    Alla apputvecklare har inte apputveckling som jobb, många har det som en hobbysyssla vid sidan om sitt jobb.
     
  18. Bjarne

    Bjarne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2010
    Inlägg:
    934
    Mottagna gillanden:
    127

    MINA ENHETER

    Du hyser inte särskilt höga tankar om dina medmänniskor om du tror att de inte har en egen vilja och därför blir lurade att köpa appar av trials. Men, men. Det är ju din syn, själv ser jag trials som någonting bra, då får jag ju chans att testa appen innan jag köper den. Och tänka sig, har testat många trials utan att jag har köpt betalversionen...
     
  19. Reconnnn

    Reconnnn Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    9 mar 2010
    Inlägg:
    2 809
    Mottagna gillanden:
    263

    MINA ENHETER

    Men alla är inte hobby utvecklare. Det finns även dem som lever på det.
    Det är okej för mig att du enbart vill använda open source appar. Men du får acceptera att alla inte vill göra saker gratis. Men visst är det trevligt att det finns dem som gör det.

    Reklam är meningslöst enligt mig då små appar inte kan tjäna något på det och det skapar bara irritation hos kunderna. Men det är upp till utvecklaren att bestämma.
     
  20. googleye

    googleye Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 mar 2010
    Inlägg:
    2 255
    Mottagna gillanden:
    247
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1
    ROM:
    CM 10
    Du är en trångsynt en... De har rätt att ta betalt för en app om den nu bara skriver ut Hello World på en ful skärm, om du sen vill köpa den eller inte är en annan sak och mer än så är det inte.

    Håller med BjarneBjarne;. Varför skulle någon testa en trial till en app de inte var intresserade av? Vill man ha den kan man testa, är man nöjd köper man, annars skiter man i den och så är saken ur världen? Du verkar inte inse att om du fick allt på ditt vis skulle andra känna precis som dig...

    För övrigt är alla program du nämner skapade av stora företag som får intäkter på annat vis, för jag lovar dig att de som sitter och utvecklar Chrome inte jobbar gratis...