Lenovo Yoga Tablet 10 HD+

Diskussion i 'Lenovo' startad av Yalle, 9 jun 2014.

  1. Yalle

    Yalle Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2010
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10
    Hej!

    Jag håller på att leta efter en ny platta och har fått syn på Lenovos nya Yoga Tablet 10 HD+ (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2519980). På pappret ser den riktigt trevlig och prisvärd ut och den passar min kravspec väl. De recensioner jag har hittat är också hyggligt positiva. Har någon några erfarenheter av den? Hur duktiga är Lenovo på att få ut Android-uppdateringar? Borde jag lägga mina pengar på något annat?
     
  2. 08os

    08os Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2013
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Lite sent svar kan köra med kanske hjälper någon annan. Jag köpte den förra veckan och hittills är jag riktigt nöjd. Hd-upplösning vilket jag skulle säga är ett måste på en 10 tums platta, batteritiden är bra, batteritiden håller väl säkert i minst 10 timmar när man använder den normalt, sen beror ju på ljusstyrkan och sånt, de säger ju 16 eller 18 timmar i specsen men det är ju alltid lite mindre.

    Stödet som är inbyggt gillar jag skarpt, väldigt skön att hålla eller ställa tack vare det. Grafiken är helt okej, det laggar inte även om recensioner klagar på dåligt grafikkort/processor? Har bara laggat till lite när jag skrollar på typ DN.se men vet inte om det är pga processorn eller inte. Det enda som jag verkligen har stört mig på är hur svårt det är att lägga appar i mappar samt att ändrar man bakgrundsbilden så väljer den en minimal del av hela bilden vilket är otroligt korkat.. Det är dock småsaker egentligen.

    Jag köpte min på rea, 1500 kr istället för 3000 så det var verkligen värt det! För 3000 kr är jag lite mer tveksam, då hade jag kanske satsat lite till och köpt en Sony xperia tablet, men det Är nog mest för att jag är så nöjd med min Xperia Z.
    Hoppas jag hjälpte någon nu, det är inget dåligt val tror jag, jag rekommenderar den åtminstone
     
    bernard gillar detta.
  3. Mongroovy

    Mongroovy Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 sept 2010
    Inlägg:
    541
    Mottagna gillanden:
    198
    Operatör:
    Fello

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Jag plockade hem en sån här platta från Webhallens julkalender för 1800, känns hoppfullt! Hoppas att jag kommer kunna spela Hearthstone utan några problem.
     
  4. Eder

    Eder Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2013
    Inlägg:
    359
    Mottagna gillanden:
    97
    Telefon:
    Lenovo P2

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Lenovo P2
    Finns stock rom till Wifi-versionen någonstans eller skulle någon med denna kunna bemöda sig att ladda upp en nandroidbackup från scratch?

    Lenovo är tyvärr hopplösa när det gäller support.
     
  5. Eder

    Eder Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2013
    Inlägg:
    359
    Mottagna gillanden:
    97
    Telefon:
    Lenovo P2

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Lenovo P2
    Efter ett h-lvetes besvär har jag nu:

    1) Lyckats återställa till stock rom
    2) Uppdaterat till Kikat.
    3) Fått in den svenska versionen.

    Efter lite letande och experimenterade lyckades jag hitta och installera olika roms. Därifrån var det dock stört omöjligt att uppgradera från JB till KK.

    Flera veckor senare råkade jag av en tillfällighet hitta info om att det krävs en särskild kod som ska slås in i kontaktappen, ####060#, om jag minns rätt. På så sätt kan man ställa in landskoden, få in rätt version och därigenom ge sig själv möjlighet att uppgradera till KK.

    Herregud, Lenovo! Vilken (avsaknad av) support!
     
    bernard gillar detta.