Android-shop, droidstuff.se [Alltid fri frakt!]

Diskussion i 'Allmänt' startad av Dirk Diggler, 14 apr 2010.

  1. rufy93

    rufy93 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2010
    Inlägg:
    1 882
    Mottagna gillanden:
    410
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Galaxy S22
    Du slipper INTE tull om du beställer från deal extreame, har beställt ganska mycket därifrån och alla grejer fastnar i princip alltid i tullen.
     
  2. Lilleskutt

    Lilleskutt Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2012
    Inlägg:
    46
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Jag har beställt ganska mycket därifrån (10-15ggr) aldrig behövt tulla..
    och vad är tullen? 5% av totalsumman?
     
  3. Reconnnn

    Reconnnn Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    9 mar 2010
    Inlägg:
    2 809
    Mottagna gillanden:
    263

    MINA ENHETER

    Nu har ni gått från topic. Alla vill inte vänta 3 veckor innan dem får sakerna. De vill även ha någon i Sverige att prata med om det blir fel.
     
    Dirk Diggler och x10_minipro gillar detta.
  4. shastar

    shastar Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2010
    Inlägg:
    108
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER


    Ja, det du säger stämmer nog bra, även in på droidstuff.se. De får gärna skicka ut produkterna till sina kunder innan de annonserar nya produkter.
     
  5. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Jag tar det som att du tycker det dröjt lång tid ifrån beställning till leverans.

    Ibland tar det längre tid då vi inte kan skicka var dag. Som vi är öppna med är detta en sidoverksamhet och därför kan vi inte skaffa oss omsättningen i beställningar till att ekonomiskt försvara utskick var dag. Tiden finns inte heller alltid där.

    Det som däremot oftast händer är att betalningen tar en stund att gå igenom. Innan vi har registrerat betalningen genom något av betalningssätten packas inte ordern eftersom den då inte dyker in i vår packlista. Många beställningar, nästan 1/10, går inte igenom på grund av något på kundernas sida. Kanske funkar inte kortet, kanske finns det inte pengar nog på kortet eller så strular Paypal. Vissa gånger fastnar betalningen emellan våra system och de betalningssystem vi använder i ett par dagar. Har man då otur hamnar man i packlistan dagen efter, eller till och med samma dag, som vi har skickat iväg en bunt med ordrar.

    Att vi annonserar nya produkter innan vi skickar ut det folk beställt kan dessutom bero på att vi inte alltid skickar ut och annonserar produkter ifrån samma ställe. Allt skickas ifrån Jönköping men en del av företaget, och där mycket inköp, sitter i Göteborg.

    Vi försöker dock alltid skicka ut så snart som möjligt efter beställningen dyker upp hos oss. Ibland får man sakerna dagen efter och ibland efter ett par dagar. Hamnar man i en sits där först betalningen inte kommer till oss samtidigt som den erläggs samtidigt som vi precis gjort ett stort utskick kan det dessvärre dröja med leveransen.

    Vi vill skicka våra paket på det sättet där det kostar minst för att trycka ner priserna så lågt som bara möjligt går. Posten vinner den fighten rätt rejält och även om posten tappar bort ett paket då och då blir det ekonomiskt hållbart. Problemet med Posten, och alla andra transportföretag för den delen, är att man måste skicka minst X antal paket för att vi inte skall få straffavgifter. Galet men sant.

    Jag hoppas du fick svar på din fråga!

    Var det nu så att du menade något HELT annat än vad jag svarade på är det bara bra för oss att förtydliga saker angående vår älskade webbshop!

    Vi är alltid tacksamma för synpunkter :)

    EDIT: Nästa utskick går ifrån Jönköping imorgon och levereras till största sannolikhet på måndag.
     
    Last edited: 10 maj 2012
  6. Phpanos

    Phpanos Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 nov 2010
    Inlägg:
    456
    Mottagna gillanden:
    61
    Telefon:
    Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nexus 6P
    Finns det nåt sportarmband (för träning) till HTC One X?
     
  7. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Vi fick precis in ett som vi är nöjda med!

    http://goo.gl/MjOCM

    Vi har letat efter en vettig leverantör och äntligen lyckats få tag i ett armband med bra kvalitet till de lite större telefonerna.

    Sporta på! :)
     
  8. Phpanos

    Phpanos Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 nov 2010
    Inlägg:
    456
    Mottagna gillanden:
    61
    Telefon:
    Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nexus 6P
    Lite större telefonerna? En SGS2:a sitter på det armbandet, HTC One X är något bredare och märkbart längre. Skulle ni kunna dra på det armbandet på en One X så att man vet att den får plats utan att behöva töja ut och eventuellt förstöra armbandet? :P Isåfall beställer jag en.
     
  9. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    En Galaxy Nexus slinker ner i alla fall men din telefon kanske är ännu större?

    Har en Lumia 800 själv, och flickvännens SGS2:a syns på bilden, så jag kan kolla det som tidigast imorgon :)

    Materialet är töjbart. En SGS2:a ligger nästan lite väl löst i den...
     
  10. Phpanos

    Phpanos Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 nov 2010
    Inlägg:
    456
    Mottagna gillanden:
    61
    Telefon:
    Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nexus 6P
    Okej titta gärna, vore jätteschysst! Får en galaxy nexus plats så ska min också få plats :) Låter bra!
     
  11. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Du har PM!
     
  12. lolbazor

    lolbazor Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    1 681
    Mottagna gillanden:
    244

    MINA ENHETER

    Lite samma spår. Tänkte höra om storleken medium. Passar den bra för en Arc?

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
     
  13. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Bra fråga det där. Inte testat med just en Arc men jag vet med mig att en SGS2:a är lite för stor för det.
     
  14. lolbazor

    lolbazor Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    1 681
    Mottagna gillanden:
    244

    MINA ENHETER

    Okej! Ska höra igen om flickvännen vill ha, så beställer jag nog en large då.

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
     
  15. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Det är redan Large-armband på väg in igen! Världens alla olika transportbolag skall bara ta på paketet innan vi får det till oss!
     
  16. Agaith

    Agaith Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2010
    Inlägg:
    72
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Hej.

    Jag gjorde en beställning hos er den 23:e och betalade direkt genom min bank. Ser inget om detta på eran side, mail studsar när man mailar info, inget svar på pm på fb (skickat innan erat senaste inlägg). Inget svar från formuläret på eran sida. Hur skall man få tag på er och få svar på vart orden tagit vägen?
     
  17. SHM

    SHM Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    18 feb 2012
    Inlägg:
    3 952
    Mottagna gillanden:
    1 360
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14
    Försök med chattfunktionen som finns på sidan. Jag kunde chatta med ägaren klockan 22 en vanlig dag! Riktigt bra support tycker jag :D
     
  18. Agaith

    Agaith Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2010
    Inlägg:
    72
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Testat den med men fick svar på fb, får se hur det går imorgon
     
  19. Agaith

    Agaith Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2010
    Inlägg:
    72
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Fått kontakt med dom nu och allt har löst sig.
     
  20. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 393
    Mottagna gillanden:
    2 133

    MINA ENHETER

    Är det lika schyst som mitt gamla Medium jag beställde? Mina telefoner har växt men tyvärr inte mitt armband :P. Ser ut att vara något mer plastigt och "halt" material än neoprenet som medium har? Är det så?