Ainol Novo 7 Aurora

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av jinpa, 8 feb 2012.

  1. jinpa

    jinpa Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    116
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Eftersom det inte fanns någon renodlad tråd för Ainol Novo 7 Aurora tänkte jag att vi kunde starta en.

    Jag beställde igår en Ainol Novo 7 Aurora från Aliexpress. De lovade leverans innan den 17 februari. Är det någon av er som fått hem sin Aurora? Isåfall, hur fungerar den? Något problem med skärm eller case?

    Dett då det verkar vara något som inte stämmer??? Hittade detta på slatedroid:

    an update for those who ordered on GadgetFreakz:

    Dear Valued Customer,

    We are contacting you regarding your pre-order of the Ainol Novo 7 Aurora from us. Firstly thank you for your custom.

    Unfortunately it seems we are set for a delay on these devices, beyond of that we originally anticipated. Ainol advised that there have been manufacturing issues with the casing which has caused manufacturing on a mass production scale to be set back by a week while these issues are addressed.

    Any Aurora’s that are shipped from any supplier prior to next week will have been from the original first production of engineered samples which could possibly suffer from manufacturing defects; and of course won’t be stocking or shipping any of these ourselves.

    Whilst the last thing we want to do is advise our customers of a delay on their much awaited pre-orders and although it is out of our control we will do our very best to make sure we have our orders dispatched as soon as physically possible.

    As a gesture of good will to our new and existing customers that have taken a leap of faith in pre ordering with us we would like to show our thanks by offering a few free gifts worth £14.99.

    This includes a free Android case, USB Car charger and Capacitive stylus pen.

    What we can guarantee at this moment is that we will be honest with the current situation and keep all our customers updated, we quality control check all tablets prior to dispatch to ensure our customers receive a fully working device backed by our UK warranty and our custom setup that includes updating the latest firmware, tweaks and installing various applications and games to offer the best out of the box experience.

    We sincerely hope this clears up any questions you have on your pre-order. If there are any other questions, please do not hesitate to contact us.

    Of course we are more than happy to issue a refund at any point prior to dispatch, please simply reply to this email with your order ID to do so.

    Kindest Regards

    GadgetFreakz Team
     
  2. beltet

    beltet Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2011
    Inlägg:
    102
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Bra initiativ till tråd.
    Hoppas att bristen inte varar länge, jag beställde en ifrån aliexpress igår...
    Kommer vara aktiv här när jag får min.
     
  3. najksorn

    najksorn Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    358
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    la en beställning igårkväll.. borde vara här inom 2v (körde inte express)

    vad gav ni för era auroror? jag fick lägga 1202kr (inkl frakt, tull/moms etc)

    känns som en rimlig peng med tanke på vad man får :)

    valde 8gb -versionen, kändes overkill att börja med 16gb.. och om man nu vill så är det ju bara att sälja den och beställa den med större minnesmängd senare..
     
  4. beltet

    beltet Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2011
    Inlägg:
    102
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Jag gav 1221kr för min. Men då beställde jag 10st skärmskydd också. Så jag gav 1155kr för min som också är en 8Gb. Tyckte det också var overkill med 16Gb när man kan utöka minnet med minneskort.
    Men vet inte riktigt när den kommer fram. Säljaren har inte skickat den ännu.
    Hoppas verkligen att min säljare inte skickar en som har problem med skalet...

    EDIT: Om jag behöver betala moms så kommer det ligga på 1548kr. Men visst är det bara om tullen kollar paketet som man betalar moms?
    Och hur kunde din bli så billig med moms? är det för du beställde den inom EU?

    EDIT2: Såg nu det här:
    http://www.tullverket.se/innehallao...rsandelser.4.20d5037f11c21cc27c280002888.html
    Och tull för vår vara behöver vi inte bekymra oss för. Då värdet understiger €150. Men så tillkommer skatt/moms + administrations avgift 100kr om den skulle kollas.
     
    Last edited: 9 feb 2012
  5. najksorn

    najksorn Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    358
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    företaget som jag beställer från skriver ner värdet till ca 35$ +"gift"

    därav bör jag slippa tullens snokande :)
     
  6. Kiba

    Kiba Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2009
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Jag beställde min från pandawill.com och då fick jag betala 1400kr för express. Beställningen lades den 2/2 och har inte skickats ännu.
     
  7. MarQz

    MarQz Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 nov 2010
    Inlägg:
    121
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Jag beställde från pandawill den 21 januari. Under det kinesiska nyåret så hände det inte något.
    Idag fick jag mail:
    Jag har betalat 1105kr än så länge.., tog alternativet med gratis frakt, men ångrar det lite. Är sugen på att få hem den snart!
     
  8. najksorn

    najksorn Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    358
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    fick uppdaterad info idag..

    på bild fanns det en vit tablet, samt en svart..

    men de verkar inte ha så bra koll på vad som finns i lager.. fick ett mail som i princip sa "om vi får in vita så går det bra, men förmodligen blir det en svart istället" :)
     
  9. LexusRX

    LexusRX Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2012
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Vet någon om det ligger Market i den nya uppdateringen?

    Om inte, någon som vet hur man lägger in den?
     
  10. jinpa

    jinpa Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    116
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    LexusRX gillar detta.
  11. LexusRX

    LexusRX Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2012
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

  12. Kiba

    Kiba Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2009
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Nu ångrar man sig att inte ha beställt från aliexpress.com... Har mailat pandawill men inte heller fått något svar, 2 dagar sen.
     
  13. jinpa

    jinpa Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    116
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

  14. jinpa

    jinpa Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    116
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

  15. lighisse

    lighisse Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 feb 2010
    Inlägg:
    46
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag har också beställt denna platta hoppas leverans sker snabbt. Men är bara bra att man får den lite efter er så kan ni prova olika ROMs och säga vilket som är bra :)
     
  16. jinpa

    jinpa Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    116
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Plattan kom precis (måndag) med DHL. Sitter nu med den i min hand. Beställde i tisdags och kom idag så mindre än sex dagars leverans. Det känns bra.

    Nu skall jag först uppdatera till 4.0.3. Återkommer så småningom.
     
  17. moparlinke

    moparlinke Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2009
    Inlägg:
    3 111
    Mottagna gillanden:
    642

    MINA ENHETER

    Fastnade den i tullen?
     
  18. jinpa

    jinpa Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    116
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Nej, den kom rakt hem till dörren.
     
  19. beltet

    beltet Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2011
    Inlägg:
    102
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

  20. jinpa

    jinpa Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    116
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Ja, det är kul att den är här nu. Känns dock lite plastig i jämförelse med min Tab 10.1.

    Dessutom Känns 4.0.3 aningen instabil.