Diskussion: Användarerfarenheter Xperia S

Diskussion i 'Xperia S - Allmänt' startad av andekar, 14 mar 2012.

  1. andekar

    andekar Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2010
    Inlägg:
    304
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Eftersom den hittills stora Xperia S tråden är numera ett "när kommer min telefon" forum eller abonnemangsdiskussioner... :(

    Kan vi inte skapa en tråd där de som fått (och inte de som eventuellt kommer att få) sin Xperia S, kan ge sina synpunkter på telefonen i form av prestanda, plus och minus.
     
  2. bergsby

    bergsby Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 feb 2010
    Inlägg:
    260
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Älskar den skarpt. Bakluckan sitter lite löst. men gillar designen som fan :D
     
  3. H3rr4n

    H3rr4n Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2011
    Inlägg:
    209
    Mottagna gillanden:
    45
    Telefon:
    S6 Edge+ 32 GB Sapphire

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S6 Edge+ 32 GB Sapphire
    Tycker att allt är bra än så länge.

    Skärmen är helt superb. Bra betraktningsvinklar och fina färger. Att se en av samplefilmerna med naturmotiv på högsta ljusstyrka är ögonorgasm.

    Kameran, helt fantastisk. Filmkameran tar dock lite tid på sig att få fokus men det är inget som stör nämnvärt. Vanliga kameran tar mycket fina bilder, finns en del snyggt att beskåda på XDA:s forum.

    Gillar formatet skarpt. Har en skön tyngd och bra material som ger en lyxig feel. Seriöst, Apple kunde ha gjort den här telefonen. Så bra känns den. Här behöver Samsung skärpa sig och även HTC.

    NFC är faktiskt riktigt bra när man har utforskat det lite. Har en del vänner och kollegor med Galaxy Nexus så det blir en del kul med film och sånt.

    Gillar faktiskt flärparna som sitter framför kontakterna. Gör att inte en massa smuts kommer in och det ser ut som en hudavlagringsfabrik som det gör på undersidan av min iPhone. Dessutom är de lätta att öppna och stänga.

    Mottagningen är väldigt bra. Har fulla bars på WiFi hemma överallt trots tjocka väggar och stängda dörrar. Telefondelen har också bra mottagning men det är ju mer operatörsberoende.

    Återkommer om jag kommer på mer fina saker och tveka inte att fråga om något ni som är sugna på en tele.
     
    Andreas2 och andekar gillar detta.
  4. zojjz

    zojjz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 mar 2012
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Håller med till fullt om det ovanstående talare orerar om!

    Mina erfarenheter ang. känslighet på knapparna: inget problem alls. När man efter en 30 min lärt sig var man ska trycka fungerar det ypperligt. Det jag däremot KAN säga är att det är lätt att av misstag komma åt tex hemknappen när man skriver i landskapsläge, eller spelar spel. Inte hemskt irriterande, men om man inte lär sig undvika med tiden kanske det blir det..

    Surfning med standardwebbläsaren är en dröm! Kommer från en x10 iofs, men allt går blixtsnabbt :)

    En högst personlig grej också, men jag gillar den haptiska feedbacken riktigt hårt! Mycket distinkt men ändå betydligt tystare mina tidigare telefoner.
     
    Andreas2 gillar detta.
  5. HenrikLundqvist

    HenrikLundqvist Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2011
    Inlägg:
    1 511
    Mottagna gillanden:
    201
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max
    Det är nog första gången som jag inte omedelbart stängt av den funktionen. Den är faktiskt riktigt skön på den här telefonen. Jag kommer nog stänga av den ändå för att spara så mkt batteri som möjligt
     
  6. MonsteR

    MonsteR Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2010
    Inlägg:
    59
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har nu joxat lite i dryga timmen och måste säga att jag är grymt nöjd. Det har varit ett faderulingens lipande om svårigheter att trycka på knapparna ovanför glasbiten - inget som jag har upplevt. Antingen beror det på att jag ser den lilla pricken som indikerar var man ska trycka (jag vet att jag har hökögon) eller så har alla andra som testat fått ut någon form av måndagsexemplar. Bakluckan, ja... den är ett kapitel för sig. Känns lite smäckig vilket gör att passformen kan (den är det inte än) komma bli lite av en issue. Jag har långt ifrån hunnit med att testa alla funktioner utan har fokuserat lite på det alla andra gnölat över.

    summa sumarum så här långt är "güttans"
     
  7. gizero

    gizero Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2011
    Inlägg:
    274
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Jag har nu haft min mobil i ca 30 minuter, och har inte haft några som helst problem att träffa touchknapparna. Som nämns ovan så finns det ju små vita symboler som visar var man ska trycka dessutom.

    Telefonen är stor, men det är väl ingen direkt överraskning. Motför min HTC Desire så känns det ovant att använda den med en hand; för stor för det egentligen.
     
  8. Jockemelen

    Jockemelen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 feb 2012
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Suttit och pillat på den nu lite mer än en timme eller så. Jag har heller inte några problem med knapparna, inte så som beskrevs i recensionen i vilket fall. Visst man kanske missar enstaka gång men inget jag stör mig på, speciellt inte då jag kommer från en HTC Desire Z som på sista tiden knappt reagerat på knapptrycken så seg den varit.

    För mig är det en dröm hittills men det mest också p g a problemen med min gamla så jag har verkligen sett fram emot en ny.

    Tycker designen är mycket smakfull och jag gillar den samt Sonys gränssnitt.

    Ser fram emot att pilla på den lite mer ikväll, sambon kommer nog inte vara så nöjd dock :)

    Just det, höll på att glömma men jag har inte känt av något att luckan på baksidan sitter löst på något sätt. Fast kanske inte är så känslig för det heller.
     
    Last edited: 14 mar 2012
  9. Galaxy

    Galaxy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2009
    Inlägg:
    1 778
    Mottagna gillanden:
    120

    MINA ENHETER

    Ok några Snabba!!

    #Luren är mindre än jag förväntade mig.. sitter mycket bra i handen!! Går o använda med bara en hand om den är upplåst. :)

    #GRYM skärm Jouza!! :eek:

    #Kass högtalarvolym (för låg, hörde knappt i ett tyst rum).. nästan pinsamt att de släpper en lur med sådan kass högtalare. :cry:

    #Mycket bra samtalskvalité :eek:

    #Touchknapparna har registrerat vartenda tryck sen jag öppnade o slog på luren.

    #Glatt överraskad av skalet på GB kändes som vanilla med färger :D

    #Kameran är bästa i en lur jag testat.. förvånansvärt bra bilder i mörker med den där lilla blixten!! <3 Dock långsammare än väntat :(

    Vart besviken när jag läste recensionen idag men nu när jag pillat lite så känns det mycket bättre. Benchmarking i all ära men mycket av det där märks inte i vardagligt bruk!! Utom Batteritiden förstås o lite till.. den får vi se imorgon hur den står sig.
    Nu ska det pillas mer :cool:


    Edit: Jag väntar på displayskyddet Copter från CDON.. men är det någon som använt det som kommer med luren? för den kan väl inte vara lika bra som copters eller!?
     
    Last edited: 14 mar 2012
  10. bosse11

    bosse11 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2010
    Inlägg:
    195
    Mottagna gillanden:
    21
    Operatör:
    Tre(3)
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre(3)
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    Platta:
    Samsung Tab-S 10.5 (T805)
    Jag har redan kasserat medföljande skydd som skräp, så det blir att beställa ett Zagg/Copter skydd.
     
  11. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Ok, det kan ju inte vara ok? För vad jag har hört så skall Xperians högtalare vara i samma klass som arc S eller x10 mini alltså ljudstark. Kanske fått en trasig högtalare?
     
  12. RobinH

    RobinH Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2012
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    13
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9+
    Har vi testat samma telefon?
    I mina ögon (öron) är högtalaren riktigt bra, spöar min gamla Galaxy S med hästlängder. Visst, när man maxar volymen så märks det ju att det är en mobilhögtalare med dist och så, men volymen är mer än tillräcklig för min del.

    Jag körde på det, fungerar och gör det som det ska. Men det märks att det är billigt. Duger tills man kan hitta andra displayskydd i vanliga butiker.
     
  13. gizero

    gizero Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2011
    Inlägg:
    274
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Jag är också imponerad av högtalarna, låter kanon. Fråga till Galaxy: du har inte råkat kryssa ur "xLOUD" under Inställningar->Ljud?
     
  14. Andresin

    Andresin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2009
    Inlägg:
    691
    Mottagna gillanden:
    114

    MINA ENHETER

    Som jag har förstått så sitter det redan ett monterat från fabrik och man får med ett extra. Det fick jag höra när jag var på TPH och klämde på den och så har det väl varit med tidigare Xperias också?
     
  15. Affe_

    Affe_ Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 mar 2011
    Inlägg:
    271
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Första intryck:

    Jävligt najs skärm. Håller bara med vad alla tidigare sagt.

    Trodde ett tag att telefonen skulle vara väldigt stor men det är den absolut inte, ligger perfekt i handen och är inte för bred heller.

    Har inga problem alls med knapparna, mer än första 5 minutrarna. Det var lite svårt när det blev mörkt men efter några minuter så satte man alla knapptryck. Förstår inte hur mycket som gnällts på detta i recensioner.

    RUSKIGT snabbt internet. Slår min Desire med hästlängder. Webläsaren är också riktigt vass och laddar allt på millisekunder.

    DUNDERNÖJD hittills!

    Blir till att testa batteritiden imorgon då.
     
  16. pingen

    pingen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2010
    Inlägg:
    168
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    det är ett splitterskydd som jag tror sitter på alla xperia
     
  17. Fishk

    Fishk Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2010
    Inlägg:
    1 496
    Mottagna gillanden:
    110
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    Näe, nu tycker jag ni får låsa tråden och vänta tills jag fått min imorgon! Blir ju galen av att läsa att ni pillar med era haha :D
     
  18. HenrikLundqvist

    HenrikLundqvist Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2011
    Inlägg:
    1 511
    Mottagna gillanden:
    201
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max
    Inte Galaxy Nexus-dålig, men inte super. Har kört på 100% ljusstyrka idag, så jag kommer nog inte behöva ta med mig laddaren till jobbet i alla fall :)

    Sent from my Xperia S using Tapatalk
     

    Bifogade filer:

  19. Galaxy

    Galaxy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2009
    Inlägg:
    1 778
    Mottagna gillanden:
    120

    MINA ENHETER

    Med högtalare menade jag då speakern (baksidan), ursäkta om jag var oklar.. ringde ett par samtal o slog på högtalare/speaker (xLoud på) och det var det ljudet som jag tyckte var för låg. När jag lyssnade på några låtar så var det mycket bättre men samtal så var det för lågt tycker jag.
     
    Last edited: 14 mar 2012
  20. Soccom83

    Soccom83 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2011
    Inlägg:
    241
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Det kan ju också bero på vem du pratade med... om de har låg samtalsvolym etc. Nu har jag inte testat högtalaren själv eftersom jag inte fått tag i min lur än, men läst överallt att högtalaren håller hög klass, både vid musik och samtal.