Fråga: Låsa upp sim nätverk

Diskussion i 'Sony' startad av jotunhammer, 28 aug 2014.

  1. jotunhammer

    jotunhammer Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 aug 2014
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hejsan,
    Jag har nyligen köpt en Z2 tablett sgp521 från spanien, då den var billigare där, men när jag kommer till sverige så när jag sätter in ett annat simkort än det som jag köpte den med så säger den "sim network lock" eller dylikt och då undrar jag, iom det är köpa med Vodafone kort om det finns ngn som känner till ett bra stället att låsa upp den på.

    Tack
     
  2. Avarell_Dalton

    Avarell_Dalton Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2010
    Inlägg:
    1 909
    Mottagna gillanden:
    724
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    Japp, du köper en kod för upplåsning av nätverk. Jag googlade det där för nån vecka sen men minnet är kort. 100-150 kronor. Tror inte det var på Ebay men kolla där. Spelar ingen större roll, du får koden via epost (även om ebay kräver en fysisk vara) i båda fallen. Tror Youtube hade nån instruktionsfilm på hur man gör även om det inte verkade speciellt svårt. När jag köpte min på Tre i Eskilstuna sa man att det fanns ställen där att låsa upp den men man sa inga namn. Dessutom tror jag du gör det minst lika bra själv fast billigare.

    GLHF
     
  3. jotunhammer

    jotunhammer Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 aug 2014
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    gott gott, då låser jag upp den för det är en grym platta
     
  4. Avarell_Dalton

    Avarell_Dalton Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2010
    Inlägg:
    1 909
    Mottagna gillanden:
    724
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    Det tycker jag du ska. Min var inte låst visade det sig, den ställde bara inte in rätt apn automatiskt när jag bytte sim men jag fick aldrig meddelandet du fått så gasa på :) Däremot har jag låst upp en mobil på liknande sätt. Undrar om det kan ha varit så att upplåsning krävdes efter om det nu var service, återställning eller liknande så håll reda på koden utifall