Problem: Wi-fi hotspot - går det att fixa problemet?

Diskussion i 'Xperia P' startad av Mary_Jane, 28 mar 2014.

  1. Mary_Jane

    Mary_Jane Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2014
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag försöker att sända ut Wifi från min telefon som är tänkt ska fungera att koppla upp min dator med. Det går att ansluta till Internet med USB-kabeln men verkar vara omöjligt att ansluta Wifi:n.

    Den står bara och tuggar på samma sätt.
    Det står att den håller på och ansluter, men där stannar det och även fast det gått ett dygn så står det fortfarande att den håller på och ansluter... Sedan kan man inte avbryta anslutnings-försöket fören man stänger av telefonen och startar m.m då står det åter igen att man kan ansluta.

    Vad är problemet?
    Fungerade den ursprungliga Android-versionen bättre till detta syfte?

    Vad kan jag göra för att få detta att fungera?
    Och om lösningen nu enbart skulle innefatta att gå tillbaka till en tidigare version av Android är jag villig att göra det.

    Var får man i sånt fall tag på den gamla Android-versionen. Det är lätt att uppgradera, men inte lika lätt att nedgradera, så hur gör man?
    Någon som vet?
     

    Bifogade filer:

  2. Danne...

    Danne... Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 aug 2010
    Inlägg:
    135
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Testa avaktivera staminaläget...ska slås av automatiskt när du aktiverar hotspot, men verkar inte göra det på din.
     
    Mary_Jane gillar detta.
  3. Mary_Jane

    Mary_Jane Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2014
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Du kan ha rätt i det du säger.
    Jag har den glada nyheten att berätta att jag fått till det nu.

    Antingen var det STAMINA-läget som krånglade eller så var det mitt valda namn eller lösenord som inte accepterades. Jag har provat hit och dit med precis allt och även ställt om STAMINA.
     
  4. bzlm

    bzlm Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 okt 2012
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det är Stamina som gör det; jag hade samma problem på min Z Compact. Hotspotten funkade skakigt.