Swedroid Forum | Nordens största Android-community

Gå tillbaka   Swedroid Forum | Nordens största Android-community > Android - Allt om Android! > Apps och spel > Applikationer

Svara

Share Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
Gammal 2014-09-17, 21:48   #2796 - (Permalink)
nhmlb23
Baby Droid

Reg.datum: Jun 2013

Tack: 0
Tackad 0 ggr i 0 inlägg
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pliind Visa inlägg
Goddagens!

Håller på att nörda ner mig till 140% med min Pebble, ny teknik innebär ny automatisering med autoPebble

Det jag försöker få till nu är en inköpslista som skall dyka upp på min handled.

Tjejen sammanställer alltid en inköpslista i appen "inköpslistan", det som är tänkt är att hon skall skicka denna lista på sms till mig när den är sammanställd och vips så är den på min klocka!

Så jag har kommit så långt att %SMSRB ger mig innehållet i sms:et, Variable Split ger mig %SMSRB1, %SMSRB2, %SMSRB3, osv osv varje variabel blir en sak som skall köpas in.

Med %SMSRB() i AutoPebbles List-funktion så får jag upp hela inköpslistan på min klocka! (bläddbar och varje post är en egen "label")

Nu är frågan, hur tusan får jag till variable clear?

Drömläget hade vart att håller jag in min knapp så den skickar tillbaka "morot, kiwin, banan" eller nu vad som står i listan till tasker som sedan matchar denna mot en variabel och tar bort fältet så den inte är med på listan längre.

Kan nöja mig med ett kommando som clearar alla variabler som heter %SMSRB3,4,5 osv på studs utan att jag själv ska skriva detta manuellt.
(en inköpslista är uppemot 50-60 varor lång)

All hjälp liten som stor uppskattas lär mig allt efter som jag håller på
Har ingen aning men länkarna kan kanske hjälpa dig..
http://joaoapps.com/autopebble/

http://www.pocketables.com/2012/07/i...st-system.html

http://www.pocketables.com/2013/03/o...-articles.html
nhmlb23 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-09-21, 09:25   #2797 - (Permalink)
spyvingen
Teen Droid

Reg.datum: Sep 2009

Operatör: Telia
Telefon: Samsung Galaxy Note 3
ROM: Stock 4.4.2

Tablet: Samsung Galaxy Tab 10.1

Tack: 28
Tackad 29 ggr i 18 inlägg
Standard

Så här ser det ut nu jag vill ha ett antal klockslag men märkte att : används som alla siffror där mellan så jag tog _ istället.

Problemet i detta fall är att den inte loopar utan jag får hela värdet från %tider i en flash istället för en flash per tid.

Om jag istället kopierar värdet från %tider till for satsen istället för %tider så fungerar det precis som det ska fungera.

Vad är det jag gör fel? Som jag fattat det ska en for loopa igenom alla värden mellan kommatecken.

Tack på förhand //jonas
spyvingen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-09-21, 10:13   #2798 - (Permalink)
lassekongo
Moderator

Reg.datum: Aug 2011

Telefon: Google Nexus 5
ROM: Paranoid Android

Launcher: Nova Launcher Prime
Tablet: Google Nexus 7
ROM: Rootad stock 4.4.4 (KTU84P)

Tack: 106
Tackad 411 ggr i 297 inlägg
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Hund Visa inlägg
Jag hade två profiler som automatiskt skickade SMS till utvalda kontakter som skickade SMS eller ringde till mig när jag sov. Jag hade en variabel som aktiverades när telefonen var ansluten till AC-ström, samt att ljudet och vibratorn var avstängd vilket sker automatiskt när jag aktiverar SleepBot så att Tasker visste när jag sov eller inte.

Jag gjorde detta själv.. för typ 100 år sedan, baserat på en annan profil jag hittade. Jag försökte att återskapa det själv nu men det gick inte så bra. Är det något du vill ordna skulle jag vara väldigt tacksam! :)
Sorry för att jag är så långsam. Jag började själv tycka att det var lite roligt så jag byggde vidare lite på det och det var därför det tog sådan tid. Jag har två alternativ:
1. Förhoppningsvis precis det du efterfrågar: När någon i en array ringer eller smsar, skickas ett sms tillbaka. Om någon ringer kollar tasken även om samtalet kommer från ett mobilnummer. Om så är fallet skickas ett sms tillbaka.
2. Samma som 1, men om det inte är ett mobilnummer, används AutoContacts för att hitta kontakten som ringde i telefonboken och kolla om kontakten har ett mobilnummer. Om så är fallet skickas smset till mobilnumret.

Vilken vill du ha?

Jag har dock inte haft möjlighet att testa dessa på riktigt ännu. Jag kan lägga upp profilerna ikväll. Befinner mig i recovery för tillfället :(

Citat:
Ursprungligen postat av spyvingen Visa inlägg

Så här ser det ut nu jag vill ha ett antal klockslag men märkte att : används som alla siffror där mellan så jag tog _ istället.

Problemet i detta fall är att den inte loopar utan jag får hela värdet från %tider i en flash istället för en flash per tid.

Om jag istället kopierar värdet från %tider till for satsen istället för %tider så fungerar det precis som det ska fungera.

Vad är det jag gör fel? Som jag fattat det ska en for loopa igenom alla värden mellan kommatecken.

Tack på förhand //jonas
Userguide är lite oklar när det gäller for-loopar tycker jag. Jag tänker mig att for vill ha en array och inte en lista separerad med kommatecken. En array är en variabel med flera element. I ditt fall skulle t.ex. %tider(1) vara 07_00, %tider(2) vara 08_00 o.s.v. Men det är enkelt att fixa så att det blir så :) Precis under din Variable Set, lägger du en Variable Split med %tider som variabel och , som Splitter. Sedan ändrar du i For så att Items blir %tider(:). Kolontecket är alla element som finns i arrayen.

Jag har gjort en liten guide som handlar om arrayer och loopar om du skulle vara intresserad :) http://www.swedroid.se/forum/showthr...80#post1554780
Gammal 2014-09-21, 10:19   #2799 - (Permalink)
spyvingen
Teen Droid

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lassekongo Visa inlägg
Sorry för att jag är så långsam. Jag började själv tycka att det var lite roligt så jag byggde vidare lite på det och det var därför det tog sådan tid. Jag har två alternativ:
1. Förhoppningsvis precis det du efterfrågar: När någon i en array ringer eller smsar, skickas ett sms tillbaka. Om någon ringer kollar tasken även om samtalet kommer från ett mobilnummer. Om så är fallet skickas ett sms tillbaka.
2. Samma som 1, men om det inte är ett mobilnummer, används AutoContacts för att hitta kontakten som ringde i telefonboken och kolla om kontakten har ett mobilnummer. Om så är fallet skickas smset till mobilnumret.

Vilken vill du ha?

Jag har dock inte haft möjlighet att testa dessa på riktigt ännu. Jag kan lägga upp profilerna ikväll. Befinner mig i recovery för tillfället

Userguide är lite oklar när det gäller for-loopar tycker jag. Jag tänker mig att for vill ha en array och inte en lista separerad med kommatecken. En array är en variabel med flera element. I ditt fall skulle t.ex. %tider(1) vara 07_00, %tider(2) vara 08_00 o.s.v. Men det är enkelt att fixa så att det blir så Precis under din Variable Set, lägger du en Variable Split med %tider som variabel och , som Splitter. Sedan ändrar du i For så att Items blir %tider(. Kolontecket är alla element som finns i arrayen.

Jag har gjort en liten guide som handlar om arrayer och loopar om du skulle vara intresserad http://www.swedroid.se/forum/showthr...80#post1554780
Fan var det så enkelt.
Det roliga var ju att om jag menade in värden direkt i for så funkade det
Tänkte också att en array var passande men hade ingen aning om att det var så man refererade till den

Tack för grym hjälp nu är det bara resten av projektet kvar då
Gammal 2014-09-21, 11:22   #2800 - (Permalink)
spyvingen
Teen Droid

Standard

Har hittills gjort allt jag gör med en ASP sida som hämtar från en mysql som tasker läser av med en httprequest.

Finns det något sätt att hämta och skriva till mysql direkt i tasker istället så man slipper göra en webbsida för varje liten skitsak
Gammal 2014-09-21, 17:14   #2801 - (Permalink)
Hund
Administratör

Hunds avatar

Reg.datum: Aug 2009

Operatör: Halebop
Telefon: LG G2
ROM: CyanogenMod

Launcher: Nova

Tack: 546
Tackad 770 ggr i 499 inlägg
Standard

Citat:

Vilken vill du ha?

Jag har dock inte haft möjlighet att testa dessa på riktigt ännu. Jag kan lägga upp profilerna ikväll. Befinner mig i recovery för tillfället

Userguide är lite oklar när det gäller for-loopar tycker jag. Jag tänker mig att for vill ha en array och inte en lista separerad med kommatecken. En array är en variabel med flera element. I ditt fall skulle t.ex. %tider(1) vara 07_00, %tider(2) vara 08_00 o.s.v. Men det är enkelt att fixa så att det blir så Precis under din Variable Set, lägger du en Variable Split med %tider som variabel och , som Splitter. Sedan ändrar du i For så att Items blir %tider(. Kolontecket är alla element som finns i arrayen.

Jag har gjort en liten guide som handlar om arrayer och loopar om du skulle vara intresserad http://www.swedroid.se/forum/showthr...80#post1554780
Jag tar gärna båda. 😃

~ Sent from my LG G2 using Tapatalk ~
Gammal 2014-09-21, 20:46   #2802 - (Permalink)
lassekongo
Moderator

Standard

Citat:
Jag tar gärna båda. 😃

Här kommer tre profiler:
1. Night SMS
2. Night Call Basic
3. Night Call

Skillnaden mellan Call Basic och Call är att Call Basic inte kollar upp kontakten i telefonboken med hjälp av pluginet AutoContacts. Om någon ringer från ett nummer som inte är ett telefonnummer, kommer Call Basic inte att göra något alls.

Man lägger in de kontakter man vill ska få sms i arrayen %NIGHTCONTACTS under fliken Vars i Tasker. Om man vill att Anna Johansson och Markus Svensson ska få sms måste man alltså definiera %NIGHTCONTACTS1 till Anna Johansson och %NIGHTCONTACTS2 till Markus Svensson. Jag valde att använda mig av en array för att man enkelt ska kunna lägga till fler kontakter om så önskas. Alla tre profiler använder samma array så om du lägger till en kontakt någonstans, kommer alla tre profiler använda sig av den nya kontakten.

Alla profiler använder sig av while-loopar, varför det kanske blev lite grötigt. Det hade blivit snyggare med for-loopar, men det kändes lite onödigt att loopa igenom alla kontakter om Tasker redan har kommit fram till att det är en kontakt i arrayen som ringer.

Alla profiler kollar också om det är ett mobilnummer. Jag har valt att göra det med ett reguljärt uttryck (Wikipedia) som jag dock är nybörjare på. Jag hoppas att det funkar ändå För att numret ska matcha måste det börja med 07 eller +467. Dessa siffror ska sedan följas av en 0, 2, 3, 6 som i sin tur följs av 7 andra siffror. Tanken är att 070-, 072-, 073- och 076-nummer ska matchas.

Namn och nummer sparas i lokala variabler. Därefter kontrolleras varje enskilt element i kontaktarrayen. Om namnet inte matchar arrayelementet, börjar loopen om till en matchning hittas eller tills alla element i arrayen har kontrollerats. Om en matchning hittas, stoppas loopen. Därfefter kontrolleras om numret är ett mobilnummer enligt beskrivningen ovan. Om så är fallet skickas ett sms till det nummer som ringde/smsade. Meddelandet som skickas ändrar man i %message i varje enskild profil. Night Call Basic och Night Call SMS gör sedan inget mer om det inte var ett mobilnummer som ringde/smsade. Night Call kommer däremot söka upp kontakten i telefonboken och loopa igenom att telefonnummer kontakten har tills den hittar ett nummer som har angivits som mobilnummer. Notera att man måste ha sparat numret som ett mobilnummer i telefonboken. Jag vet inte vad som händer om man har flera kontakter med samma namn eller om en kontakt har flera nummer angivna som mobilnummer.

Jag har som sagt inte haft möjlighet att testa profilerna så mycket, speciellt inte Night Call så du får prova och se om du hittar några problem. Om du gör det får du gärna höra av dig så kan vi försöka lösa dem

Night SMS: https://db.tt/z6FgEBSw
Night Call Basic: https://db.tt/dq7JYdXE
Night Call: https://db.tt/Z4oisQED

Edit: Notera också att Tasker inte sparar skickade sms i Android 4.4. Till en början gjorde jag så att Tasker även kopplade ned samtalet, men då fick man ingen notifikation om missat samtal och eftersom Tasker heller inte sparar sms skulle man alltså aldrig få veta om någon hade ringt eller inte. Om man vill kan man ju hålla koll på hur många sms som skickas till varje kontakt med hjälp av Tasker och visa det hela i en notifikation eller något, men det skulle kräva en del arbete

Senast redigerad av lassekongo den 2014-09-21 klockan 20:49.
lassekongo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-09-22, 01:40   #2803 - (Permalink)
Hund
Administratör

Hunds avatar

Reg.datum: Aug 2009

Operatör: Halebop
Telefon: LG G2
ROM: CyanogenMod

Launcher: Nova

Tack: 546
Tackad 770 ggr i 499 inlägg
Standard

Citat:
Här kommer tre profiler:
1. Night SMS
2. Night Call Basic
3. Night Call

Skillnaden mellan Call Basic och Call är att Call Basic inte kollar upp kontakten i telefonboken med hjälp av pluginet AutoContacts. Om någon ringer från ett nummer som inte är ett telefonnummer, kommer Call Basic inte att göra något alls.

Man lägger in de kontakter man vill ska få sms i arrayen %NIGHTCONTACTS under fliken Vars i Tasker. Om man vill att Anna Johansson och Markus Svensson ska få sms måste man alltså definiera %NIGHTCONTACTS1 till Anna Johansson och %NIGHTCONTACTS2 till Markus Svensson. Jag valde att använda mig av en array för att man enkelt ska kunna lägga till fler kontakter om så önskas. Alla tre profiler använder samma array så om du lägger till en kontakt någonstans, kommer alla tre profiler använda sig av den nya kontakten.

Alla profiler använder sig av while-loopar, varför det kanske blev lite grötigt. Det hade blivit snyggare med for-loopar, men det kändes lite onödigt att loopa igenom alla kontakter om Tasker redan har kommit fram till att det är en kontakt i arrayen som ringer.

Alla profiler kollar också om det är ett mobilnummer. Jag har valt att göra det med ett reguljärt uttryck (Wikipedia) som jag dock är nybörjare på. Jag hoppas att det funkar ändå För att numret ska matcha måste det börja med 07 eller +467. Dessa siffror ska sedan följas av en 0, 2, 3, 6 som i sin tur följs av 7 andra siffror. Tanken är att 070-, 072-, 073- och 076-nummer ska matchas.

Namn och nummer sparas i lokala variabler. Därefter kontrolleras varje enskilt element i kontaktarrayen. Om namnet inte matchar arrayelementet, börjar loopen om till en matchning hittas eller tills alla element i arrayen har kontrollerats. Om en matchning hittas, stoppas loopen. Därfefter kontrolleras om numret är ett mobilnummer enligt beskrivningen ovan. Om så är fallet skickas ett sms till det nummer som ringde/smsade. Meddelandet som skickas ändrar man i %message i varje enskild profil. Night Call Basic och Night Call SMS gör sedan inget mer om det inte var ett mobilnummer som ringde/smsade. Night Call kommer däremot söka upp kontakten i telefonboken och loopa igenom att telefonnummer kontakten har tills den hittar ett nummer som har angivits som mobilnummer. Notera att man måste ha sparat numret som ett mobilnummer i telefonboken. Jag vet inte vad som händer om man har flera kontakter med samma namn eller om en kontakt har flera nummer angivna som mobilnummer.

Jag har som sagt inte haft möjlighet att testa profilerna så mycket, speciellt inte Night Call så du får prova och se om du hittar några problem. Om du gör det får du gärna höra av dig så kan vi försöka lösa dem

Night SMS: https://db.tt/z6FgEBSw
Night Call Basic: https://db.tt/dq7JYdXE
Night Call: https://db.tt/Z4oisQED

Edit: Notera också att Tasker inte sparar skickade sms i Android 4.4. Till en början gjorde jag så att Tasker även kopplade ned samtalet, men då fick man ingen notifikation om missat samtal och eftersom Tasker heller inte sparar sms skulle man alltså aldrig få veta om någon hade ringt eller inte. Om man vill kan man ju hålla koll på hur många sms som skickas till varje kontakt med hjälp av Tasker och visa det hela i en notifikation eller något, men det skulle kräva en del arbete
Tack! Hjälpen uppskattas. 😃 Jag försökte skapa en profil som sätter variabeln "SILENT" till 1 när den uppfyller mina krav (Att ljudet och vibrator är av och att laddaren är ansluten) , men jag lyckas inte.. Jag har inte pillat med Tasker på flera år och deras UI är ganska rörigt. Har du lust att hjälpa mig med det också?

Gammal 2014-09-22, 07:41   #2804 - (Permalink)
lassekongo
Moderator

Standard

Citat:
Tack! Hjälpen uppskattas. 😃 Jag försökte skapa en profil som sätter variabeln "SILENT" till 1 när den uppfyller mina krav (Att ljudet och vibrator är av och att laddaren är ansluten) , men jag lyckas inte.. Jag har inte pillat med Tasker på flera år och deras UI är ganska rörigt. Har du lust att hjälpa mig med det också?

%SILENT är en inbyggd variabel som själv byter värde när man stänger av ljudet så användare kan inte ändra dess värde. Se Variables i Taskers userguide. %SILENT antar värdena off, on och vibrate. Men jag trodde du hade en app som automatiskt stängde av ljudet när du pluggade i laddaren?

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
Gammal igår, 09:52   #2805 - (Permalink)
A-son
Kid Droid

Reg.datum: Jul 2010

Telefon: Samsung Galaxy S III

Launcher: Go...
Tablet: Sony Tablet Z

Tack: 30
Tackad 8 ggr i 7 inlägg
Standard Letar en task

Hej, såg någon gång i vintras/våras en som hade gjort en task för att köra spotify i bilen,
hade en telefon i bilen hela tiden med wifog abonnemang.
och när han startade bilen så drog den igång en massa saker..
Hittar inte det igen, någon som sett den nyligen?
A-son är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal igår, 10:01   #2806 - (Permalink)
Sweden2
Senior Droid

Sweden2s avatar

Reg.datum: Apr 2012

Operatör: Tre
Telefon: Sony Xperia Z2
ROM: Stock KitKat

Tablet: Samsung Galaxy Note 10.1 (2014)
ROM: Hashcheck Hybrid V1

Tack: 306
Tackad 182 ggr i 162 inlägg
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av A-son Visa inlägg
Hej, såg någon gång i vintras/våras en som hade gjort en task för att köra spotify i bilen,
hade en telefon i bilen hela tiden med wifog abonnemang.
och när han startade bilen så drog den igång en massa saker..
Hittar inte det igen, någon som sett den nyligen?
Dä jag :3

Skickat från min Xperia Z2 via Tapatalk!

Sweden2 är inte uppkopplad   Svara med citat
Följande medlem säger tack till Sweden2 för det här inlägget:
Gammal igår, 13:10   #2807 - (Permalink)
valle2000
Baby Droid

Reg.datum: Oct 2013

Operatör: Tre
Telefon: Sony Xperia Z1

Tablet: Samsung Galaxy Tab 2 10.1

Tack: 9
Tackad 1 gång i 1 inlägg
Standard

När media control-kommandot Play utförs, finns det något sätt att påverka vilken app som ska utföra det? Kan jag på något sätt få Tasker att automatiskt börja spela musikappen när jag ansluter mina bluetooth stereolurar, men att den istället börjar spela min ljudboksapp när min bluetooth hörsnäcka för bara ett öra ansluts?
valle2000 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal idag, 00:00   #2808 - (Permalink)
Pliind
Senior Droid

Pliinds avatar

Reg.datum: Jun 2010

ROM: Omega

Launcher: Nova Prime
ROM: CM11

Tack: 103
Tackad 133 ggr i 99 inlägg
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av valle2000 Visa inlägg
När media control-kommandot Play utförs, finns det något sätt att påverka vilken app som ska utföra det? Kan jag på något sätt få Tasker att automatiskt börja spela musikappen när jag ansluter mina bluetooth stereolurar, men att den istället börjar spela min ljudboksapp när min bluetooth hörsnäcka för bara ett öra ansluts?
Absolut!

Jag använder ett liknande kommando för att få olika händelser beroende på om jag ansluter BT högtalare eller Headset.

Du väljer profil "state -> BT connected -> "DittHörlursnamn" (utan citat, går att klistra in från etiketten till höger)
Vill du att flera olika enheter ska utföra samma kommando om du tex har 2st olika bt hörlurar, då skriver du "HÖRLUR1/HÖRLUR2/HÖRLUR3" (utan citat)

Kritiskt tänkade och utforskning är nyckeln till dina svar.
Pliind är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:23.

Serverdrift och kapacitet levereras från ipeer.

Design By: Miner Skinz.com