Fråga: Någon till som fått en DOA? :)

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av easycure1974, 3 apr 2012.

  1. KingLouie

    KingLouie Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2009
    Inlägg:
    681
    Mottagna gillanden:
    64
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6
    Telefon 2:
    iPhone 5s
    Platta:
    iPad mini
    Övrigt:
    Chromecast
    Du har kanske fått en mobil som redan varit DOAd o_O
     
  2. Aja

    Aja Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2010
    Inlägg:
    736
    Mottagna gillanden:
    93

    MINA ENHETER

    Snart hämtar jag ut min tredje HOX. Vilken konstig känsla det är när man nästan innan man hämtat ut telefonen förutsätter på att det kommer vara felaktigheter med den. Frågan är bara vad kommer just DENNA HOX vara drabbad av?

    Fläckar? Taskig volymspak? Döda pixlar? Flickrande skärm? Grafikbuggsproblemet?

    Ja vem vet. Om några timmar vet jag!


    Lägger till en fråga. Om jag behöver DOA denna telefon med. Kan jag välja en annan modell istället då? Tog denna med tre's erbjudande via PH.

    En Nexus eller vad fan som helst :P
     
    Last edited: 12 apr 2012
  3. neverwhere

    neverwhere Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2012
    Inlägg:
    65
    Mottagna gillanden:
    12
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Oneplus 8 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Oneplus 8 pro
    Suck, jag vet inte om jag orkar DOA min. Har en väldigt smal springa högst upp och får lite vågor på skärmen om jag trycker på vänstersidan. Känns som att risken att få en ny HOX med fler problem är större. Och sedan tar det väl 1-2 veckor att få en ny...

    Grejen är att jag inte tror att jag hade märkt dessa problem om jag inte hade läst om dem på forumet o_O
     
  4. Cire

    Cire Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2010
    Inlägg:
    949
    Mottagna gillanden:
    54

    MINA ENHETER

    Känner samma sak men problemet är ju att med springan känns de farligt om de tex regnar eller tänk all smuts som samlas där?
    Och hur lätt kommer telefonen gå sönder på vänster sida om man råkar tappa den tro?
     
  5. Gemini

    Gemini Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 apr 2012
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Min skärm hoppar uppåt i nedre kant vid samtal och ibland uppstart. Ibland lite smått och ibland mer våldsamt. Rätt svårt att skriva sms i det läget! :P

    Ska nu skicka in den nästa vecka till tre och få en ny av dom så om 2 veckor har jag en ny.
    Ångrar som fan att jag inte tog en Samsung Galaxy Note som jag tänkte först. Pallar inte dessa problem alltså.

    För det enda man kommer tänka på nu i 2 veckor är att det säkerligen är något fel på den nya telefonen. Så det kan bli midsommar innan jag har en fungerande telefon om man ska DOA 3-4 st liksom!
     
  6. neverwhere

    neverwhere Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2012
    Inlägg:
    65
    Mottagna gillanden:
    12
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Oneplus 8 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Oneplus 8 pro
    Jo det är ju det som är faran med att inte doa den. Vet ju inte hur felen kommer att te sig i framtiden.
     
  7. apr76

    apr76 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2012
    Inlägg:
    88
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag har följande problem:

    1. När jag trycker på skärmens sidor så får jag färgskiftningar/färgvågor. Jag behöver inte trycka särskilt hårt, men får det aldrig vid normal användning (dvs. jag håller/trycker aldrig så på skärmen vid normal användning).
    Omfattning: Det blir alltid så.

    2. När jag surfar och använder den medföljande browsern (har inte installerat annan browser) får jag ibland pixel-flimmer i övre delen av skärmen när sidor laddas. Värst blir det när skärmen är i roterat läge - då får jag ibland en stor grå remsa som faller ned över en del av texten.
    Omfattning: händer ibland, alltså svårt att återskapa.

    3. Kameran drar extremt mycket batteri, vare sig jag fotar eller filmar. Blir i princip inte rimligt att använda den i någon större utsträckning. Luren blir också varm (varmare än annars) när jag använder kameran.
    Omfattning: Drar alltid mycket.

    4. det mellan 10-30 sekunder innan hemskärmen laddas.
    Omfattning: relativt ofta men inte alltid.


    Frågan är om man ska maila HTC och fråga vad de tycker, DOA eller avvakta. Vad tycker ni?
     
    Last edited: 12 apr 2012
  8. Aja

    Aja Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2010
    Inlägg:
    736
    Mottagna gillanden:
    93

    MINA ENHETER

    Hade skickat det du skrivit till HTC. De brukar vara snabba med att svara. Mig svarade de att jag skulle DOA min lur när jag beskrev mina problem, sedan printade jag ut brevet, gick till PH och DOA min andra HOX ;)
     
  9. martin7901

    martin7901 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2012
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    problem här med.

    2 dagar har gått, följande problem.

    den har gjort 2 st spontanomstart, hängt sig i hem skärmen, man kan inte "scrolla" åt någon sida. Den laggar ganska friskt i väderappen, grafikfel i kameran och i hemskärmen.
    Något skranglig volymknapp"det går att röra den i sidled"

    grå modell made in taiwan

    doa eller vad?

    kanske man ska byta till sxs?
    DOA
     
  10. apr76

    apr76 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2012
    Inlägg:
    88
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Nej, har inte gjort ngt än. Är mest orolig för skärmen - är det konstruktionsfel så kan det bli mindre roligt framöver. Är det någon som kan detta med LCD-skärmar och kan svara på om detta är normalt eller ej, och hur det kan tänkas påverka telefonen i längden? Undrar också om det är några HOX som INTE har detta problem?

    De andra bitarna hoppas jag att uppgraderingen kan avhjälpa - särskilt detta med kameran, för jag vill kunna använda kameran och inte behöva fundera på om jag har "råd" att göra det med tanke på batteritiden.
     
  11. Nordis

    Nordis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    483
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Om du läser tråden så skulle du ha sett att HTC säger att det INTE ska vara så.
     
  12. Dodds

    Dodds Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 apr 2012
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Vad tror ni, är det lönt att hämta ut en ny nu eller vänta ett par veckor och hoppas en del fel är korrigerade?
     
  13. Cire

    Cire Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2010
    Inlägg:
    949
    Mottagna gillanden:
    54

    MINA ENHETER

    När jag fick svar från HTC så sa dem att de är 14 dagar från när du hämtade ut FÖRSTA telefonen? Måste ju vara fel?
     
  14. apr76

    apr76 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2012
    Inlägg:
    88
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Så alla som kontaktat HTC ang. detta får svaret att DOA? Undrar då om det finns några telefoner som inte har problemet. Alla jag testat har varit likadana.
     
  15. Gemini

    Gemini Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 apr 2012
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Törs man använda en telefon som man har DOAt fram tills den ska skickas in?

    Tre ska skicka ut en fraktsedel som kommer först nästa vecka och felet jag har gör att jag kan bruka telefonen dock så är det inget jag kan leva med heller då det är störande.

    Men att behöva gå tillbaka till min Samsung galaxy mini gör att det kryper i kroppen av obehag!

    Fick min HOX igår.
     
  16. Cire

    Cire Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2010
    Inlägg:
    949
    Mottagna gillanden:
    54

    MINA ENHETER

    Svarar på mig själv.

     
  17. mape82

    mape82 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 dec 2010
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    funderar lite kring doa... vad spelar 7 eller 14 dagar för roll i detta fall? det är tydligt att det är fabrikationsfel, och då gäller garantin, vad är skillanden på detta?
     
  18. bYkICr

    bYkICr Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2012
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    När du DOA får du ut en ny tel (om företaget har den policy), medan reklamation inom garantistiden innebär att de kan välja att repera tel eller en ny tel. Det är upp till företaget.
     
  19. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 937
    Mottagna gillanden:
    7 926
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Om du har möjlighet är det lättaste ju att gå till en 3Butik, då får du en ny direkt och det går allmänt mycket smidigare.

    Du kan självklart använda telefonen under tiden, tänk på att om något händer med den som är självförvållat så kan du bli nekad att DOA telefonen.
     
    Gemini gillar detta.
  20. martin7901

    martin7901 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2012
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har upplevt ett till problem med min nu.

    När jag ska streama från nasen så laggar det i hoxen, testat även med sambons sony s, den laggar inte...