![]() |
|
|
#1 - (Permalink) |
|
Baby Droid
Reg.datum: nov 2009
Tack: 0
Tackad 0 ggr i 0 inlägg
|
Är det någon som (flitigt) använder sin Nexus 7 för att läsa böcker? Har letat lite efter en bra app för detta, men inte hittar någon som fallit mig i smaken. Har testat Kindle, Aldiko och Adobe Reader, men trivs inte i något av dem. Har ni något annat tips? |
|
|
|
|
|
#2 - (Permalink) |
|
Baby Droid
Reg.datum: jan 2010
Operatör: Telia Telefon: Google Galaxy Nexus Tablet: Google Nexus 7 Tack: 1
Tackad 9 ggr i 5 inlägg
|
Hej!
Jag tror frugan använder FBreader.... och den är hon nöjd med.... https://play.google.com/store/apps/d...=search_result /Johan |
|
|
|
|
|
#3 - (Permalink) | |
|
Professional Droid
Reg.datum: aug 2009
Operatör: Telenor Telefon: Samsung Galaxy S III ROM: JB original Launcher: Nova Tablet: Samsung Galaxy Tab 8.9 Tack: 58
Tackad 122 ggr i 99 inlägg
|
Citat:
Du kan annars testa Bluefire reader och se vad du tycker. SGS3 via Tapatalk. |
|
|
|
|
|
|
#4 - (Permalink) |
|
Baby Droid
Reg.datum: sep 2010
Operatör: Telia Telefon: Samsung Galaxy S III Launcher: Nova Tablet: Nexus 7 Tack: 4
Tackad 1 gång i 1 inlägg
|
Jag läser väldigt ofta på plattan, ännu mer nu när jag bytt ut min Transformer Prime mot en Nexus 7 (~2 böcker i månaden). Den enda app som faller mig i smaken är Moon+ reader. Har inte lyckats hitta någonting som inte går att ställa in i den. Det jag framförallt gillar är en gulaktig bakgrund (ser ut som gammalt papper), då vitt blir för ljust och något konstigt schackrutemönster inte faller mig i smaken.
Den blev i förra veckan borttagen från Play pga något missförstånd med gratis ryska böcker, men man kan ladda ner .apk på hemsidan: http://www.moondownload.com/index.html Om du väljer att prova Moon+ reader så rekommenderar jag dig att ändra tema, då standardinställningen förmodligen ser ut som vilken annan e-boksläsare som helst. Det finns förmodligen någon inställning någonstans som kan ändra det du inte gillar med de e-boksläsare du redan provat. |
|
|
|
|
|
#5 - (Permalink) |
|
Baby Droid
Reg.datum: jun 2012
Operatör: Telenor Telefon: Samsung Galaxy S II Launcher: Nova Prime Tablet: Samsung Galaxy Tab 8.9 Tack: 15
Tackad 6 ggr i 6 inlägg
|
Jag läser mycket böcker på min N7:a. Använder Aldiko betalversionen (9,99 kr) och är mer än nöjd.
Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2 |
|
|
|
|
|
#6 - (Permalink) |
|
Baby Droid
Reg.datum: nov 2011
Tack: 0
Tackad 1 gång i 1 inlägg
|
Moon+ reader är riktigt bra. Väldigt nöjd med appen.
|
|
|
|
|
|
#7 - (Permalink) |
|
Professional Droid
Reg.datum: dec 2010
Operatör: Telia Telefon: HTC One X ROM: OrDroid 15.x.x + n3okernel Tema: Sense 4+ Launcher: Rosie Tablet: Google Nexus 7 ROM: Purity + Faux-Kernel Launcher: Nova Launcher Prime Tack: 114
Tackad 396 ggr i 348 inlägg
|
Jag använder Mantano Reader Premium, den kostar cirka 70kr. Men jag är väldigt nöjd med den.
Sent from my HTC One X using Tapatalk 2
|
|
|
#8 - (Permalink) | |
|
Baby Droid
Reg.datum: nov 2009
Operatör: Telenor Telefon: Google Galaxy Nexus ROM: original Tack: 11
Tackad 0 ggr i 0 inlägg
|
Citat:
Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2 |
|
|
|
|
|
|
#9 - (Permalink) |
|
Youth Droid
Reg.datum: nov 2010
Operatör: Telia Telefon: Google Galaxy Nexus ROM: takju 4.2.2 orginal Tablet: Nexus 7 Tack: 15
Tackad 51 ggr i 50 inlägg
|
Kör Aldiko själv men det finns en läsare som heter Fabrik som verkar lite trevlig, ska även kunna synka filer och vart man är mellan enheter via dropbox. Minns att jag testade den lite kort för länge sen men minns inte varför jag inte fortsatte använda den för har för mig att den var bra, kan vara för jag redan har betalversionen av aldiko och bara testade gratisversionen av Fabrik.
Men det kan vara något att testa. |
|
|
|
|
|
#10 - (Permalink) |
|
Baby Droid
Reg.datum: dec 2009
Tack: 1
Tackad 5 ggr i 3 inlägg
|
Jag använder Aldiko och är skitnöjd. Lånar e-böcker på biblioteket direkt ifrån appen och det fungerar mycket bra! http://www.androidtips.se/lana-e-boc...id-surfplatta/
|
|
|
|
| Följande medlem säger tack till lasseman för det här inlägget: |
|
|
#11 - (Permalink) | |
|
Kid Droid
Reg.datum: jul 2010
Operatör: Tele2 Telefon: Google Galaxy Nexus ROM: Stock Orootat Launcher: Apex Launcher Pro Tack: 6
Tackad 11 ggr i 8 inlägg
|
Citat:
![]() Sent from my Nexus 7 using Tapatalk HD
|
|
|
|
#12 - (Permalink) |
|
Kid Droid
Reg.datum: okt 2010
Operatör: Comviq Telefon: Samsung Galaxy Note II ROM: Paranoid Android Launcher: Nova Launcher Tablet: Google Nexus 7, 32gb Tack: 7
Tackad 9 ggr i 9 inlägg
|
Ni som rekommendera moon reader, vet inte om det bara är jag som missar någon inställning, men men går det att läsa mobiler? Dvs Kindle böcker. Jag använder min Nexus 7a till 90% just för att läsa böcker.
Sent from my Nexus 7 using Tapatalk 2 |
|
|
|
|
|
#13 - (Permalink) |
|
Baby Droid
Reg.datum: maj 2011
Tack: 5
Tackad 0 ggr i 0 inlägg
|
Tjena, om man ska låna böcker via appen, vilka böcker är det som finns? Är det alla eller några få?
Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2 |
|
|
|
|
|
#14 - (Permalink) | |
|
Kid Droid
Reg.datum: jul 2010
Operatör: Tele2 Telefon: Google Galaxy Nexus ROM: Stock Orootat Launcher: Apex Launcher Pro Tack: 6
Tackad 11 ggr i 8 inlägg
|
Citat:
![]() Sent from my Nexus 7 using Tapatalk HD
|
|
| Följande medlem säger tack till Number99 för det här inlägget: |
|
|
#15 - (Permalink) | |
|
Professional Droid
Reg.datum: aug 2009
Operatör: Telenor Telefon: Samsung Galaxy S III ROM: JB original Launcher: Nova Tablet: Samsung Galaxy Tab 8.9 Tack: 58
Tackad 122 ggr i 99 inlägg
|
Citat:
Mao en spott i havet jämfört med det urval som finns av riktiga böcker. Räcker dock åt mig som lånar ca 2 böcker i månaden men den som vill ha ett stort urval av utländska författare får hålla sig till pappersböcker. SGS3 via Tapatalk. |
|
|
|
|
| Följande medlem säger tack till _z_ för det här inlägget: |
![]() |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|