Beställa One X från?

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av Leechu, 18 mar 2012.

  1. kruso

    kruso Guest

    Tele2 har ändrat från 6-8 veckor till 3:e april på gråa. Så förhoppningsvis blir ingen utan.
     
  2. Herrn

    Herrn Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2010
    Inlägg:
    3 183
    Mottagna gillanden:
    1 502
    Operatör:
    Telenor Telia
    Telefon:
    Iphone 15 pro max Samsung s21 ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor Telia
    Telefon:
    Iphone 15 pro max Samsung s21 ultra
    Telefon 2:
    Iphone 13 pro max
    Telefon 3:
    OnePlus 7T pro
    Platta:
    iPad PRO 128GB
    Platta 2:
    Samsung galaxy S7+
    Att Telia har bäst täckning i norrland ja, det är ju så, men söder om dalälven spelar det inte större roll vilken operatör man har, det finns ingen opertör som kan lova fullständig täckning över allt då ljuger dom säger jag, vi använder Telia i jobbet och vi har ständiga problem, får nätet överbelastat och samtalen avslutas med en gång, du skriver betala mer för ett sämre abbonemang, vad jämför du med då?, om du tar telenor fastpris abb och jämför det med vad Telias motsvarighet, så är ju Telias sämre du får 3000 samtals min 3000 sms och motsvarande för mms och 10 Gb data, Hos Telenor ringer och smsar och mmsar och obgränsad data för samma pengar, så du kan om möjlig säga att man betala mer för ett sämre abb, utan snarare så att det är hos Telia du betalar mera för ett sämre abb, och det att vem som hade täckning i norrland, hade man lättt kunnat fixa genom att köpa ett kontantkort med Telia eller Halebop för dom gånger man åker dit
     
    Last edited: 24 mar 2012
  3. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Jo det är fövisso mycket enkelt att ta bort brandningen.... MEN enbart för de fåtal som kan läsa och följa en manual (vilket verkar vara ett problem anno 2012 :cool:)

    Sen skulle jag gärna vilja se hur Tre optimerar till nätet.

    Det här är ju en mycket komplicerad vetenskap via de sk Radio-filerna samt ev RIL-filer... jag kan INTE tänka mig att Tre har resurser att utveckla egna radio-firmware..... rent försäljartrick av "Erik den store"...;)


    Jo eftersom jag bor i Norrland så är jag överlag nöjd med Telenor.
     
  4. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 937
    Mottagna gillanden:
    7 926
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Jag tror att det var Tele2s eller Tres eebjudande som menades billigare och bättre - inte Telias. Jag vet dock inte vad som ingår i Telebors fastpria abb jämfört med Tres tex - jag vet bara att nu när 3 och T2 kör sin kampanj är Telenor dyrare :)

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  5. Herrn

    Herrn Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2010
    Inlägg:
    3 183
    Mottagna gillanden:
    1 502
    Operatör:
    Telenor Telia
    Telefon:
    Iphone 15 pro max Samsung s21 ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor Telia
    Telefon:
    Iphone 15 pro max Samsung s21 ultra
    Telefon 2:
    Iphone 13 pro max
    Telefon 3:
    OnePlus 7T pro
    Platta:
    iPad PRO 128GB
    Platta 2:
    Samsung galaxy S7+
    japp under sin kampanj så är dom billigare, tele2 är billigare än telenor även när det inte är kampanj, men dom har alla begränsingar för utom Telenor, Tex har Tele2 satt begräningarna till 5000 min och 5000 sms/mms och 10 gb data under normala förhållande.och om jag inte missminner mej så är priset normalt sett 599 och Telenor har pris på 699 för obgränsat, men som sagt man ska skaffa den opertör man själv trivs bäst med, så man blir nöjd.
     
  6. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 937
    Mottagna gillanden:
    7 926
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Faktum är att 3 faktiskt optimerar modmet och gör vissa inställningar för att telefonerna ska fungera bättre med deras nät. De brukar tex ställa in telefonerna att de inte ska söka GSM nät eftersom det drar mer ström osv..3s modem för tex S2an ger dessutom i många fall högre datahastigheter och bättre täckning!

    De optimeras alltså för att fungera problemfritt i 900- och 2100- bandet, båda för 3G!

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  7. estiswe

    estiswe Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jul 2010
    Inlägg:
    366
    Mottagna gillanden:
    37
    Telefon:
    P20 pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    P20 pro


    Som någon sa tidigare är det ju högst personligt. Jag har själv haft telenor ända sedan det var vodafone men nu har jag fått nog av dem och beställt en hox från tre. Egna empiriska studier visar på att telenor är värdelöst ifall du bor i en större stad jämfört med ex. Tre.
    Under mitt 1,5 år i sthlm hade jag alltid sämre datahastighet än mina kamrater med tre, trots att jag haft full täckning och betalt extra för högre hastighet. Likadant är det nu när jag bor i lkpg. De med tre får högre hastigheter än mig som haft telenor.

    Så vilken operatör som är bäst beror mycket på geografin också.

    Edit: Taskig stavning...
     
    Last edited: 24 mar 2012
  8. darkshippo

    darkshippo Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2011
    Inlägg:
    2 159
    Mottagna gillanden:
    1 145
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    IPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    IPhone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    IPhone XR
    Telefon 3:
    IPhone SE 2020
    Platta:
    iPad 12,9 M1
    Platta 2:
    iPad mini 6
    Mina erfarenheter med diverse teleoperatörer. Tele2, dålig kapacitet. Tre, bra kapacitet, dåligt fakturasystem (fakturerar för mycket hela tiden). Telenor, bra kundservice, men dåligt nät. Telia.. ja, aldrig i livet.