Swedroid Forum | Nordens största Android-community

Gå tillbaka   Swedroid Forum | Nordens största Android-community > Telefoner > Övriga telefoner (ej Android)

Stängt ämne

Share Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
Gammal 2013-08-08, 16:37   #3199 - (Permalink)
Connecting
Adult Droid

Reg.datum: May 2012

Tack: 16
Tackad 40 ggr i 37 inlägg
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kalven Visa inlägg
Så fungerar det ju som du redan vet på WP (men du nämner inte det?) också, för en del appar så får du en popup där en app ska ha rättigheter. Godkänner du inte det avbryts installationen
EN sak vill vissa appar veta, EN sak. Om man tillåter att uppge sin position. Det känns ok. För jag kan ta bort platstjänster sedan.

Men ingen app frågar efter tillgång till mina surfvanor, Wifi, min kontoinformation, mina kontakter, osv osv.

Citat:
Gillar du inte rättigheterna på Android får du också avbryta.
'

Precis, du tvingas släppa ut massa info annars kan du inte installera. Äckligt.

Citat:
Jag vet att MS/Google/Apple lämnar ut allt till NSA.
Varför nämnde du bara MS då?

Citat:
Därför väljer jag en av tre dåliga valmöjligheter, i mitt fall Windows
Kan trösta dig med att nästan hela världen har gjort samma val.

Citat:
Jaha Moto X har på micken på hela tiden, hade jag ingen aning om!
Nähä, men nu vet du det

Citat:
Kinect är ändå inget för mig! Jag vill inte ha någon av produkterna
Nu är jag lite novis på området, men nu när Xbox One kommer så ska jag köpa den. Den kan integreras så smidigt i ekosystemet. Måste man ha Kinect då? Tror inte det,. utan den är väl till för de som vill hoppa och dansa och sjunga i sina spel/lekar?

Citat:
Dessutom kommer säkert både MS och Google redan åt både kameror och mikrofoner på mobilerna antar jag så egentligen borde man väl inte störas av Kinect
De kan säkert komma åt dem, men MS skulle iaf inte använda det emot sina användare. Man lämnar inte ut de som plattformen bygger på. Inte MS, iaf.

Citat:
Kommer det ett alternativ på dator och smartphonemarknaden med rent mjöl i påsen och som har funktioner som funkar för mig så skulle jag gärna byta
Svenska Kyrkan ska släppa en plattform snart, de är nog tro-värdiga.
Connecting är inte uppkopplad  
Gammal 2013-08-08, 16:51   #3200 - (Permalink)
Connecting
Adult Droid

Reg.datum: May 2012

Tack: 16
Tackad 40 ggr i 37 inlägg
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kalven Visa inlägg
Åt vilket håll är jag partisk? För några veckor sedan när jag köpte en 925 så var jag ju enligt dig en större fanboy än vad du (eventuellt) är? :-)

http://www.swedroid.se/forum/showthr...84#post1346084

"Haha, säger han som både själv och har en kompis som beställt 925, som precis lanserats. Du är ju så het på 925 att du t.om försöker tona ner det

Du och den andra fanboyen där gick snabbt på 925, själv sitter jag lugnt under korkeken och luktar på blommorna. Jag är nöjd, mjukvaran blir ju identisk inom någon månad, och jag vill ta ett större steg vid nästa köp, som mellan L900 och 920, där är det enorm skillnad. Det är det inte mellan 920 och 925. Men vadå, är ni fanboys så är ni "
Du är alltså fanboy i båda lägren, det var inte illa pinkat

Citat:
Ursprungligen postat av Madeli Visa inlägg
Jag tar inte någons sida i detta. Påstår inte att jag är perfekt heller... Sen är jag kanske äldre än vad ni är? Hur som så har det spårat ur och diskutionen är bara löjlig nu.
Ok.

Citat:
Jag använder både WP och Android och smaken är som baken. Om jag kunde få en lur av samma kvalité som min Nokia och alla funktioner som en Android hade jag varit jädrans glad! Det är inte möjligt i dagsläget verkar det som...
Nej. Själv kompletterar jag med en iPhone, men det blir mindre och mindre, n u är det nästan bara om jag behöver swisha. Förhoppningsvis slipper jag det också snart.

Citat:
Jag har aldrig testat IOS mer än ett par sekunder åt gången (dottern är iphonenörd)... Jag har faktiskt blivit sugen på att skaffa en iphone sen jag fick min Nokia. Fanboyism har jag aldrig förstått mig på... Ingen ska få mig så såld... Slutar man utforska och fastnar i något så kan man oxå missa massa saker. Jag gillar att utforska ;-)
Det finns en njutning i att vara nöjd också, att inte känna behovet av att kolla om något kanske är bättre. Även om jag fattar vad du menar.

Citat:
Android är riktigt kul om man vill fixa och trixa! Men med öppenhet kommer så klart säkerhetsrisker! Jag har hållt på och trixa med Android ett bra tag nu och har tröttnat en hel del och vill mest att det bara ska funka som det är
Så säger faktiskt ganska många.

Citat:
Kanske därav att jag trivs rätt bra med WP förutom appbristen. Så eg kanske en iphone vore det ultimata för mig just nu?!
En iPhone är inte alls fy skam, snabb, smidig och har allt. Men den saknar vissa saker som faktiskt WP har, men den har ju fler appar. Den har liksom inte ens lev-rapport på sms, och det hade 10 år gamla lurar, och jag måste ha det.

Citat:
Tyvärr är Apple produkter på tok för dyra dock... Men jag har min Nexus 7 och min Nokia Lumia 920 och får det bästa av två världar som jag ser det just nu. Tyvärr då i 2 olika produkter och inte i en och samma ;-)
ja, du ser, du anser att du får det bästa av två världar just nu, då säger ju du att du är nöjd. Bra.
Connecting är inte uppkopplad  
Gammal 2013-08-08, 18:13   #3201 - (Permalink)
jedi
Moderator

jedis avatar

Reg.datum: Jul 2009

Tack: 29
Tackad 514 ggr i 322 inlägg
Standard

Jag tänker inte ens bemöda mig att rensa tråden.
jedi är inte uppkopplad  
Följande 4 medlemmar säger tack till jedi för det här inlägget:
Stängt ämne

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:14.

Serverdrift och kapacitet levereras från ipeer.

Design By: Miner Skinz.com