MK808 Dual Core Android 4,1

Diskussion i 'Android TV' startad av dave333, 23 okt 2012.

  1. bauta

    bauta Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jan 2012
    Inlägg:
    162
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Hmm, av och till måste antingen Netflix-appen tvingas till omstart eller hela stickan startas om, så den är inte perfekt. Netflix hänger sig vid filmstart (endast roterande söksymbol) eller den lyckas inte få kontakt med servern.
    Nån som har sett nån uppdaterad Finless el liknande som ska fungera med Netflix?
     
  2. ormtunga

    ormtunga Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2010
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har hållt på och trixat med denna rätt mycket. Tror jag fått det att fungera så bra som det går nu.

    Jag slaktade en gammal router och snodde WIFI-antennen från den, fick upp hastigheten till 20mbit upp och ned, det får duga tills vidare.

    Testade MiniX Hybrid och "nya" finless 2.1 men valde att gå tillbaka till Finless 1.7c främst för att wifi fungerade bäst i den. XBMC har jag valt att köra test-build 2/19/13. Har dock problem med syncningen så får ställa in audio delay på 238ms för att det ska bli bra. Det finns andra test-builds som också använder "libstagefright.so" men de verkar bugga mer tycker jag.

    Har även fått igång NFS-fildelning från datorn och jag upplever att det fungerar bättre än SMB(Windows share). Finns inte stöd för NFS i någon kernel jag prövat men det går att installera "CIFS Manager" från market sen manuellt lägga in "cifs.ko" i valfri mapp och köra INSMOD via "Cifs Manager" om man inte vill använda busybox. Sen var det bara att lägga till katalogerna i XBMC.
     
  3. bauta

    bauta Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jan 2012
    Inlägg:
    162
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    OK, men mitt intryck är inte att det är wifi som bråkar. Om inte Netflix kräver extra mkt av uppkopplingen?
    Testar jag med tex SVTplay el TV4play fungerar de utan problem även när netflix vägrar. Ibland funkar netflix i typ tre avsnitt av en serie och sen hänger den sig. Antingen i ett avsnitt eller vid start av avsnittet. Ibland hänger den hela stickan så det bara är att dra ur strömsladden.
    Det känns lite som minnesproblem till skillnad från de gamla grafikproblemen som orsakade en helt osynkad/streckad bild.

    Det blir väl att gå tillbaka till nåt äldre OS. Finless 1.7c kanske är ett alternativ som du nämner.
     
  4. ormtunga

    ormtunga Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2010
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag tröttnade fullständigt på den dåliga wifin. Så bestämde mig för att göra en "riktig" antennmod. Skalade av en gammal tv-coaxialsladd och tog den inre ledaren som är "solid core" och kapade till två stycken 6.3cm bitar som jag sen lödde fast på de båda antkontakterna på MK808an. Två små hål i höljet senare och vips fungerade wifi, netflix och streaming av relativt tunga filer från datorn galant. Netflix buffrar inte ens när man spolar fram och tillbaka i klippen.
     
    Last edited: 19 sept 2013
  5. bauta

    bauta Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jan 2012
    Inlägg:
    162
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Hmm, väldigt intressant. Kan du posta en bild?

    Sent from my GT-P7300 using Tapatalk 4
     
  6. ormtunga

    ormtunga Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2010
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tror inte du behöver en bild. För att öppna upp boxen klämmer man ihop den lite grann och börjar pilla upp med nageln i något hörn, du får testa och se vart det blir lättast att få upp den.

    När den är öppen syns tydligt vart antennerna ansluter till kretskortet. Antennerna sitter fastklistrade i höljet, dessa plockade jag bort. De är anslutna till två pins där det står "ANT" och "GND", sladden jag pratade om löder du helt enkelt fast på ANT-punkten, skit i GND. sen är det bara att göra små hål som du kan trä ut sladden genom. Antennerna är anslutna i varsin sida av kretskortet. "6.3 cm solid core wire" ska tydligen fungera bra, och gjorde så för mig.

    Det finns även en modell som har nån form av kontakt för anslutning av ena antennen, hur man gör med dessa vet jag inte riktigt då jag inte sett dem i verkligheten, men principen är densamma, att på något sätt löda dit en sladd istället för skitantennen som sitter från början :)

    Kabel som fungerar är som sagt en vanlig koaxialkabel/tv-antennsladd, som man skalar bort skärmdelarna och nyttjar endast den smala innersta ledningen med det tunna höljet.

    Lycka till!
     
    Last edited: 19 sept 2013
  7. onroads

    onroads Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2011
    Inlägg:
    424
    Mottagna gillanden:
    100

    MINA ENHETER

    808 Eller 808b?

    Sent from my LT26i
     
  8. bauta

    bauta Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jan 2012
    Inlägg:
    162
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Jag sitter m 808b. ska kolla på det men hinner inte denna vecka. Tack f instr :-)

    Sent from my GT-P7300 using Tapatalk 4
     
  9. ormtunga

    ormtunga Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2010
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har en 808. Men tror samma mod fungerar på en 808B om man har problem med wifianslutningen. Jag tror att 808B har den där stiftkontakten för ena wifiantennen som jag nämnde. Om man vill prova kan man ju låta bli att ta bort antennerna i höljet och bara löda loss dem sen prova med modden om anslutningen blir bättre och blir det inte det så löder man tillbaka orginalantennen.
     
  10. bauta

    bauta Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jan 2012
    Inlägg:
    162
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Är det nån som sett några bra uppdateringar till denna?

    Sent from my GT-P7300 using Tapatalk 4
     
  11. bauta

    bauta Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jan 2012
    Inlägg:
    162
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Äntligen tog jag tag i detta och bytte en av antennerna på min 808b. 12 cm innerkabel från en antenn (längden stod på nåt forum).
    Ena interna antennen var mkt riktigt kortsluten så den hade ingen funktion.
    Innan hade jag 50% styrka enl inställn nere till höger och - 44 db enl en app.
    E har jag fortfarande 50% men - 47 db.

    Edit: verkar svaja mellan -40 & -65 dB. Bra el dåligt?

    Får se om det funkar stabilare framöver.

    PS ingen som har nåt tips om nån ny rom? Ds
    [​IMG]

    Sent from my GT-P7300 using Tapatalk 4
     
    Last edited: 3 jan 2014