Problem: Extremt hög ljudnivå i nätet med Tele 2 ?

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av Obsidian, 30 apr 2012.

  1. Obsidian

    Obsidian Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 aug 2010
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag, liksom flera andra polare i andra delar av Sverige upplever samma sak. Själv har jag en One X nu och problemet blir än tydligare med denna lur känns det som.

    Upplever ni också att själva ljudvolymen i nätet/ihögtalaren i luren är väldigt hög ?
    Även om man skruvar ned telefonen till lägsta möjliga, är volymen imellanåt för hög.

    Har pratat med Tele 2 men de verkar inte bry sig, så tänkte att det kanske vore dags att trigga så att det öser in felanmälningar till dem så att de gör något.

    Vet någon hur man kan tweak'a så att ljudstegeringslägena i telefonen blir minde ? Vill alltså kunna höja volymen i steg om kanske 5% istället för som det är som standard (eftersom lägsta volymläget innan tyst ger för hög volym vid samtal osv).

    Detta gäller oavsett om man ringer till andra mobiler eller till fasta nummer.

    :mad:
     
    Last edited: 30 apr 2012
  2. leolulz

    leolulz Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 feb 2011
    Inlägg:
    1 513
    Mottagna gillanden:
    251
    Telefon:
    Note 8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Note 8
    Övrigt:
    Chromecast
    Jag har telenor och upplever samma sak. Det är nog telefon relaterat för med min desire hörde jag knappt dem jag snacka med :P

    Om du har root går det nog, annars är du out of luck :(
     
  3. Merley

    Merley Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2010
    Inlägg:
    82
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Även jag har Tele2 och en HTC One X och tycker att ljudnivån på lägsta fortfarande är för hög. Tror som leolulz att problemet ligger hos telefonen, för telefonen jag hade före var en HTC Desire och där var den lägsta volymen VÄLDIGT låg. :P
     
  4. Kungen

    Kungen Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 apr 2012
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har samma problem men med 3. Det är inte behagligt vid samtal. Och min hörsel är sämre än genomsnittet. De låter mig returnera telefonen men lev tid för en ny är 3 veckor. Hoppas då att detta inte är en modellrelaterad egenskap. Den jag har nu har dock en egenskap till. Någon gång har inträffat att samtalsvolymen är jättelåg och inget händer vid höjning på knapparna. Även snackat med htc som inte verkar medvetna om problemet och inte har någon planerad mjukvarufix på detta.
     
    Last edited: 30 apr 2012