Legend återupplivad tre år efter saltvattenbad

Diskussion i 'Legend' startad av Albin, 29 aug 2014.

  1. Albin

    Albin Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2010
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    5
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note II

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note II
    Info:
    Primär lur efter att min Z3 dog.
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z3
    Info:
    Batteriet stendog.
    Den 5 juni 2011 ramlade min kära HTC Legend ut ur fickan på mina badbyxor, och rakt ner i havet. Den låg på drygt tre meters djup i ungefär en kvart innan jag lyckades få upp den.

    Efter olika återupplivnings- och torkningsförsök lyckades jag faktiskt få igång den den 15 juni. Efter det satte jag mobilen på laddning, och det var sista gången den gav ifrån sig några livstecken.

    Idag, 29 augusti 2014 lyckades jag få igång den igen. Jag laddade den lite igår, och då lyste den orange lysdioden. Sedan startade jag den, men skärmen var svart. Jag trodde att någon sladd till skärmen gått sönder, men idag startade telefonen och skärmen fungerar som den ska. Den har inte laddats speciellt mycket, så jag ska nu försöka tanka upp den med ström och se hur den beter sig.

    Det jag har märkt hittills är att vibrationen (som ger små skakningar när man exempelvis flyttar widgets) låter lite märkligt, samt att den inte hittar några WiFi-nät. Det senare oroar mig, eftersom mobilen annars hade kunnat användas rätt skapligt utan SIM-kort om jag får igång WiFi på den.

    [​IMG]
    Bild tagen alldeles nyss.
     
    Last edited: 29 aug 2014
    djp och bernard gillar detta.
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 712
    Mottagna gillanden:
    44 706
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Det var minst sagt häftigt att den fortfarande lever! Jag saknar ibland den optiska läsaren/navbaren. Rätt smidig liten sak för att scrolla runt på webbsidor.

    Det pyr fortfarande lite i ROM-avdelning för Legend på XDA om du skulle känna dig sugen på att experimentera lite :) Ingen KitKat i dagsläget, men likväl ett par Jelly Beans.

    http://forum.xda-developers.com/htc-legend/development