Vad ska ni ersätta er Desire med?

Diskussion i 'Desire - Allmänt' startad av leolulz, 28 feb 2012.

  1. leolulz

    leolulz Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 feb 2011
    Inlägg:
    1 513
    Mottagna gillanden:
    251
    Telefon:
    Note 8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Note 8
    Övrigt:
    Chromecast
    Som topic lyder, vilken telefon ska ersätta er Desire?
    (Inte hittat någon liknande tråd när jag sökte.)

    Själv vet jag inte riktigt vad jag ska byta till nu när bindningstiden rinner ut i april. Har jämfört min med morsans xperia arc och min verkar nästan ha bättre flyt. Min är dock rootad jämfört mot hennes.

    Tycker allt nytt ser himla plastigt ut, vill ha något stabilt, bekvämt som desiren! Men är ändå sugen på något nytt då den inte känns helt up-to-date längre...

    Så har någon tips eller vet ni redan vilken er desire ersättare blir? Om ni nu ens ersätter d.v.s. ;)
     
  2. MarkTheGreat

    MarkTheGreat Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2011
    Inlägg:
    161
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Du borde ta en HTC One X :)
     
  3. candyraver

    candyraver Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2010
    Inlägg:
    1 376
    Mottagna gillanden:
    136
    Telefon:
    S10e

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S10e
    Jag köpte min Desire begagnad bara för jag var så trött på min X10 Mini's lilla skärm - tänkte bara ha Desiren ett tag, skulle annars aldrig annars köpa en begagnad telefon. Men nu sitter man här ett år senare :)

    Lade precis in Elelinux rom med ICS-tema och riktigt jävla fräsh känns telefonen (bild). Så underbar skärm och touch, lite slö i surfning men hittar inte mycket att klaga på - inte tillräckligt för att byta. Det som har börjat locka mig på senare tid är 720p-skärm men.... sen är det inte mycket mer. ICS kommer ju dessutom till Desire för oss som faktiskt "äger" våra telefoner :)

    Dock tycker jag Desiren har rätt tråkig design och börjar trötta på den rejält men innehållet är hundra!

    Svårt val. Samsung Galaxy 3 kanske.
     
  4. leolulz

    leolulz Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 feb 2011
    Inlägg:
    1 513
    Mottagna gillanden:
    251
    Telefon:
    Note 8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Note 8
    Övrigt:
    Chromecast
    Jo ska ta och kolla lite på den dära HTC One X verkar lovande :)

    Desiren är nog den bästa telefonen jag haft ända sen jag hade min nokia 3310, och det var ju längesen ;) Kör också elelinux och det håller jag med om, den är väldigt rapp.

    Design är ju från olika från person till person, helst så tycker jag iaf att det inte ska vara för skarpa färger. Ingen som spanat in Sony's nya lurar?
     
  5. SALVETA

    SALVETA Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    361
    Mottagna gillanden:
    52

    MINA ENHETER

    Jag sitter också och är sugen på en ny lur efter snart 2 år med min Desire, men jag hittar ingen värdig ersättare... Efter att ha kört ics sedan slutet av förra året vill jag inte gå ner till 2.x som typ alla nya fortfarande har och kommer ha ett tag till. Jag var lite sugen på nya nexus när den kom men tänkte att det skulle komma bättre saker nu till våren, men det har det ju knappt gjort. Inte ens ryktena om kommande enheter kan få det att Vattnas tillräckligt tycker jag. Hade xperia s sett ut som arc med riktiga knappar så hade jag eventuellt tagit den men nu gillar jag inte alls designen. Sen är det ju så snyggt med amoled, jag vill att svart ska vara SVART. Jag tycker de flesta tillverkares guin ser ganska barnsliga ut, htc såg ok ut innan tyckte jag men nu efter ett tag med clean ics så ser det ganska plottrigt ut det också. Hade nexus kommit nu igen med "ett halvårs förbättring" så hade jag tagit den, men nu blir det nog ett extra batteri till min goda Desire och vänta på något gott som förhoppningsvis inte finns så sjukt långt bort....
     
  6. saxzor95

    saxzor95 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 feb 2011
    Inlägg:
    74
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    S2an blev min ersättare för desiren :P
     
  7. candyraver

    candyraver Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2010
    Inlägg:
    1 376
    Mottagna gillanden:
    136
    Telefon:
    S10e

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S10e
    Fet lur men samma upplösning som min gamle Desire ju. Sen är S2 sjukt slim och snygg och snabb men annars inget speciellt tyvärr. Hade pengar vuxit på träd hade jag inte tvekat dock...
     
  8. tors

    tors Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2010
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    8
    Telefon:
    Xperia XZ1

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xperia XZ1
    Svååårt.

    Möjligtvis Xperia P om den känns bra i handen.

    4-tummare men bara 3 mm högre och 5 mm smalare (122x59.5x10.5 vs 119x60.0x11.9).
    Ingen LTE men det klarar man sig väl utan ett par år till kanske.

    Känns den inte bra blir det fortsatt Desire tills nåt nytt dyker upp :)
     
  9. PingviN

    PingviN Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    211
    Mottagna gillanden:
    20
    Telefon:
    Xperia XZ2 Premium

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xperia XZ2 Premium
    Övrigt:
    Garmin Vivoactive 3
    Sitter i exakt samma sits med bindningstid som går ut i April.

    Just nu är alternativen absolut HTC One X eller HTC One S. Är egentligen inte jättesugen på större telefon än Desire, men det är nog bara att acceptera att 4.3"+ är här för att stanna och är det som gäller om man vill ha modern hårdvara. S lockar mest med metallkrop, amoled och Krait, men upplösningen hos X är klart bättre. Ser fram emot att få testa båda. One X är ju knappt märkbart större trots större skärm och plasten ska tydligen inte vara helt olik Nokia Lumia 800s.

    Sonys nya serie är för plastig, Huawei är Huawei.

    Galaxy S3 har jag förstås höga förväntningar på, men om det är samma vidriga plastkropp som på S2:an så avstår jag nog, oavsett övrig hårdvara. Förhoppningsvis har Samsung gjort som HTC och sneglat lite på Nokia när det kommer till plast och slutar med sån där plastig plast som känns billig.

    LG tackar jag nej till direkt. Morsans Optimus 2X har allt annat än imponerat och jag vill låta det gå minst en produktcykel innan jag tittar på LG igen.

    Fujitsu visade upp en trevlig quad med 1080-display vilket låter fantastiskt, men den verkar vara ett halvår bort, men såg inte imponerande ut byggkvalitetsmässigt. Fysiska knappar i plast är ju rent av horribelt.

    Annars är jag vansinnigt sugen på en vit Lumia 800. Vore kul med något helt nytt.
     
  10. Vanne

    Vanne Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2010
    Inlägg:
    104
    Mottagna gillanden:
    11
    Telefon:
    OnePlus 3T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 3T
    Telefon 2:
    OnePlus One
    Det enda som hindrar mig från att byta är att inga nya telefoner har fysiska knappar som Desire har. Det är så mycket skönare imo.
     
  11. candyraver

    candyraver Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2010
    Inlägg:
    1 376
    Mottagna gillanden:
    136
    Telefon:
    S10e

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S10e
    Inte testat soft-keys men det verkar nice
     
  12. leolulz

    leolulz Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 feb 2011
    Inlägg:
    1 513
    Mottagna gillanden:
    251
    Telefon:
    Note 8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Note 8
    Övrigt:
    Chromecast
    Håller med dig exakt angående detta! Har använt brorsans Desire HD och nejnejnej.. Så hemskt mycket skönare att känna att man trycker ner en knapp.
     
  13. Tobias_W

    Tobias_W Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2011
    Inlägg:
    94
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Galaxy SIII

    Tack och lov verkar det som att Samsung övergett plasten för keramik. De senaste ryktena jag hört är alltså en 4,6" skärm, keramiskt skal och 1080p upplösning samt quad-core. Det enda som oroar mig är att Samsung väljer bort Amoled i den telefonen. Men i övrigt verkar just den telefonen vara en värdig ersättare för min Desire. Jag är lite trött på designen och senaste HTC telefonerna var inte så spännande enligt mig.

    I dagsläget kör jag Elelinux med HD widgets. Det funkar likvärdigt som sense men flyter fruktansvärt mycket bättre! Är fortfarande grymt nöjd med min Desire. Vid väldigt lite användning höll batteriet i nästan 5 dagar med Elelinux!
     
    Last edited: 29 feb 2012
  14. Antdroid

    Antdroid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2010
    Inlägg:
    124
    Mottagna gillanden:
    29
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    MI 12

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    MI 12
    Övrigt:
    Acer Chromebook R13
    Kommer sakna Desiren men med inget minnen kvar och halvtaskig kamera är nu en Experia S beställd. Vad kan man få för en Desire idag?
     
  15. Data-Danne

    Data-Danne Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 feb 2011
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Haha, skönt att smaken är så olika. :)
    Själv tycker jag att sambons Desire känns fruktansvärt gammaldags och att knapparna kräver mer muskelarbete (jodå, till och med min tumme är lat) för att tryckas ner, och har sämre respons. Det känns alltid mycket trevligare att gå tillbaka till min egen Desire HD.
    Ja, sen har vi ju min Xperia Neo som jag har som jobbtelefon, där knapparna inte bara är fysiska utan dessutom jättetröga, jobbigt ju...
     
  16. Vanne

    Vanne Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2010
    Inlägg:
    104
    Mottagna gillanden:
    11
    Telefon:
    OnePlus 3T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 3T
    Telefon 2:
    OnePlus One
    Men med denna evolution på telefonerna kommer man nog inte undan i slutändan ändå. Någon gång måste man köpa ny telefon :D
     
  17. leolulz

    leolulz Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 feb 2011
    Inlägg:
    1 513
    Mottagna gillanden:
    251
    Telefon:
    Note 8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Note 8
    Övrigt:
    Chromecast
    Ingen som har nån aning om hur kvalitén på EVO3D är? :) Ser lite smått intressant ut. Inte p.g.a. 3D funktionen dock utan priset är detsamma som min desire (telenor pott surf 199). Är nämligen student så har ingen enorm inkomst :D

    Hur är den jämfört mot Sensation?
     
    Last edited: 29 feb 2012
  18. Tobias_W

    Tobias_W Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2011
    Inlägg:
    94
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Gammal? Har för mig att den släpptes i USA för en bra stund sen. Men som föredetta student så förstår jag att du vill ha mesta möjliga "bang for buck"! :money: Jag är rätt nöjd med min jobbtelefon som är en Arc. Riktigt prisvärd telefon idag. Så den eller det mindre syskonet Ray. Enligt mig är dessa tvenne de mer prisvärda telefonerna idag.
     
  19. Dockland

    Dockland Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    1 jun 2010
    Inlägg:
    4 378
    Mottagna gillanden:
    847
    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    iPhone 13 Pro Max
    Telefon 3:
    iPhone 11
    Platta:
    iPad Pro 12,9" gen 4 (2020)
    Övrigt:
    Apple Watch 7 & 8 - MAC M1 - AirPods Pro2 & Max - Apple TV
    En beggad olåst Desire. 500:- kanske.
     
  20. candyraver

    candyraver Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2010
    Inlägg:
    1 376
    Mottagna gillanden:
    136
    Telefon:
    S10e

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S10e
    Njaaa... tro mer vi ska närma oss 1000-lappen men visst det börjar vli en gammal lur. Kanske bara jag som är så himla nöjd med Desiren att jag överväderar den.