Diskussion: Xperia V kommer inte att uppdateras till Kitkat 4.4

Diskussion i 'Xperia V' startad av dragontrumpetare, 23 aug 2014.

  1. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Precis som många kanske redan räknat ut, så kommer inte Xperia v tillsammans med Xperia T och TX bli uppdaterade till Kitkat 4.4. Sony har i dagarna uppdateras sin mjukvaruspportsida med denna nyhet.

    Alltså visst, jag är helt ok. med 4.3 för den är stabil. Men så länge kamera fungerar uselt när man filmar video, så är det inte ok. Eftersom Sony har smygit ut detta utan att själva kommentera det hela via deras normala kanaler, så vet nog ingen varför Sony bestämt att inte uppdatera dessa lurar.

    Visst, 18 månader har gått för alla lurarna när det gäller Googles uppdaterings garanti som Sony skrivit under, men det känns lite som att tillverkarna gör allt för att dra ut på tiden, så att de på något sätt slipper uppdaterar, för som vi alla vet, finns det inget i hårdvaran på Sony Xperia V som stoppa en kitkatuppdatering.

    Själv tycker jag nog att google måste nog bli lite tuffare på detta och kräva att om hårdvaran klarar den ny mjukvaran så skall den också uppdateras. Förstår inte varför det skall vara så här på Android. Att en lur håller i 1.5 år sedan slutar supporten? Det är ju löjligt om man då jämför med ex Apple och iPhone.

    Visst är glad att jag idag kör Z1 compact, så man har det senaste i mjukvara ändå. Men fankens, vad jag tycker synd om denna luren som faktiskt inte alls var dålig på något sätt (förutom frontkameran då. :-) ) FÅr återigen känslan av att Sony koncentrera sig på de lurar som man utvecklat utanför samarbetet med Ericsson.

    En medelväg skulle ju kunna vara att de ger ut en version av sin sony-rom och drivrutiner för dessa modeller, så att XDA kan fixa det åt Sony. För antar att det förstås handlar om pengar. Men ärligt talat, jag hade kunnat tänkt mig betala en slant för att få kitkat. Varför inte göra så här.... under 18 månader, så är det gratis OS-uppdateringar som gäller. Utöver denna tid, så kostar det och du får den senaste OS-uppdateringen, så länge hårdvaran klarar detta.
     
    xperiadroid och pj87 gillar detta.
  2. Ekman

    Ekman Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2009
    Inlägg:
    1 851
    Mottagna gillanden:
    606
    Operatör:
    Fello

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Håller med dig! Har haft många V. Bra telefon.
     
    dragontrumpetare gillar detta.
  3. RZ.

    RZ. Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2014
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hade varit trevligt med 4.4
     
  4. cheesen

    cheesen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2013
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Sen tycker jag att 18 mån borde börja räknas när dom slutar sälja telefonen. Inte länge sen jag såg xperia v i elgigantens blad.
     
  5. isso

    isso Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 nov 2010
    Inlägg:
    104
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Tråkigt...

    Någon som vet en stabil 4.4 rom? Alternativt en annan som är bättre än stock?

    Skickat från min LT25i via Tapatalk