Connectings fanclub-tråd

Diskussion i 'Windows, datortillbehör & komponenter' startad av Dirk Diggler, 14 mar 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Tapani

    Tapani Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2010
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag vet inte. Allt jag hittar är artiklar från 2011. Vet inte om du skrev fel, men jag pratar om Lumia 800. Hur som, jag hoppas den får NFC-stöd, wifi tethering och WP8! Tror den skulle vara perfekt då.
     
  2. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 048
    Mottagna gillanden:
    8 491
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Tror både Lumia 900 och 710 eller vad den heter har tethering. Så säkerligen kommer det till 800 också vet bara inte när. Inget jag personligen väntar på över huvud taget.

    Sent from my Lumia 800 using Board Express
     
  3. Veinless

    Veinless Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2010
    Inlägg:
    77
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Även jag köpte mig en Lumia 800 för en månad sedan oxh håller med Dirk. Aldrig varit mer nöjd med en telefon. Stör mig inte nämnvärt på "avsaknaden" av appar heller då det mesta trots allt finns + att de shortcuts man kan skapa som Tiles löser mycket. Det enda är att jag görna skulle vilja scrolla en gång åt vänster för att där kunna ha fler Tiles istället för att behöva ha en längre lista som bara fortsätter neråt på hemskärmen. En fantastisk telefon!

    Sent from my Lumia 800 using Board Express
     
  4. Murer

    Murer Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jun 2009
    Inlägg:
    115
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Nej jag skrev inte fel. Min tanke var att om Lumia 900 och andra Lumiamodeller får WiFi-tethering så bör även 800 få det. Nu verkar det dock bekräftat på XDA, om man kollar i tråden om Lumia 800.

    Finns det hårdvarustöd för NFC i Lumia 800?
     
  5. scanie

    scanie Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2011
    Inlägg:
    354
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER

    900:an hade väl wifi tethering redan vid launch? Angående NFC på 800 så har jag varken läst eller hört att den skulle vara förberedd för det.

    Skickat från min Lumia 800 med Board Express
     
  6. Tapani

    Tapani Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2010
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Aye, då förstår jag. Det var bra nyheter!

    Har läst någonstans om att den hade stöd för NFC och att det bara behövde aktiveras via en framtida uppdatering. Men jag är verkligen inte säker på om det är sant.

    Läste också precis i ett tidigare inlägg i tråden att 800 och andra WP7 telefoner inte kommer att få WP8. Visst, det är nog inget man ska förvänta sig att få, men det är lite synd ändå. Särskilt med tanke på hur mycket dom pushat 800 bara för att ganska snabbt glömma bort den helt.

    Vet inte om man borde vänta till Oktober eller så till nu och köpa Lumian och skita i WP8.
     
  7. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Enligt mycket jag läst på engelska och amerikanska sidor så får lumia 800 wp8 men jag lovar inget ;-)

    Sent from my Lumia 800 using Board Express
     
  8. Tapani

    Tapani Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2010
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

  9. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
  10. Tapani

    Tapani Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2010
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    True that. Vet dock inte vem den här Paul är och vad han har för relation till Nokia. Kanske pratar han dynga, men som jag förstått det så kräver WP8 bättre hårdvara än vad Lumia 800 har.
     
  11. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Utan att ha speciellt mycket kunskap så, ja han pratar dynga.

    Om wp8 kräver bättre hårdvara så har jag ju då valt fel, var ju det jag ville komma ifrån med denna hårdvaruhysteri som nu råder inom Android ;-)

    Sent from my GT-P7310 using Tapatalk 2
     
  12. Bobby83

    Bobby83 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2011
    Inlägg:
    409
    Mottagna gillanden:
    302

    MINA ENHETER

    Han har ingen relation till Nokia. Däremot har han rätt tunga kontakter hos Microsoft vilket är anledningen till att han blir citerad. Jag personligen tror inte dagens telefoner får WP8. Utan sannolikt blir det nåt liknande Apple gjorde för 3GS dvs ett slags value pack

    Vad jag förstått så kommer WP8 köra på samma kernel som Windows 8 och Microsoft kräver ju Tegra 3/4 och Snapdragon 4 som minimum krav för Windows 8 tablets. Tanken är ju att alla utvecklare ska lätt kunna porta sina windows 8 dator apps till tablets/telefoner
     
  13. MeemSenco

    MeemSenco Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2010
    Inlägg:
    533
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Läste på XDA om den nya uppdateringen dom hade hittat och läste att dom hade tagit bort Facebook i kontakterna eller något liknande, what's up with that?
     
  14. nox

    nox Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2011
    Inlägg:
    1 531
    Mottagna gillanden:
    135

    MINA ENHETER

    A special request from Mao Zedong himself...
     
    MeemSenco gillar detta.
  15. MeemSenco

    MeemSenco Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2010
    Inlägg:
    533
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Då är jag me ;)
     
  16. Tapani

    Tapani Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2010
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Vad innebär en value-pack? Är inte så kunnig när det gäller sånt här och har aldrig hört det uttrycket tidigare.
     
  17. nox

    nox Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2011
    Inlägg:
    1 531
    Mottagna gillanden:
    135

    MINA ENHETER

    Det jag tror att Bobbie (född 1983) menar med detta är helt enkelt att WP8 kan komma att dyka upp "till viss del" för nuvarande WP7.5-telefoner.

    När Apple lanserade iOS 5 förra året klargjordes det att man skulle ha möjlighet att köra in den senaste mjukvaran till iPhone 3GS, iPhone 4 (och så även kommande iPhone 4S).

    Dock poängterades det att iPhone 3GS - på grund av bristande hårdvara för vissa nyckelfunktioner - inte skulle stödja iOS 5 fullt ut som iPhone 4/4S skulle ha möjlighet till.

    Därför är det väldigt dumt att gå ut med att "inga nuvarande telefoner kommer att få WP8" då man i dagsläget vill sälja så mycket man bara kan innan nästa stora mjukvaruversion föds (Apollo).

    Det är därför mycket möjligt att man istället tänker taktiskt, precis som Apple, och går ut med att "dessa enheter kommer att få WP8 men vissa funktioner kommer p.g.a. bristande hårdvara inte kunna nyttjas för enhet x, y och z".

    På så sätt gör man mobilägare med WP7.5 glada (precis vad som hände för iPhone 3GS-ägarna) och många nöjer sig då med att man minsann kommer att få WP8 till sin lur.

    Om detta är planen eller inte får framtiden utvisa men scenariot är inte helt omöjligt. Om det sedan utelämnas "viktiga" eller "coola" funktioner för oss med telefoner som har lite sämre hårdvara än de nya lurarna - det är helt enkelt en fråga för mjukvarukillarna :).
     
  18. Tapani

    Tapani Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2010
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Okej, då förstår jag! Jag vet inte om WP8 ens är särskilt viktigt för mig eller om det bara är att behov att ha det allra senaste. Samtidigt känner jag att det är lite dumt att köpa något när det kommer en bättre version inom kort, men jag saknar att kunna spela musik på mobilen (haft en gammal tegelsten till mobil - ingen färg! - sen nyår) och skulle gärna vilja uppgradera utan att behöva vänta till Oktober. Men det där med value-pack låter definitivt inte helt fel, om man nu skulle få det! :-)
     
  19. Bobby83

    Bobby83 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2011
    Inlägg:
    409
    Mottagna gillanden:
    302

    MINA ENHETER

    Det kommer alltid komma bättre och snabbare produkter oavsett när du köper. Så är det tyvärr med teknologi vare sig det e mobiler eller datorer. Så om nån telefon idag har alla funktioner du vill ha så kör på det. Men Microsoft kommer ha ett event i juni för utvecklare och det finns en chans att dom kommer berätta mer om WP8/Apollo där.
     
  20. Tapani

    Tapani Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2010
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Så sant, så sant. Det är jag mycket väl medveten om, tyvärr, men man kan ändå inte låta bli att önska att det inte sker för fort. Om Apollo skulle komma om först ett år så skulle jag inte ha några problem med det. Men nåja, jag är nog rätt säker på att jag kommer köpa en Lumia om ca. 2 veckor! Den är ju så vacker :-)
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.