Sony Xperia S

Diskussion i 'Xperia S - Allmänt' startad av jebediah, 10 jan 2012.

  1. Arvid719

    Arvid719 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2012
    Inlägg:
    472
    Mottagna gillanden:
    54

    MINA ENHETER

    Bara trycka på artist/album texten tog ett tag för mig fatta det också. Spellist problemet har jag inte då jag använder mig av slump funktionen men det tar ju bara 2 sek skapa spellistor på datorn annars.



    Skickat ifrån min Sony Xperia S
     
  2. Nightsblood

    Nightsblood Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2012
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

     
  3. Järnsnoken

    Järnsnoken Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 mar 2012
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Håller med om att musikspelaren är grym! Den känner dessutom av nya filer som läggs in på sekunden!

    Sent from my LT26i using Tapatalk
     
  4. Arvid719

    Arvid719 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2012
    Inlägg:
    472
    Mottagna gillanden:
    54

    MINA ENHETER

     
  5. Nightsblood

    Nightsblood Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2012
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

     
  6. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Ja, du backar troligen med bakåtknappen eller hur? Det finns en tillbakapil under flikarna som då gör att du backar tillbaka till artistlistan.

    Skickat via tapatalk från min fina Xperia S
     
  7. Nightsblood

    Nightsblood Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2012
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Har du ens prövat eller har jag fel på min tele??? Ja tillbakapilen finns innan man spelar upp en låt, sätter jag på en låt så försvinner den, backar jag med knappen kommer jag tillbaka till startskärmen, det enda är alltså att gå in på fliken min musik, välja artister, o sen bläddra ner till där man befann sig, vilket jag hellre hade gjort med 2 bakåttryck..
     
  8. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Jovisst har jag provat. Hade ju inte sagt det i sådana fall. Men däremot hade missuppfattat ditt problem. Men det finns sätt där också. Du vill komma tillbaka till ditt album, eller just den artist du lyssna på för att välja en ny låt mer fritt. Enkelt. behövs bara 1 knackning på skärmen. Du klicka på artistens namn, eller album, så kommer du tillbaka till alla spår, eller flicken med artistens alla album. Hängde du med? Musikspelaren är, skulle jag vilja säga, riktigt kompetent och bra mycket bättre än googles stockspelare. Skall tilläggas. Kollade precis manualen, och de beskriver faktiskt inte det sättet, men det funkade som sagt på min.
     
    Last edited: 10 maj 2012
  9. Nightsblood

    Nightsblood Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2012
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Hehe, jag kanske är kass på att förklara vad jag menar, men det du beskriver var det någon annan som nämnde också. Nu ska jag försöka beskriva hela scenariot så det blir rätt :) Jag sitter o dj:ar från min telefon via bluetooth, går in på artister o bläddrar ner i bokstavsordning för att hitta någon artist jag vill höra, går in på den artisten (exempelvis dr alban), spelar en låt, när den är klar vill jag tillbaks till listan med artister, och samma ställe som jag var på innan (bokstaven d) alltså inte den artist jag precis spelat. Det är i det här läget jag vill kunna backa, som det är nu måste jag göra om allt o scrolla ner till bokstaven d o sen fortsätta.. Detta är ju inte världens grej men en sak som stör mig, ännu värre är det när man väljer låtar istället för artister, behöva scrolla ner tusentals låtar istället för ett enkelt tryck bakåt!

    Lite av samma problem tycker jag det är när man skickar sms, ett enkelt klick för att komma till listan med alla sms saknar jag. Nu ploppar senaste konversationen upp o trycker man sen bakåt så hamnar ibland på startskärmen eller föregående meddelande..
     
  10. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM

    ok, där gick jag bet... ja det borde kanske ha funnits en sådan funktion.... :) men andra sidan går det ju fort å komma tillbaka.... men jag gillar spelaren ändå :)
     
  11. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Fankens vad de trashar Xperia S nu då på Feber? Återigen de everligga tjatet om touchknappar som svarar dåligt. Men hallå, är det något fel på mig eller? För hos mig svarar de ju ideligen? Är det något fel på min lur eller om det nu funkar hela tiden? Jäkla tomtar de är på feber. Kan bli lite trött på dem ibland alltså.
     
  12. Arvid719

    Arvid719 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2012
    Inlägg:
    472
    Mottagna gillanden:
    54

    MINA ENHETER

    Feber är nog så "anti allt som ej är Apple går att bli" Förstår inte heller problemet med knapparna, har folk fingrar stora som nålhuvuden eller?
     
  13. Galaxy

    Galaxy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2009
    Inlägg:
    1 778
    Mottagna gillanden:
    120

    MINA ENHETER

    Det gör dom helt rätt i, Touchknapparna är inte 100%iga och även om jag har lärt mig dom så händer det ofta att de inte svarar, i vissa lägen där jag inte,kommer åt fingrarna som jag vill så svarar de inte. Du får för din egen skull tagga ner fanboyismen o låta objektiviteten ta över, den är mer sund ;-)

    Skickat från min LT26i via Tapatalk 2
     
  14. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Visst jag gillar Xperia S men jag har verkligen inga problem med detta. Jag missade faktiskt fler knapptryck på min gamla arc S som var väldigt lät ibland att trycka på knapparna å backa ur en app istället. Med Xperia S klickar jag aldrig fel. Visst håller jag med om att P har bättre placeringar på micro-usb och micro-hdmi portarna och ärligt talat en trevlig storlek. Men jag föredra nog knappar som inte reagera för lätt. Ett annat fel som jag hotad Sony rätta till är hur man väcker luren. Men feber är ensamma on att inte rekommendera luren gentemot p. Mellan får ju uppfattningen att luren är en beta vilket jag inte känner alls.

    Skickat via tapatalk från min fina Xperia S
     
  15. brat

    brat Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 maj 2010
    Inlägg:
    88
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Äntligen!
     
  16. Skogstobbe

    Skogstobbe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2011
    Inlägg:
    233
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    ???
     
  17. MrMör

    MrMör Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    259
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Fan nu har jag fått gula fläcken på min XS :S har typ haft den sedan telefonen släpptes 2012... Fläcken har lagt sig väldigt iögonfallande, riktigt störigt..

    Är det någon mer som fortfarande använder sin Xperia S?
     
  18. Kurt

    Kurt Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2011
    Inlägg:
    970
    Mottagna gillanden:
    128
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15 PM

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15 PM
    Har inte haft den på 1.5 år och det är jag glad över. Sämre telefon får man leta efter..

    Skickat från min LG-D802 via Tapatalk
     
  19. Maqqan

    Maqqan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2012
    Inlägg:
    1 310
    Mottagna gillanden:
    460
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Telefon 2:
    Oneplus 6T
    Platta:
    iPad Mini 2
    Övrigt:
    Garmin 945
    Jag använder den som surftelefon med wifog, men som Kurt sa, är nog den sämsta telefon jag haft. Trots två års användande förbluffas jag över hur dåliga knapparna är ibland.

    Sony Z2 and Tapatalk
     
  20. Agorazo

    Agorazo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2011
    Inlägg:
    164
    Mottagna gillanden:
    17
    Telefon:
    Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nexus 6P
    Jag använder min fortfarande. Och blir arg varje gång!