Desire startar om sej själv

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av Norda, 21 jun 2010.

  1. Norda

    Norda Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2010
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har ett problem med min Desire, den startar om sej själv om man använder internet eller använder google map rätt mycket. Vet inte om det är för att den blir för varm eller vad det är. Brukar bli att när den vita startbilden med gröna HTC texten kommer fram så startar den om sej redan där ett par gånger.
    Någon som vet vad det kan vara för fel?
    Mvh Norda
     
  2. Paddepitt

    Paddepitt Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2010
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Samma problem när jag använder spotify en längre tid... annars inga problem
     
  3. mmm... martin

    mmm... martin Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2010
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har samma problem. Inträffar vi internet-uppkoplingar (nästan när som helst mao), både via wlan och mobila nätet. Det kan även hända när jag kopplar in usb-sladden, både till datorn och på laddning i väggen.

    Kan även få flera omstarter i rad, innan den hunnit start upp helt, som du beskriver. Ibland är den lite varmare än vanligt (uppemot 35 grader gentemot dryga 25 i vanliga fall), ibland inte.

    För mig inträffade det först efter jag uppdaterade firmwaren till 1.21.405.2 när den kom härom veckan. Någon som vet vad det beror på eller har en fix / work around? Det enda jag upptäckt som hjälper är att ta ut batteriet i ett par minuter iaf, då verkar den hålla sig igång ett par timmar kanske innan den startar om igen.

    Kontaktade supporten, men utöver att resetta hade de inga fler tips att ge förutom att lämna in den. Frågade om FroYo var nära till hands så man kanske slapp skeppa iväg den, men väntat nog fick jag inget svar på det.
     
    Last edited: 21 jun 2010
  4. Norda

    Norda Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2010
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Då har jag lämnat in telefonen. Ringde och pratade med HTC och killen sa att sådär ska den inte göra.
    Så fort telefonen blir varm så börjar den att starta om sej, satt i en bil utan AC på väg till butiken där jag lämnade in telefonen, då gick det knappt att använda den. Så får se vad dom kommer fram till på HTC. Det blir väl att dom inte hittar något fel på den :innocent:
     
  5. Anwar93

    Anwar93 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2010
    Inlägg:
    464
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Händer mig när min mobil sätts i loop. Inte annars!
     
  6. dabman

    dabman Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 feb 2010
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Sätts i loop?
     
  7. Norda

    Norda Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2010
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Loop?
     
  8. Anwar93

    Anwar93 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2010
    Inlägg:
    464
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Ifall man avslutar en app med hemknappen, så är den ju inte helt avslutad. Så när man öppnar t.ex. internet, så kan jag klicka på bakåt pilen, utan att gå ur internet. Som jag inte hade behövt, ifall jag avslutat internet på ett annat sätt.

    Ibland så går jag typ in på Internet klickar bakåt, då kommer jag in i en annan app, fortsätter klickar bakåt, kommer in en annan, sen till ett gammalt samtal jag fått/gjort, men den ringer inte upp utan den tar mig tillbaka till början. Och ifall jag spammar bakåt-knappen, så fortsätter den att gå i loop. Tills jag klickar på hem-knappen. Då startar SenseUI om!

    Kanske svårt att förstå, klandrar er inte. Jag har varken lust att skriva, eller läsa för tillfället :P
     
  9. Dockland

    Dockland Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    1 jun 2010
    Inlägg:
    4 378
    Mottagna gillanden:
    847
    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    iPhone 13 Pro Max
    Telefon 3:
    iPhone 11
    Platta:
    iPad Pro 12,9" gen 4 (2020)
    Övrigt:
    Apple Watch 7 & 8 - MAC M1 - AirPods Pro2 & Max - Apple TV
    Det skulle vara nimt med en appväxlare, likt windows alt-tab funktion. Nu blir det lite pillande med skärmen och homeknappen om jag skulle vilja kolla något på sms samtidigt som jag surfar och kanske snabbt växla över till musiken för att byta låt, och via saldo, återigen komma till smset. det vore något.
     
  10. Anwar93

    Anwar93 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2010
    Inlägg:
    464
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Hade inte gjort mig besviken. En extra knapp, eller en dubble-tap på mittenknappen för att kunna växla fort!
     
  11. Dockland

    Dockland Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    1 jun 2010
    Inlägg:
    4 378
    Mottagna gillanden:
    847
    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    iPhone 13 Pro Max
    Telefon 3:
    iPhone 11
    Platta:
    iPad Pro 12,9" gen 4 (2020)
    Övrigt:
    Apple Watch 7 & 8 - MAC M1 - AirPods Pro2 & Max - Apple TV
    Precis. eller ett "swipe"fönster för alla öppna apps och sidor.
     
  12. Anwar93

    Anwar93 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2010
    Inlägg:
    464
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Tänkte också på det, men skulle göra det svårt för apps. med multi-touch :D
     
  13. Dockland

    Dockland Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    1 jun 2010
    Inlägg:
    4 378
    Mottagna gillanden:
    847
    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    iPhone 13 Pro Max
    Telefon 3:
    iPhone 11
    Platta:
    iPad Pro 12,9" gen 4 (2020)
    Övrigt:
    Apple Watch 7 & 8 - MAC M1 - AirPods Pro2 & Max - Apple TV
    True
     
  14. jonathanwong

    jonathanwong Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jun 2010
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER


    windows tab funtion finns ju, håll ner home knappen :)
     
  15. Anwar93

    Anwar93 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2010
    Inlägg:
    464
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Funkar tyvärr inte så bra som man vill. Windows Tab är för program du har uppe för tillfället, inte program som går i bakgrunden. Ifall jag satt på musik en timma innan jag vill byta låt, så är jag 100% säker på att jag har andra "sex senaste program". Så den vägen funkar tyvärr inte alltid.
     
  16. brollann

    brollann Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    262
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Min var likadan som TS och mmm... martin, skickade in den till onoff för rep i slutet av maj fick tillbaks den i veckan och det längsta jag har lyckats får den att fungera efter reperationen utan reboot om jag kommer in i telefonen är ca 45 sek vilket känns i minsta laget faktiskt för en fungerande mobil.
    Det som anovo gjorde var att uppdatera mjukvaran endast tror inte de kollade om den bootade om, trist att de inte testade den eftersom felet kvarstår och är större nu efter den var inne hos dem.
    Så jag blir väl av med min desire 1 månad till tyvärr nu för samma fel som den var inne för.
     
  17. Anwar93

    Anwar93 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2010
    Inlägg:
    464
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Demonstration mot Anovo borde anordnas!
     
  18. Norda

    Norda Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2010
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Sånt där är ju så tråkigt, hoppas man inte får tillbaka en lika dåligt fungerande telefon som man lämnade in. Hade en Sony Ericsson som dom fick ta tillbaka vid luckan 3 gånger.
     
  19. fsahlin

    fsahlin Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2010
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Andra gången gillt?

    Hade min Desire inne för reparation under drygt två veckor. Fick tillbaka den precis till midsommar för att till min besvikelse funkar den ännu sämre!:cry:

    Den startar om sig själv ett antal ggr för att sedan ibland bara frysa (den blir då extra varm) ibland vibrerar den 5 ggr vid omstarten, .

    Snackade med HTC support som rekomenderade att jag skulle begära en "extended test" vid reparationen där de tydligen ska kunna upptäcka fler fel... frågade även lite försiktigt om inte 2.2 skulle komma snart och att det kanske skulle lösa mina problem. Fick svaret att HTC håller på att anpassa det till Sense just nu och att de inte hade uppgifter om när en uppdatering till Desire kommer.

    Nu har jag lämnat in min telefon igen för andra gången och hoppas på att få tillbaka en fungerande telefon till semestern...
     
  20. Norda

    Norda Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2010
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det låter ju inte så värst bra, får man hoppas på det bästa. Min förra Sony Ericsson telefon sa dom om det var samma fel 3 gånger så var det upp till Sony Ericsson att byta ut telefonen. Köpte den på Elgiganten. Där var Sony Ericsson väldigt bra att ha med att göra. Telefonen som krånglade var en K850i. Den modellen fans inte kvar när min gick sönder så jag fick en C905 i stället. Skulle fått en C902 men den var slut i lager hos Sony Ericsson.

    Då kanske det här är ett "vanligt" problem med HTC Desire?
    Tjejens Desire funkar problemfritt "än så länge". Hon fick den på hyllan som låg ovan på min :( :)