KitKat finns snart till g pad (i Korea)

Diskussion i 'LG' startad av Holabanarne, 30 mar 2014.

  1. si3rra

    si3rra Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2011
    Inlägg:
    65
    Mottagna gillanden:
    27
    Operatör:
    Comviq, Telenor
    Telefon:
    ZenFone 9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq, Telenor
    Telefon:
    ZenFone 9
    Telefon 2:
    Motorola G9-Play
    Telefon 3:
    OnePlus Nord
    wargreymon, du verkade ha koll på LG, ryktas lite på nätet om en v50020b version av 4.4.2 är det något vi kan förvänta oss se något av inom en snar framtid eller är den bara för vissa markets, samt vad har man ändrat i denna?
    -------------------------------------------------------------------------------------
    jorego, möjligtvis så att det inte är fel på din gpad eller Android utan dina filhanterare som inte är uppdaterade att klara av KitKat's nya restriktivare regler för minneskort.

    Här ang "file expert" - http://www.gizchina.com/2014/04/01/geeksoft-claims-fix-android-kitkat-sd-card-woes/ (skrivet 1a april, file expert senast uppdaterad på play 2a april)
     
    Last edited: 12 apr 2014
  2. wargreymon

    wargreymon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2012
    Inlägg:
    1 878
    Mottagna gillanden:
    530

    MINA ENHETER

    20B håller på att rulla ut till vissa, verkar som att folk i USA och UK har fått. Lär nog inte ta lång tid innan vi kan ladda hem den. Annars finns det kdz här: http://csmgdl.lgmobile.com/dn/downloader.dev?fileKey=FW524595432109876543213/V50020B_00.kdz
     
  3. jorego

    jorego Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 okt 2012
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    En del av problemet verkar ha löst sig med root och ändrade skriv-regler för sd-kortet. Märkte att file expert nådde sd-kortet men att genvägen måste peka fel, man fick gå genom /storage/external_SD/ helt enkelt.

    Att kortet avmonteras vet jag dock inte vad det beror på, men inser nu att det inte heller hänt sen jag avinstallerade file expert. Så för tillfället är jag helnöjd.

    Skickat från min LG-V500 via Tapatalk
     
  4. K4L

    K4L Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2010
    Inlägg:
    120
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

  5. wargreymon

    wargreymon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2012
    Inlägg:
    1 878
    Mottagna gillanden:
    530

    MINA ENHETER

    Säkert någon buggfix, jag har inga problem på 20A. Tror att någon nämnde ART däremot.
     
  6. Atkinson

    Atkinson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2012
    Inlägg:
    383
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Känns som att batterikapaciteten blev bättre med Android 4.4.2. Har ni märkt samma sak eller är det bara jag som inbillar mig?
     
  7. wargreymon

    wargreymon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2012
    Inlägg:
    1 878
    Mottagna gillanden:
    530

    MINA ENHETER

    Den borde bli bättre med tanke på optimeringar och så, har hört andra som tyckt det blivit bättre med. Kan inte själv säga mycket då KitKat kom ut när jag fick tillbaka min från reparation.
     
  8. jorego

    jorego Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 okt 2012
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nu har min G Pad börjat visa felmeddelande "bluetooth har stoppats" (3-4 ggr i rad) igen. Även fast man inte ens har bluetooth på. Hoppas 20b löser detta!

    Skickat från min LG-V500 via Tapatalk
     
  9. wargreymon

    wargreymon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2012
    Inlägg:
    1 878
    Mottagna gillanden:
    530

    MINA ENHETER

    Låter inte som ett vidare sträckt problem. Har du fabriksåterställt och se om det löser sig?
     
  10. jorego

    jorego Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 okt 2012
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jo, det löste problemet tillfälligt, samma sak med att minneskortet avmonteras, men nu är det problemet tillbaka också. Läst om fler med liknande problem så det är väl säkert några små-buggar, förhoppningsvis löser 20b det när uppdateringen väl når Sverige.

    Skickat från min LG-V500 via Tapatalk
     
  11. Clueless

    Clueless Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 okt 2013
    Inlägg:
    94
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    Nu har jag hittat en annan sak som blivit bättre med Kitkat. Swapps och liknande multitasking-appar gick ej att köra med gamla versionen pga att hela plattan blev slö och fick microlagg överallt. Med Kitkat funkar Swapps precis som det ska.

    Notifieringsfältet går också att stänga genom att dra i valfri tom yta. Tidigare var man ju tvungen att ta tag allra längst ner. Mycket bättre nu.

    Skickat från min LG-V500 via Tapatalk
     
    Last edited: 17 apr 2014
  12. jorego

    jorego Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 okt 2012
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Fortfarande problem med att sd-kortet avmonteras till och från, men det kan jag leva med, dock så kommer det upp att bluetooth har stoppats varje gång jag installerar / uppdaterar en app. Ingen som har någon lösning på detta?

    Skickat från min LG-V500 via Tapatalk
     
  13. Holabanarne

    Holabanarne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 apr 2013
    Inlägg:
    549
    Mottagna gillanden:
    442
    Telefon:
    Xiaomi 11T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi 11T
    Platta:
    Huawei M5 lite
    Övrigt:
    Huawei Watch GT
    Ni som har haft KitKat länge: Är det fortfarande problem med buggar, eller har de rättats till? Om inte - vilka buggar finns?

    Jag har låtit bli att uppdatera hittills enligt mottot "if it's not broken, don't fix it", och jag har varit nöjd med plattan som den är. Jag uppskattar verkligen stabiliteten som den är nu och är lite rädd att det ska bli sämre, men det vore fint att få ordning på ljudet i högtalarna, som jag förstått ska bli bättre med KitKat.
     
  14. Atkinson

    Atkinson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2012
    Inlägg:
    383
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Jag har då inte upplevt några problem med KitKat. Tycker snarare att en redan bra produkt blivit ännu bättre.
     
  15. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 389
    Mottagna gillanden:
    8 339
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Samma här, för mig funkar allt bra och högtalaren är som natt och dag. Tidigare var den obrukbar men nu låter den helt okej.
     
  16. Holabanarne

    Holabanarne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 apr 2013
    Inlägg:
    549
    Mottagna gillanden:
    442
    Telefon:
    Xiaomi 11T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi 11T
    Platta:
    Huawei M5 lite
    Övrigt:
    Huawei Watch GT
    Jag har läst om problem med sd-kort och problem med wifi och bluetooth efter uppdatering, bland annat i denna tråden. Det är kanske inga större bekymmer med det då?
     
  17. Clueless

    Clueless Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 okt 2013
    Inlägg:
    94
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    Jag har inte haft minsta problem med KitKat.
     
  18. Holabanarne

    Holabanarne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 apr 2013
    Inlägg:
    549
    Mottagna gillanden:
    442
    Telefon:
    Xiaomi 11T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi 11T
    Platta:
    Huawei M5 lite
    Övrigt:
    Huawei Watch GT
    Det låter ju bra. Ni som uppdaterat problemfritt; har ni gjort det OTA eller via datorn? Har ni gjort fabriksåterställning före och/eller efter?
     
  19. jorego

    jorego Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 okt 2012
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Varenda gång jag uppdaterar eller installerar en app får jag upp "bluetooth har stoppats" tre gånger och så får man trycka OK på dem meddelandena och sen är allt som vanligt. Uppdaterade till 4.4.2 OTA, testat gjort fabriksåterställning men ingen skillnad.
     
  20. chinobar

    chinobar Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2014
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Precis fått hem min G Pad och den vill inte uppdatera sig från 4.2.2 (v50010b), även fast jag trycker på sök uppdateringar så säger den att jag har den senaste? :ehm:
    Måste det göras via en pc eller gäller detta bara v510?