Diskussion: Miracast (ex. Netgear PTV 3000)

Diskussion i 'Mediaenheter & TV-apparater' startad av Konstigt, 17 jul 2013.

  1. kallt_kaffe

    kallt_kaffe Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    2 682
    Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Uppdatering på svarta kanter problemet. Med firmware 2.4.26 så finns ett gäng inställningar när man surfar in för att uppdatera firmware. De fanns inte där på gamla firmwaren och jag har inte testat att surfa in sedan jag uppgraderade.

    Där finns en zoom inställning som jag ändrade från 10 till 15 och fyller nexus 5:an ut hela bilden och Nexus 10:an fyller ut den på höjden.

    Finns även en checkbox för Widi kompabilitet med nån äldre version av protokollet och efter att jag kryssade in den lyckades jag även ansluta min laptop som inte lyckats ansluta tidigare.
     
  2. garm

    garm Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2011
    Inlägg:
    294
    Mottagna gillanden:
    51

    MINA ENHETER

    Jag tänkte köpa nåt till mina föräldrar till deras full hd plasma att kolla på filmer på hårddisk, SvT play, netflix mm. Funkar miracast för det eller är en htpc med xbmc bättre alternativ?

    Chromecast verkar inte stödja filmer på hårddisk.

    Idag har din en sgs3 Tänkte även skaffa dom en nexus 7 platta.

    Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk 2
     
  3. Pienso

    Pienso Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 sept 2010
    Inlägg:
    666
    Mottagna gillanden:
    163

    MINA ENHETER

    Funkar den fortfarande bra, beställde från amazon 400 spänn, tipset verkar alltså vara at uppdatera till senaste firmware, men någon med laptop som testat med hd filmer, har en vaio pro 13 så hoppas det ska funka felfritt.
     
  4. Dragon

    Dragon Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 nov 2009
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Funkar utmärkt för att spela upp lokal media osv från datorer och mobiltelefoner (som har miracast och widi) men för att streama Netflix, Viaplay etc så blir bild och ljud osyncad när man använder mobiltelefoner men datorer klarar det bättre, mobiltelefoner hänger inte med, youtube funkade bättre. Tillägga att 1080p filmer hackar lite från mobil till en början sen så var man tvungen att sitta rätt nära (2m max), om man gick 3-4m bort så tappades signalen med en Galaxy S4 (senaste FW för båda).
     
  5. Pienso

    Pienso Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 sept 2010
    Inlägg:
    666
    Mottagna gillanden:
    163

    MINA ENHETER

    Fick det inte att funka med win 8.1, har downgradeat till 8.0 och får se om det funkar, uppdaterade till senaste firmware och verkar vara ett känt problem att inte 8.1 och ptv funkar, ingen med en Sony Vaio pro 13 dom kan bekräfta att det funkar?
     
  6. Konstigt

    Konstigt Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2010
    Inlägg:
    1 105
    Mottagna gillanden:
    145

    MINA ENHETER

    Firmware 2.4.38 finns tillgänglig sedan ett tag. Fungerar ännu bättre med Nexus 7/10 t.ex.

    Använder ibland när jag spelar, tycker den fungerar stabilt och bra nu. Tyvärr lite väl hög delay för många spel.

    Sent from my Nexus 5 using Tapatalk