Problem: Problemtråden

Diskussion i 'Xperia S - Allmänt' startad av Droidsson_1, 16 mar 2012.

  1. Theez

    Theez Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2010
    Inlägg:
    288
    Mottagna gillanden:
    44
    Telefon:
    Sony Xperia Z5 Compact

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony Xperia Z5 Compact
    Info:
    Nova launcher prime
    Får man klaga på måndagsexemplar här?

    Äh gör det ändå.. Köpte mig en Xperia S i tisdags efter att min S2:a tog sig ett dopp i vattnet.

    Sedan i tisdags har jag ägt 2 olika Xperia S och är inne på min 3:e nu.. Allt tack vare döda pixlar, upptäckte det på min första som jag åkte in och bytte för att sedan komma hem o upptäcka att den nya också hade döda pixlar..

    Nu är jag alltså på min 3:e Xperia S och hoppas att denna inte har några döda pixlar.. :/

    Dålig batch av telefoner kanske?
     
  2. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    mm... Man sitter ju och undrar om man skall vara så petig för att man har en död pixel, eller om man skall försöka fixa saken. Suck. Synd den hamnat nästan mitt i skärmen bara.

    Det jag börja sitta och fundera på om det går att skylla helt och hållet på Sony när det gäller döda pixlar. Det är ju inte Sony som gör skärmarna längre. Om jag inte minns fel, så lade de ju ner sin egna tillverkning av dessa och gick till just Samsung. Så kanske man kan börja undra om Samsung försöker göra Sony mindre populär genom att ge det andra företaget sämre skärmar... hihi. Ok... lite långsökt, men konspirationer är alltid trevligt hihi.
     
    Last edited: 29 apr 2012
  3. anarchyone

    anarchyone Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 apr 2012
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nu är det andra Xperia s och den också knakar och har glapp.
    SE videon

    och bilder efter stability test 42 respektive 46 grader(efter 42 grader cpu underklockar sig till (814mhz)
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  4. anarchyone

    anarchyone Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 apr 2012
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Den som vill testa, ladda ner stabilitytest och kör cpu+gpu test tills blir varm, sen kör dead pixel test mot mörkgrå bakgrund (även om Sony verkar auto-underklockar systemet vid 42 grader från 1512 mhz till 814 mhz så det tar mer tid samt högsta fps (prestenda) sänker 60 til 41fps i testet)

    [​IMG]
    [​IMG]
     
  5. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM

    Måste erkänna, fattade inte alls vad bilderna skulle föreställa? men filmen, men ärligt talat, bakluckan är en lös del. Den är inte tänkt att tas bort möjligen mer än 1 gång. Tanken är att man skall ta loss, och sätta in simkortet sedan stänga. Den riktiga kvalitén sitter inte i bakstycket, du kan ju för fankens lika gärna ta bort den och sätta och tejpa dit en plastbit över sim-kortet för skydd, så skulle knacket gå bort. I det här fallet handlar ju inte knacket om dålig kvalité. Du skulle säkerligen kunna få fram samma problem på Samsungs senaste lurar t ex Note och Galaxy nexus S(som också kör samma typ av lösning som Sony) och säkert några till och få samma problem. Jag har tryckt på olika ställen på mitt lock och ja, det klickar till på ett ställa, så what. Irriterar ju inte ens. Och när det gäller Touchknapparna, min klicka till, det är nog inte heller dålig byggkvalité utan tänkt att det skall ge en känsla av att du faktiskt trycker på en knapp. Detta är ju bara dåligt, tyvärr. Jag kan inte säga att detta bevisar att den har dålig kvalité överhuvudtaget. återkom när nederdelen verkligen sitter löst. hade fankens inte ens tänkt på det. Jag har knappt ens hört det.... och nu skall det klagas på några petitess saker. Löjligt problem. Faktiskt. Bakluckan kommer att glappa. De har väl gjort denna lösning för att inte gå in på något Iphone-patent. Visst kan hålla med om att det vore bättre att de inte gjort luckgrejen, men nu har de gjort det. Luckan är för att skydda simkortet och kamera. Visst de hade kanske kunna gjort luckan mindre. Och att det klickar till i skärmen, jag är helt säker på att det handlar om att få till en knappkänsla.
     
    Last edited: 1 maj 2012
    dannyh gillar detta.
  6. anarchyone

    anarchyone Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 apr 2012
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    @dragontrumpetare:
    Bilderna visar fläckarna på skärmen.
     
  7. HenrikLundqvist

    HenrikLundqvist Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2011
    Inlägg:
    1 511
    Mottagna gillanden:
    201
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max
    Inte för att vara sån, men hur ofta sitter man och tittar på en mörkgrå bakgrund? :/

    Kan du inte lägga upp bilder på normalt användande? Ser man några fläckar då, så är det såklart inte alls bra.. Men om man bara ser dom på en mörkgrå bild, so what?

    Ska testa och se ifall jag får några fläckar efter cpu+gpu-test, återkommer!
     
  8. HenrikLundqvist

    HenrikLundqvist Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2011
    Inlägg:
    1 511
    Mottagna gillanden:
    201
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max
    Fick bara upp den till 39 grader, men jag tror en liiten fläck längst upp i högra hörnet blev synlig. Däremot var den bara synlig under pixeltestet mot grå bakgrund, inte annars.

    Ser inte riktigt problemet. Det är inte ofta jag kör ett cpu-gpu-test i 45 minuter varpå jag sedan sätter mig ner och stirrar på en grå bakgrund. :P

    Skickat från min LT26i via Tapatalk 2
     
  9. widde

    widde Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    132
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    haha så sant! ^^

    Lite petigt här ibland.. :P
     
  10. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Ok. Var det bara det. :-)

    Men nu är jag ändå lite irriterad på Sony. Suck skall man behöva leva med den dära döda pixeln nu alltså. Jag har fått 2 besked. Den ena säger att 2 pixlar eller fler för att gå på garantin och inget därutöver. Den andra beskedet säger att i princip samma sak, men om det är under 2 pixlar så kan den döda pixelns läge vara en orsak till garantireparation iallafall. Så vad är det som gäller egentligen? För ärligt talat, tycket jag inte om och ha en defekt skärm även om det bara är en pixel som är död, för den syns verkligen. För att få det fixat nu, så måste jag i princip vänta på att luren går sönder p g a ett tillverkningsfel. Alltså nu hoppas jag fans på de gula fläckarna, eller att färg ramlar av. vad som helst för att kunna göra en garantireparation.
     
    Last edited: 3 maj 2012
  11. bl0ngen

    bl0ngen Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2012
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Fan då var det min tur att ansluta mig till denna tråd, hade velat att min första post skulle ha varit ngt positivare.

    I helgen så slutade min mick fungera(jag har inte tryckt i mute knappen).. Dock har jag märkt att högtalartelefon fungerar om än sämre än tidigare. Kan det vara så att den mick som nu fungerar är den som ska ta bort bakgrundsljud?

    har provat återställa telefonen utan skillnad. Ska det vara så jävligt att jag måste lämna in den... baah
     
  12. wMathy

    wMathy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2010
    Inlägg:
    407
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Någon som vet hur man får bättre kvalité på bilder mottagna via MMS? Jag använder stock-appen och skulle vilja fortsätta använda den, dock så laddar den ju ner bilderna i sktikvalité :(
     
  13. pigge680

    pigge680 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2012
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Bilder via MMS är väl begränsad till nån standard, tror att det går att öka
    kvaliten på vad du skickar iväg. Men då kanske inte mottagaren kan se bilden.
     
  14. Arvid719

    Arvid719 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2012
    Inlägg:
    472
    Mottagna gillanden:
    54

    MINA ENHETER

    Som pigge säger så är det en begränsning i MMS, bästa är att du skickar genom mail istället.
     
  15. Galaxy

    Galaxy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2009
    Inlägg:
    1 778
    Mottagna gillanden:
    120

    MINA ENHETER

    Vilka här använder Keypad layout på tangentbordet!? Kommer ni "åt" utropstecknet när ni försöker radera något!? tycker att jag träffar radera knappen men den registrerar utropstecknet istället tills jag väntar en stund och sen försiktigt igen raderar och då fungerar det bra. Känns som om den låser sig på utropstecknet tills man låter bli o röra skärmen.

    En funktion från Swiftkey som jag saknar stort är swipa bakåt för att ta bort hela ord eller bokstäver. Skulle vara kul om den kom med i nästa uppdatering.
     
  16. Cubenga

    Cubenga Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    1 032
    Mottagna gillanden:
    62

    MINA ENHETER


    Det där känner jag igen. Det var lika dant på min Xperia Arc men jag har inte brytt mig så mycket om det utan mest tänkt att det va fan vad ofta det händer att det blir ett utropstecken istället för att radera.

    Så, "kul" att höra att jag inte är ensam om det B-).

    Skickat från min LT15i via Tapatalk 2
     
  17. Galaxy

    Galaxy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2009
    Inlägg:
    1 778
    Mottagna gillanden:
    120

    MINA ENHETER

    Samma här :) jag var ett tag rädd att det berodde på mig men det hände allt för ofta även om när jag tänkte på det. "Skönt" och höra att jag inte är ensam om det. Detta kan drabba andra knappar oxå.. känns dåligt kalibrerad.
     
  18. Cubenga

    Cubenga Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    1 032
    Mottagna gillanden:
    62

    MINA ENHETER


    Jag ska under dagen idag kolla och testa det här. Får återkomma om jag nu inte glömmer bort det iofs.

    Skickat från min LT15i via Tapatalk 2
     
  19. wMathy

    wMathy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2010
    Inlägg:
    407
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Men på andra mobiler blir det ju inte sådan skitkvalité. Det är bara på Android (Desire, RAZR och nu SXS) som jag fått sådan skitkvalité på bilderna, på mina andra mobiler har jag hämtat bilderna i relativt bra kvalité :S
     
    djtaang gillar detta.
  20. Sneaky

    Sneaky Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2010
    Inlägg:
    833
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    Min mtp-drivrutin har slutat fungera. Varken PC companion eller Sony bridge for mac hittar telefonen längre. Datorn står och tuggar ett tag när jag ansluter telefonen, sedan får jag ett felmeddelande. Det fungerade bra att ansluta telefonen de första veckorna, men nu är det som förgjort. Är det någon som varit med om något liknande och vet hur det går att lösa?