![]() |
|
|||||||
![]() |
| Share | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#1 - (Permalink) |
|
Teen Droid
Reg.datum: aug 2012
Operatör: Tele2 Telefon: HTC Desire Launcher: Nova Prime Tablet: Nexus 7 Tack: 11
Tackad 52 ggr i 40 inlägg
|
Jag kommer att importera den ifrån USA med hjälp av min underbara moster som bor där. Detta gör att jag slipper krångla med Borderlinx, VPN, "fakevisa" osv osv. Min stora fråga är hur ska jag boka frakt? Har kollat på DHL, FedEx och UPS och har bara fått fram pris från FedEx: 142$ skulle det gå på... Måste väl finnas billigare sätt? Tanken är att hon ska öppna upp kartongen och skicka den till mig vilket gör att jag kan hävda att jag glömde kvar den när jag reste hem. Så nu samlar vi all info som vi kan hitta angående import av denna sak!
|
|
|
|
|
|
#2 - (Permalink) |
|
Youth Droid
Reg.datum: mar 2010
Operatör: Telenor Telefon: Google Galaxy Nexus ROM: orginal Launcher: nova Tablet: Nexus 7 Tack: 36
Tackad 9 ggr i 8 inlägg
|
Precis som jag har tänkt.
Inte så kusligt brådska så jag tänkte ta den vanliga postgång. Gillar inte ups (har sätt näst senaste avsnitt av south park), och dyrt verkar det vara. Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2 |
|
|
|
|
|
#3 - (Permalink) | |
|
Teen Droid
Reg.datum: aug 2012
Operatör: Tele2 Telefon: HTC Desire Launcher: Nova Prime Tablet: Nexus 7 Tack: 11
Tackad 52 ggr i 40 inlägg
|
Citat:
Vilken är den "vanliga"? Jag har googlat som en galning ang detta, men jag får bara upp DHL, FedEx och USP som skickar till Sverige. |
|
|
|
|
|
|
#4 - (Permalink) |
|
Youth Droid
Operatör: Telenor Telefon: Google Galaxy Nexus ROM: orginal Launcher: nova Tablet: Nexus 7 Tack: 36
Tackad 9 ggr i 8 inlägg
|
Skall kolla upp det.
Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2 |
|
|
|
|
|
#5 - (Permalink) |
|
Youth Droid
Tackad 9 ggr i 8 inlägg
|
Usps skall tydligen vara billigast men jag hittar inte priser... :-(,
Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2 |
|
|
|
|
|
#6 - (Permalink) |
|
Baby Droid
Reg.datum: feb 2011
Telefon: Google Nexus 4 ROM: Original Tack: 12
Tackad 2 ggr i 2 inlägg
|
Jag befinner mig i USA just nu och tänkte beställa en från play store och ta med mig när jag åker hem. Vad ska jag tänka på för att vara säker på att den kommer fungera i Sverige?
Edit: Jag fann svar här http://www.swedroid.se/forum/showthread.php?t=85028 Senast redigerad av HankM den 2012-10-31 klockan 00:33. |
|
|
|
|
|
#7 - (Permalink) | |
|
Youth Droid
Reg.datum: maj 2010
Operatör: Telia Tack: 41
Tackad 18 ggr i 17 inlägg
|
Citat:
Jag tror att värde måste anges på försändelsen, så tänk på att det är vad som är angett som gäller om det blir mosat i hanteringen. Sent from my Galaxy Nexus
|
|
|
|
#8 - (Permalink) |
|
Baby Droid
Reg.datum: apr 2010
Tack: 1
Tackad 0 ggr i 0 inlägg
|
Min fråga passar bättre in här: ngn som vet vilken butik som får in den först i UK?
|
|
|
|
|
|
#9 - (Permalink) | |
|
Banned
Reg.datum: nov 2011
Operatör: Tele2 Telefon: Samsung Galaxy S II ROM: CleanBlankRom Launcher: Go Launcher EX Tack: 25
Tackad 237 ggr i 154 inlägg
|
Citat:
![]() Men hoppas du klarar dig. |
|
|
|
|
|
|
#10 - (Permalink) |
|
Baby Droid
Reg.datum: okt 2010
Tack: 2
Tackad 0 ggr i 0 inlägg
|
Tar rygg på dig nmi då jag har ett par bekanta som bor i UK och känner mig mer bekväm att handla inom EU än på andra sidan Atlanten av garanti-aspekter.
Hur kommer det att funka med uppdateringar av en UK-lur i Sverige, fortfarande OTA eller kommer det att krävas att man kopplar in den och vem är ansvarig för att uppdatera dessa telefoner? |
|
|
|
|
|
#11 - (Permalink) | |
|
Kid Droid
Operatör: Tele2 Telefon: HTC One X ROM: ARHD 7.1 Swipe2Wake Tema: Aluminium scene Launcher: Rosie Tablet: Google neXus 7 Tack: 16
Tackad 4 ggr i 4 inlägg
|
Citat:
|
|
|
|
#12 - (Permalink) | |
|
Banned
Reg.datum: nov 2011
Operatör: Tele2 Telefon: Samsung Galaxy S II ROM: CleanBlankRom Launcher: Go Launcher EX Tack: 25
Tackad 237 ggr i 154 inlägg
|
Citat:
Det är garanterat mer troligt att google sköter UK uppdateringarna än de Svenska så du är mer säker gällande det om du importerar. |
|
|
|
|
|
|
#13 - (Permalink) | |
|
Baby Droid
Reg.datum: okt 2010
Tack: 2
Tackad 0 ggr i 0 inlägg
|
Citat:
Facit: Vill minnas att min Motorola ville ha sladd när den skulle uppdateras, men trodde det kunde bero på att den är fransk, därför jag var lite orolig, men håller med dig om att det känns säkrare med uppdateringar i en UK-upplaga. Bara slänga in nått gött svenskt tangentbord så är man good-to-go. Senast redigerad av affie den 2012-10-31 klockan 08:41. |
|
|
|
|
|
|
#14 - (Permalink) |
|
Kid Droid
Reg.datum: apr 2010
Telefon: Samsung Galaxy S II ROM: Cyanogen 9 Launcher: Nova Launcher Tack: 33
Tackad 25 ggr i 24 inlägg
|
Handtec ska vara bra och snabba. Ingen tull till Sverige heller. www.handtec.co.uk
|
|
|
|
|
|
#15 - (Permalink) | |
|
Kid Droid
Operatör: Tele2 Telefon: HTC One X ROM: ARHD 7.1 Swipe2Wake Tema: Aluminium scene Launcher: Rosie Tablet: Google neXus 7 Tack: 16
Tackad 4 ggr i 4 inlägg
|
Citat:
sen finns det online affärer men ingen av de har fått in pris
|
|
![]() |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|