![]() |
|
|
#1 - (Permalink) |
|
Baby Droid
Reg.datum: maj 2012
Tack: 1
Tackad 1 gång i 1 inlägg
|
har vanlig mobil och ska köpa nytt och tänkte gå över till smartphone. men vad ska man köpa, samsung,huwai.nokia ios,android,win 8 räcker 3g eller ska de va 4 g tänkte mej ett abb på halebop för 299-499 vill ha en telefon som ja kan ha 3-4 år |
|
|
|
|
|
#2 - (Permalink) |
|
Kid Droid
Reg.datum: jan 2011
Operatör: Telia Telefon: Samsung Galaxy S Launcher: SSlauncher Tack: 6
Tackad 8 ggr i 6 inlägg
|
Det beror helt och hållet på vad du tänkte använda din telefon till, och vad du själv har för behov/intressen.
Android, iOS och WP8 är alla mycket kompetenta OS som utan problem täcker de faktiska behoven för de allra flesta. Vad tänkte du göra med din telefon i första hand (vid sidan om basfunktionerna)? -GPS-navigator till bilen? -Fixa och dona med alla möjliga tillbehörsappar? -Spela? -Fotografera? -Vara ute i naturen/äventyra? Gissningsvis räcker 3g alldeles utmärkt, speciellt om du inte bor i någon större stad och inte kan räkna med bra 4g-täckning. Personligen hade jag iofs ändå inte valt 4g med tanke på att priset inte står i proportion till nyttan av den högre hastigheten. 4g kan vara ett alternativ om du inte äger någon annan (fast) internetuppkoppling hemma. Ska du ha en telefon som du kan ha i 3-4 år så kan du i princip ha vilken som. Vill du däremot kunna räkna med kontinuerliga uppdateringar under dessa år går dessvärre Android bort. Återigen - vad har du för behov/önskemål/hobbies? Alla är bra men på lite olika sätt
|
|
|
|
| Följande medlem säger tack till Superstefan för det här inlägget: |
|
|
#3 - (Permalink) |
|
Baby Droid
Tackad 1 gång i 1 inlägg
|
fota
och helst inte för stor surfa lite på nätet ja vet faktiskt inte,har ju inte haft nån innan såg nått om böjbara phoner nästa år ,verkar häftigt |
|
|
|
|
|
#4 - (Permalink) |
|
Baby Droid
Tackad 1 gång i 1 inlägg
|
kanske ska testa huwai elle va den heter
|
|
|
|
|
|
#5 - (Permalink) |
|
Youth Droid
Reg.datum: okt 2011
Operatör: Halebop ROM: Nokia Lumia 920 Tack: 26
Tackad 37 ggr i 28 inlägg
|
Jag skulle köra Windows phone om du planerar att ha mobilen så länge. Gamla androider är inte särskilt roliga att använda...
|
|
|
|
|
|
#6 - (Permalink) |
|
Teen Droid
Reg.datum: dec 2010
Operatör: Comviq Telefon: Google Galaxy Nexus ROM: Android 4.2.2 (Original) Tema: Original Launcher: Nova Tablet: Galaxy 7 Android 4.2.2 Tack: 4
Tackad 59 ggr i 47 inlägg
|
Även om det inte går att köra de senaste tunga spelen så går det säkert att fota och surfa lite som frågeställaren tänkte gära, även med en äldre android.
|
|
|
|
|
|
#7 - (Permalink) |
|
Adult Droid
Reg.datum: apr 2010
Operatör: Tre Telefon: HTC One X ROM: Stock Launcher: Apex Pro Tack: 52
Tackad 23 ggr i 23 inlägg
|
Det är i princip bara IOS som har ett bra förflutet med att hålla sina enheter uppdaterade, Microsoft har ju om möjligt varit ännu sämre på det än Android.
Som första smartphone så finns där ju klart billigare "instegsmodeller" inom Android, men även ett par med WP8. Nokia's nya Lumia 920 har nog den bästa kameran för tillfället, men alla high-end mobiler inom alla system har klart dugliga kameror. Om du tror att du hade gillat skräddarsy saker efter hur du själv vill ha det så är nog Android att föredra medans Apple vill ha det helt efter sina villkor. WP8 är väl någonstans mitt emellen men jag tycker personligen de ligger närmare IOS än Android. Vill du spela är nog IOS bäst, följt av Android och sen WP8. Kan också ha i åtanke att WP8 är betydligt nyare och har inte alls samma utbud av 3parts appar. Är du intresserad av navigering är Android klart överlägset för tillfället. Och kanske viktigast av allt, hitta en telefon du tycker är snygg, i en storlek du gillar och som är skön att hålla i och titta på. |
|
|
|
|
|
#8 - (Permalink) |
|
Droid
Reg.datum: apr 2012
Tack: 94
Tackad 120 ggr i 83 inlägg
|
Ta en titt på Galaxy S2, den borde funka bra för dig
|
|
|
|
|
|
#9 - (Permalink) |
|
Adult Droid
Operatör: Tre Telefon: HTC One ROM: One Hallon Tablet: iPad 3 Tack: 49
Tackad 73 ggr i 55 inlägg
|
Skulle vilja se hur en s2 mår om ett år....
Helt ärligt TS, köp en iphone 5 med halebop abonnemang. Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
|
|
|
#10 - (Permalink) | |
|
Youth Droid
Reg.datum: aug 2010
Operatör: Tele2 Telefon: Samsung Galaxy S III Launcher: Nova Prime Tack: 72
Tackad 59 ggr i 49 inlägg
|
Citat:
Hade det inte varit för att Lumia 920 var så stor (som recensionerna säger, jag har inte klämt på den själv) hade jag rekommenderat den för kameran och navigationen.... |
|
|
|
|
|
|
#11 - (Permalink) |
|
Youth Droid
Reg.datum: nov 2009
Operatör: Telenor Telefon: Google Nexus 4 ROM: Stock Launcher: Nova Tack: 13
Tackad 31 ggr i 26 inlägg
|
Om jag skulle skaffa en mobil idag som ska hålla måttet i 3-4 år skulle jag nog skaffa en mobil i toppskicktet nu. Då känns den nog någorlunda rapp i framtiden.
Sen är det ju det med uppdateringar. Där ligger nog iphone i topp, Android ligger ju inte så bra till där (kanske en nexus 4 kan få uppdateringar ett tag), wp8 har jag ingen aning om.
|
|
|
|
#12 - (Permalink) |
|
Teen Droid
Telefon: Sony Xperia Z ROM: Original Tack: 42
Tackad 67 ggr i 60 inlägg
|
Jag skulle nog inte köpa en android om jag ska ha den i 3-4 år. Om man sköter den så har man den i 2 år max sen blir den slö,
|
|
|
|
|
|
#13 - (Permalink) | |
|
Kid Droid
Reg.datum: mar 2011
Tack: 19
Tackad 13 ggr i 12 inlägg
|
Citat:
Skickat från min Optimus 2X via Tapatalk 2 |
|
|
|
|
|
|
#14 - (Permalink) |
|
Teen Droid
Reg.datum: jul 2011
Operatör: Tele2 Telefon: Samsung Galaxy S III ROM: MIUI + SiyahKernel Tack: 17
Tackad 126 ggr i 96 inlägg
|
Ha en smartphone i 3-4 år?! Hur kul är det att inte byta telefon på så lång tid?
|
|
|
|
|
|
#15 - (Permalink) |
|
Youth Droid
Reg.datum: jan 2012
Telefon: Samsung Galaxy Note Tablet: Samsung Galaxy Tab 10.1 Tack: 43
Tackad 30 ggr i 27 inlägg
|
Nexus 4 kommer ju få uppdateringar länge, så om du tror att 16 GB kommer räcka så rekommenderar jag den starkt!
|
|
|
|
![]() |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|