Problem: Telefonen tappad i vatten..... :(

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Starlette, 17 mar 2012.

  1. Starlette

    Starlette Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2012
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej!

    Tappade min samsung i ett glas vatten. Den funkade direkt efter. Tyvärr öppande jag inte upp den. Den var dock inte så jätteblöt. Nu några timmar hittar den inte sim-kortet... Vi testade att ringa och då bara bröts samtalet o telefonen dog, det är efter det som problemen började... Blev det kortslutning i kretskortet?

    Mvh
     
  2. Leechu

    Leechu Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 feb 2012
    Inlägg:
    388
    Mottagna gillanden:
    58

    MINA ENHETER


    Du skulle stängt av den, plockat isär den, lagt delarna i en påse med ris å haft den där ett dygn.
    Dummaste man kan göra att låta en elektronikpryl vara på när den är blöt!
    Nu är det nog kört, hoppas du har försäkring!
     
  3. Krigsholm

    Krigsholm Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2011
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    7
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Moto G6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Moto G6
    Telefon 2:
    Galaxy S7
    Låt den ligga på tork isärplockad i alla fall, fast den strular. Har du tur kan den hoppa igång igen, även om sannolikheten är låg i det här fallet.


     
  4. Arbu11

    Arbu11 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2011
    Inlägg:
    1 716
    Mottagna gillanden:
    335

    MINA ENHETER

    Yes, låter rätt kört men... Pröva det som stått ovan... Lägg alla delar i ris, låt skiten torka, blås rent med hårfön/lägg den i snabbluftsugn på lägsta värmen! (Sista är mindre rekommenderad om du inte känner dig alltför säker, men det bör funka) ;)
     
  5. vippe25

    vippe25 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2010
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har lyckats med bedriften att tappat min sg2 i badet tre ggr! och den funkar fortfarande utan problem. Sista gången blev skärmen röd så då skruvade jag isär telefonen och blåste ur den riktigt och sen har den funkat fint :)r
     
    Last edited: 19 mar 2012
  6. Arbu11

    Arbu11 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2011
    Inlägg:
    1 716
    Mottagna gillanden:
    335

    MINA ENHETER

    Hahahaha tre gånger?! Antagligen var väl vattnet inte så jättesmutsigt då? XD
     
  7. 007Magnus

    007Magnus Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 feb 2010
    Inlägg:
    190
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Synd att telefonen inte heter Acer Liquid. Var några ironiska ordvitsar om den när en person tappade den i vattnet och den fick vattenskador.
    Samsung, Sam...? Sim som sam?

    Usla skämt åsido, det känns hemskt när telefonen blir vattenskadad. Det hände till slut också med min Liquid, men då var det inte tapp i ölglas eller så(någon figur med för många öl i kistan kanske testar en alkoholmätarapp i ölen. Bokstavligt talat.), utan det var bara att den "läckte in" för mycket regn och att jag hade kanske lite för mycket vatten vid en rengöring med diskmedel. Har lärt mig den dyra vägen att inte göra så nu.
     
  8. wenom666

    wenom666 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2011
    Inlägg:
    2 674
    Mottagna gillanden:
    1 513
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus Nord 2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus Nord 2
    Öppna upp och kolla vilken del som är fuktskadad, är det bottenkontakten så kan man köpa en ny och byta ut den själv, är moderkortet fuktskadat så är det nog kört.
     
  9. vippe25

    vippe25 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2010
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER


    Öl och facebook i badet är farligt :) Nä det var nog ganska rent :)
     
  10. Nabilon

    Nabilon Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2009
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Vattenskador kan vara riktigt luriga. Min fick bada i ett utspillt glas vatten och uppvisade därefter alla de klassiska USB-problemen (startade om, MPT, svår att ladda osv osv). Då den efter legat i ris inte gick att ladda köpte jag en ny SII. Sakta men säkert försvann problemen på den vattenskadade och efter typ 2 månader så funkade den perfekt.