Swedroid Forum | Nordens största Android-community

Gå tillbaka   Swedroid Forum | Nordens största Android-community > Android - Allt om Android! > Apps och spel > Applikationer

Svara

Share Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
Gammal 2010-09-02, 14:15   #53 - (Permalink)
milky81
Youth Droid

milky81s avatar

Reg.datum: Jan 2010

Operatör: TDC
Telefon: Google Nexus 5
ROM: Android 5.0 Preview

Launcher: Stock

Tack: 76
Tackad 33 ggr i 24 inlägg
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Papazian Visa inlägg
Detta har säkert varit på tal förut men är värt att nämnas igen. På min X10 kryssade jag ur "Trådlösa nätverk -bestäm plats med hjälp av mobilt nätverk och/eller wifi". Har utan att överdriva (nästan) dubblat min batteritid idag. Har använt telefonen i 8h än så länge idag (1 samtal, 5 sms, 1h surf, väderwidget uppdat 1gång/h, 45min spel) och batteriet är nu på 79%. Detta är en markant förbättring för mig.
Enda gången jag behöver det är när jag använder Google Maps och då slår jag på det manuellt. Kan tilläggas att jag även använder APNdroid, men inget annat "hjälpmedel".
Bra tips! Under settings/location & sercurity bockade jag ur Use wireless networks (location determined by Wi-Fi and/or mobile networks) och det förbättrade min batteritid rejält. Sätter alltid telefonen på laddning på kvällen och drar ur den kl 7.10 på morgon ungefär. Har nu 60-70 procent kvar på kvällen när jag ska lägga mig istället för 30-40 som jag hade tidigare.

Nackdelen är att tex snowstorm-appen inte kan hämta hem prognoser då den vill veta min position. Google Latitude kan itne heller uppdatera min position lika noggrannt.
milky81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-08, 21:44   #54 - (Permalink)
DROIDKING
Baby Droid

Reg.datum: Mar 2010

Operatör: Telenor
Telefon: HTC One
ROM: original

Tack: 0
Tackad 0 ggr i 0 inlägg
Standard

stänger av nätverket när
jag vill spara på ström.kanske
é en tråkig lösning när man
har en smartphone.......men
ibland vill man ju bara ringa
eller bli nådd
DROIDKING är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-31, 01:32   #55 - (Permalink)
Dirk Diggler
Android Master

Dirk Digglers avatar

Reg.datum: Jan 2010

Operatör: Hallon
Telefon: Sony Xperia Z1 Compact

Tack: 387
Tackad 505 ggr i 352 inlägg
Standard

Settings profiles drar ju knappt batteri alls. Däremot har jag uppfattat att Locale gör det när jag använt det och har hört ifrån vänner att Tasker drar lika mycket. Kanske är tack vare att SP är enklare.

Min X8 håller två dygn vid lite mer än normalt användande.
Gammal 2010-10-31, 23:15   #56 - (Permalink)
SEANDROIDX10
Baby Droid

Reg.datum: Oct 2010

Telefon: Sony Ericsson X10

Tackad 0 ggr i 0 inlägg
Standard

Dum fråga kanske, men har du uppdaterat telefonen? Köpte min när den kom i april å då med taskig batteritid men efter ett par uppdateringar speciellt den senaste så håller min lur ca ett dygn.
SEANDROIDX10 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-11-05, 22:31   #57 - (Permalink)
atomix
Kid Droid

atomixs avatar

Reg.datum: Nov 2010

Operatör: Tre
Telefon: Google Nexus 4
ROM: Original

Launcher: Nova prime
Tablet: Google Nexus 7

Tack: 7
Tackad 3 ggr i 2 inlägg
Standard

Någon som provat eller har erfarenheter av Battery Left? Den visar hur många timmar batteriet har kvar. Det tar ett tag att kalibrera den, men är det värt det? Hur bra är den egentligen?
atomix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-11-06, 23:44   #58 - (Permalink)
Azfor
Teen Droid

Azfors avatar

Operatör: Tele2
Telefon: Samsung Galaxy S II
ROM: ICS original ROM

Launcher: Nova Launcher

Tack: 52
Tackad 32 ggr i 25 inlägg
Standard

Det enda jag gjort är att roota telefonen å installerat SetCPU och tagit bort facerecognition och nu har telefonen vart igång i 2 dygn+ några timmar jag är nere på 14% har använt den "normal" mycket 15 sms om dagen 5-6 samtal om dan på ca 15min st, laddat ner ca 10 appar om dagen å kollar FB och andra sidor ett antal gånger! hade stora problem med batteri direkt efter 2.1 uppdate men nu funkar det finfint!

And by the way.. Apples are for eating!!

Senast redigerad av Azfor den 2010-11-07 klockan 00:20.
Azfor är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-11-18, 13:26   #59 - (Permalink)
CiaB
Teen Droid

CiaBs avatar

Telefon: Samsung Galaxy S
ROM: Froyo 2.2 JPA, Rootad med Z4root
Tema: LauncherPro Plus

Tack: 23
Tackad 13 ggr i 13 inlägg
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Azfor Visa inlägg
Det enda jag gjort är att roota telefonen å installerat SetCPU och tagit bort facerecognition och nu har telefonen vart igång i 2 dygn+ några timmar jag är nere på 14% har använt den "normal" mycket 15 sms om dagen 5-6 samtal om dan på ca 15min st, laddat ner ca 10 appar om dagen å kollar FB och andra sidor ett antal gånger! hade stora problem med batteri direkt efter 2.1 uppdate men nu funkar det finfint!

Vad är facerecognition för något?
CiaB är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-11-27, 09:49   #60 - (Permalink)
Azfor
Teen Droid

Azfors avatar

Telefon: Samsung Galaxy S II
ROM: ICS original ROM

Launcher: Nova Launcher

Tack: 52
Tackad 32 ggr i 25 inlägg
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av CiaB Visa inlägg
Vad är facerecognition för något?
Det är ett program från SE som kollar igenom alla bilder lite då och då, för att kunna sätta namn på dom automatiskt, typ via FB drar en jävla massa strömm enligt mig!

And by the way.. Apples are for eating!!
Azfor är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-11-30, 19:36   #61 - (Permalink)
d-kopf
Baby Droid

d-kopfs avatar

Reg.datum: Sep 2010

Telefon: Google Galaxy Nexus

Tack: 1
Tackad 1 gång i 1 inlägg
Standard

Mina 0,14 kr:

Den åtgärd som enskilt har gjort mest för att förbättra batteritiden för min del (Desire/2.2) är att logga ut från Latitude. Skillnaden är som natt och dag! Idag har jag lyssnat på Spotify via 3G med hög strömningskvalitet på väg till och från jobbet, typ 30 minuter per resa, surfat på dagstidningarnas mobilsidor, sett typ 7 minuter på SVT Play via 3G samt pillat lite i allmänhet och haft skärmen igång en del. Jag har säkert glömt bort lite småsaker också, men när jag kom hem idag hade telefonen nånstans mellan 50-60% återstående vilket är helt outstanding om man har vant sig vid att telefonsatan dör på hemvägen i vanliga fall. Jag kommer ju att få ladda den typ varje dag ändå, men nu behöver jag inte snåla med belysningen på väg hem från jobbet m.m. för att pressa ur det sista.

En annan intressant sak är att jag har appen SystemPanel installerad sedan en tid tillbaka och den har aldrig visat att CPUn jobbar mindre än 3% i idle om man aktiverar Tracking ett tag och sedan spanar in sin History. Dock har den efter urloggning från Latitude börjat visa max 1% i idle och även stora perioder med 0% aktivitet vilket aldrig skett förut!

En ytterligare åtgärd jag också har gjort efter att med gott resultat ha loggat ut från Latitude är att stänga av samtliga uppdateringar utom Googles egna (mail/kalender/kontakter). Vet inte om det kommer påverka så mycket mer, men jag insåg att för min del så kan det faktiskt kvitta om FB, Twitter, Flickr o s v uppdaterar automatiskt. Jag läser ju ändå dessa bara när jag har tid över och öppnar då aktivt respektive app. Detsamma gäller om jag vill ha väderprognoser o dyl.

Synd att Latitude skall vara en sån strömtjuv, vore bra om man själv kunde ange uppdateringsvillkoren.

Senast redigerad av d-kopf den 2010-11-30 klockan 20:13. Anledning: Förbättring av språkbruk :)
d-kopf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-11-30, 21:37   #62 - (Permalink)
Zkeeter66
Kid Droid

Reg.datum: Aug 2010

Operatör: Halebop

ROM: SXS Orginal

Tack: 38
Tackad 15 ggr i 10 inlägg
Standard

Något som vad jag förstår är allmänt känt är att om du är på ett ställe med dålig 3G-mottagning så slukar det batteri! (Och det oavsett android/äppelskrutt/gammeltele ...)
Till min tele så hittade jag ett progg som heter Data On Demand
Det den gör är att slå över till gsm så fort du släcker skärmen, inverkar inte på ingående samtal eller sms. TrueCaller tar någon sekund extra att hitta nummer, men det är då det enda prob jag hittat hitintills.
Ska väl tilläggas att när jag behöver uppdatera något (facebook,mail, almanackan,lokala nyhetssidor mm.mm ) så gör jag det när jag behöver det.... = ALLT är manuellt styrt.

För mig där jag vistas och arbetar så gör det en "STOR" skillnad på batteriet...
Zkeeter66 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-12-01, 06:18   #63 - (Permalink)
d-kopf
Baby Droid

d-kopfs avatar

Reg.datum: Sep 2010

Telefon: Google Galaxy Nexus

Tack: 1
Tackad 1 gång i 1 inlägg
Standard

Jag ville också kolla om 2G gjorde nån skillnad, men när jag slog över till det fick jag ingen täckning alls. Vid samtal med min kundtjänst visade det sig att de inte stöder 2g i sitt nät. Rätt logiskt när man betänker att operatören heter tre!
d-kopf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-01-04, 13:41   #64 - (Permalink)
andreas764
Kid Droid

andreas764s avatar

Operatör: Tre
Telefon: HTC One X
ROM: original
Tema: original temat

Tack: 2
Tackad 0 ggr i 0 inlägg
Standard

jag brukar andvända osmonitor finns på market att hämta med den så ser man hur mycket alla program jobbar den är skit bra tycket jag
andreas764 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-01-06, 18:27   #65 - (Permalink)
flex
Baby Droid

Reg.datum: Jan 2011

Tackad 0 ggr i 0 inlägg
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av d-kopf Visa inlägg
Den åtgärd som enskilt har gjort mest för att förbättra batteritiden för min del (Desire/2.2) är att logga ut från Latitude.
Hur loggar jag ut från Latitude?
flex är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:40.

Serverdrift och kapacitet levereras från ipeer.

Design By: Miner Skinz.com