Begränsade profiler

Diskussion i 'Allmänt' startad av Cygnus, 22 apr 2014.

  1. Cygnus

    Cygnus Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2011
    Inlägg:
    888
    Mottagna gillanden:
    136

    MINA ENHETER

    Tjenare jag har en önskan om att ha en gästprofil på min Xperia Tablet Z-platta 4.3 som polare kan latcha med när man har fest etc. Men jag har lite frågetecken kring det hela:

    1: När jag använder en begränsad profil så kan man inte se minneskortet? Jag hittar heller ingenting under inställningarna för att tillåta den begränsade profilen att använda detta?

    2: Om jag har filmer och musik nersparat på mitt adminkonto och vill göra denna information tillgänglig för det begränsade kontot, hur gör jag då? Det verkar ju väldigt dumt att behöva ladda ner allt två gånger för att kunna använda det i båda kontona?

    3: Jag använder min platta uteslutande hemma eller om jag är ute och reser. Då jag är ensam vill jag inte använda en kod för upplåsning. Men så fort jag har skapat ett begränsat konto så måste jag låsa adminkontot med en kod. Jag vill kunna ha ett begränsat konto "vilande" med alla inställningar bevarade och sedan kunna aktivera det vid behov och då också givetvis ha kod på adminkontot. Det tar ju ett tag att trixa med alla inställningar och appar som ska få användas på det begränsade kontot och det är inget jag orkar göra om hela tiden, jag vill heller inte ha mitt adminkonto nedlåst till vardags vilket jag ju blir tvungen till om jag har ett begränsat konto samtidigt. Lite av en paradox detta tyvärr... Hoppas nån har en lösning!