Vart beställer man reservdelar (orginal) billigast ?

Diskussion i 'Allmänt' startad av Oceanic, 1 aug 2014.

  1. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 407
    Mottagna gillanden:
    4 150
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Jag undrar vart beställer man orginal reserv delar billigast ? finns ju på te www.mytrendyphone.se/ till min Galaxy Note, men jag misstänker även att det finns billigare priser från någon annan stans med kanske lite längre leverans tid...
    Jag är enbart intressserad av orginal delar.. är intresserad av fler reserv delar än Galaxy note då jag har planerar på att reperarera begangnade telefoner som extraknäck/hobby.
     
  2. kallt_kaffe

    kallt_kaffe Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    2 682
    Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    eBay! Sen om det är original eller inte är väl lite chansning men mytrendyphone.se verkar ju köpa "kina-grejer" och sen dubbla priset (eller mer) och sälja det vidare så jag vet inte om det är ngn större garanti att deras prylar är "original".

    Jag har bytt skärm på 3 Nexus 4-or, en Nexus 5-a och en ZTE Blade III samt bytt glas på Galaxy S3-or några gånger och har i samtliga fall letat upp prylarna på eBay. Är jag otålig eller inte vill riskera moms+tull så brukar jag leta upp en säljare inom EU men annars brukar man hitta de billigaste alternativen i Asien.
     
  3. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 407
    Mottagna gillanden:
    4 150
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Vad det gäller mytrendyphone, om dom skriver att det är orginal så är det det. Annars vore det kriminellt. Däremot på Ebay... där privatpersoner säljer och inte företag känner jag inte lika mkt tillit.. som sagt..
    beställer man från my trendy phone så är det onödigt många mellanhänder har jag en känsla av, känns som jag vill köpa dom direkt från utlandet istället.. jag vet att det finns många sidor.. men jag vill också kunna lita på att det är orginal delar.. och inte något skit..Är även svårt för en att veta om det är orginal eller inte..
     
  4. kallt_kaffe

    kallt_kaffe Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    2 682
    Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Mitt förtroende för Mytrendyphone är lite skadat. Beställde två telefonfodral i måndags förra veckan som "fanns på lager" väl medveten om att jag kunde köpa samma prylar för runt halva priset på eBay. Jag ville dock ha dem snabbt så tyckte det var värt att betala lite extra. Det visade sig att de visst inte alls fanns på lager och leveransdatumen sköts framåt hela tiden så i onsdags (9 dagar efter jag beställde) så bad jag dem annullera ordern och återbetala min pengar. Men det kunde de inte för nu hade det visst skickat iväg min prylar. Jaja, det är ju som det är tänkte jag och räknade med att få försändelsen på torsdagen eller senaste på fredag. Nu är det lördag och jag har fått noll och inget.

    Jag kanske har haft otur men nästa gång köper jag från något annat ställe. De kanske har originaldelar, vad vet jag. De delar jag köpt på eBay har sett ut att vara original eller så är det kopior som är så lika originalet så att det inte går att avgöra.
     
  5. svenix

    svenix Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    4 285
    Mottagna gillanden:
    7 025
    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T
    Jag köper heller aldrig nåt av MyTrendyPhone.
    För många år sen beställde jag ett komplett skal till en T610 från dem. Jag fick bara den lilla biten som täcker baksidan ovanför batteriluckan, inget annat. De hade dock tagit betalt för ett komplett skal som det skulle vara enl. beskrivningen. Jag fick skicka mååånga mail till nån tjej i Danmark innan jag till slut fick pengarna tillbaka...
     
  6. dt33

    dt33 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    1 930
    Mottagna gillanden:
    548

    MINA ENHETER