Hjälp med val av Headset

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av FishBone, 29 aug 2014.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. FishBone

    FishBone Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jan 2011
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Hade först tänkt köpa ett Bluetooth-headset (typ dessa) . Men har testat det för länge sedan. Tyckte inte det blev bra ljud. Ljudet var lägre än med sladd och man måste ladda dom osv. Kanske var just dom jag tittade på då, jag vet inte.
    Nu är jag inne på köpa med sladd iaf (såvida ingen här lyckas övertala mig att Bluetooth är skitbra :P ).

    Det jag söker i headsetet är in ear stereo lurar med hyfsat lång sladd. har mobben ofta i en väska och sladden måste räcka från den till huvudet. Måste givetvis ha mic och att man kan svara och lägga på via kontakt på sladden. Så trasselfri sladd som möjligt, helst flätad. Sist men inte minst, självklart måste det vara bra ljud (stereo) :D

    Kom med lite förslag och bespara mig för massa felköp ;)
    Pengar jag vill spendera? 1000 kr +-


    //Krister
     
    Last edited: 29 aug 2014
  2. Mjodroid

    Mjodroid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2010
    Inlägg:
    218
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    AKG K619, Y40/50 men de har kablar på ca 1 meter och K619 kan ha 3-knapp för Äpplet.
    Marshall Major finns ju med 1 knapp universal med spiralsladd.
    Att hitta headset med sladd över 1,2m lär nog bli svårt. Men kolla Marshall lurarna. Bra ljud har de iaf.
     
  3. Mjodroid

    Mjodroid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2010
    Inlägg:
    218
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Annars är väl lösningen nån bra lur med Balanserade Armaturer och en 4-polig Förlängningssladd från kjell.com.Själv ska jag beställa Samsung ig900 Level In från Cyberphoto för 1149:-.
     
  4. FishBone

    FishBone Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jan 2011
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Kanske kan va nått. Har inte hunnit kolla närmare på det än.
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.