Hjälp att flytta/organisera filer och appar

Diskussion i 'Allmänt' startad av Salvion, 2 sept 2014.

  1. Salvion

    Salvion Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 aug 2010
    Inlägg:
    1 638
    Mottagna gillanden:
    1 095
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro 256 GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro 256 GB
    Info:
    Färg: Obsidian
    Platta:
    Google Pixelbook
    Hej

    Jag har lurkat runt för att finna några råd med mitt "problem" men mest funnit äldre trådar, så jag tänkte höra hur det ser ut i dagsläget.

    Jag har en Sony Xperia Z1 med 64GB minneskort sedan köpet, efter drygt ett halvår började telefonen påminna om att flytta filer (ett meddelande kommer upp) för att internminnet är fullt, jag valde då att flytta allt som gick till minneskortet men frågan kommer ändå upp hela tiden.
    installerade om hela telefonen för 2 månader sedan och var mer restriktiv med appar men nu har jag samma problem.

    Min fråga någon som har råd hur man styr alla appar och var saker lagras och/eller hur man enkelt flyttar filer, jag är lite av en teknisk idiot så om någon vänlig själ kan peka mig i rätt riktning skulle jag vara tacksam! (ju enklare desto bättre)
     
  2. Buzz

    Buzz Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    4 682
    Mottagna gillanden:
    2 038

    MINA ENHETER

    Jag hade ett liknande problem och det visade sig vara en app som fyllde minnet med nerladdade filer, kan ha varit DN. Tror det syntes under inställningar -> program/appar och sedan titta efter storlek.
     
  3. Salvion

    Salvion Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 aug 2010
    Inlägg:
    1 638
    Mottagna gillanden:
    1 095
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro 256 GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro 256 GB
    Info:
    Färg: Obsidian
    Platta:
    Google Pixelbook
    Tack Buzz för förslaget, kollade och det som tar mest utrymme är 363 mb Spotify, Smugmug 303 mb och Flipboard och Soundcloud 100 mb var, detta är alla appar jag använder mycket, tex spotify har jag inga låtar lagrade offline, vet inte riktigt HUR jag skall komma runt detta..
     
  4. Buzz

    Buzz Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    4 682
    Mottagna gillanden:
    2 038

    MINA ENHETER

    Då låter det som något annat problem för i mitt fall var det en app som stack ut rätt ordentligt, den tog flera GB. Det är inte så att du har en massa filmer i telefonen?
     
  5. dt33

    dt33 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    1 930
    Mottagna gillanden:
    548

    MINA ENHETER